Xipil Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Da kommer han/hun jo til akkurat den siden som han/hun har vært på og ikke fant noe der tidligere. Jeg fant den en gang på www.opengl.org en gang jeg også, men husker ikke hvor...http://www.opengl.org/resources/libraries/...t_downloads.php Følg så tutorial her: http://www.opengl.org/resources/faq/techni...tingstarted.htm Tusen takk for hjelpen double-a. Og Jorn79 jeg prøvd det men som sakt forstod jeg ikke så mye av hva jeg skulle laste ned og bruke, men nå har jeg det. Nå får vi se om jeg får noe fornuftig ut av det. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 De forskjellige brikkesettselskapene har en OpenGL SDK (nVidia eller ATI) Jeg bruker nVidia sin Lenke til kommentar
Xipil Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Se der ja. Får se om jeg finner ATI sin jeg da siden det er et Radeon kort i PC-en min. Takk for det tipset Endret 30. november 2007 av ialu Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Det spiller forsåvidt ingen rolle hvem sin SDK du bruker. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg minner om at man må bruke GM6 eller GM7 for å delta. Spillet må nemlig kunne spilles via "Instant Play", den nye browser-funksjonen til YoYo games. De har konkurransen for å få blest om siden. Jeg deltar med et lite spill selv. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Gamemaker skaper da ingen utfordringer Jeg holder på å implementere skeletal animation, og skriver et verktøy for å manipulere meshes, slik at jeg får importert .3ds filer til ComplexMesh klassen min, og lagt til shaders, frame animation (eller skeletal animation etterhvert) og endret teksturer og slikt. Har laget en "Crystal" shader, som foreløpig bare er en grunntekstur, med en cube-map refleksjon på. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg får vel vise at man kan lage 3d motor i c++ også. Jeg kan ikke si jeg er kommet så langt grafikkmessig som glorg, men jeg må vise fram den flotte consolen min Jeg holder på med Entity/animasjons systemet i motoren, men ligger et godt stykke bak glorg når det gjelder grafikken Bildet viser consollen og en GUI peker (pekeren er en gammel model og har ikke texturkordinater og ser derfor rar ut) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg begynte på Glorg i C++ men fant etterhvert ut at det ble for mye jobb Men på en annen side er PhysX et helvete å implementere i C# Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Men på en annen side er PhysX et helvete å implementere i C# Hehe det kan jeg tenkte meg PhysX for 3ds max ligger forresten ute på sourceforge hvis du er interessert Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Gamemaker skaper da ingen utfordringer Det er nok like vanskelig å få spillet morsomt om man bruker Game Maker som noe annet. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Pøh! avhengig av hva slags spill du skal lage, kan det enten bli utrolig vanskelig, eller umulig i Game maker. Dessuten er det som sagt ingen reell programmeringsutfordring, og det aller meste er gjort på forhånd. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Dessuten er det som sagt ingen reell programmeringsutfordring, og det aller meste er gjort på forhånd. Det vanskelige er jo ikke programmeringen, men at spillet skal være morsomt. Så det er ikke akkurat en programmerings utfordring, nei. Apropos vanskelig programmering så ser det visst ut som om Jaffe har gitt opp kjernen til dvorient? Jeg holder på med en kjerne som sikkert kan brukes til dvorient hvis den blir ferdig. Men foreløpig har jeg bare kommet så langt som Jaffe (bortsett fra at min er skrevet i assembly). Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jaffe har gitt opp den for lenge siden, grunnen var at det var bare jaffe og jeg som skrev noe som helst. Når det gjelder programmering, så er det mange aspekter ved å lage en spillmotor som kan være utfordrende; BSP, Octree, sortering av teksturer.... men nå tenker jeg på 3D grafikk da, 2D er ikke så forbanna vanskelig. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg leverte inn http://www.yoyogames.com/games/show/20502 Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Mitt bidrag: Link Endret 30. desember 2007 av Lande Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå