Gå til innhold

Spillprogrammeringskonkurranse med $1000 i premie


Anbefalte innlegg

Da kommer han/hun jo til akkurat den siden som han/hun har vært på og ikke fant noe der tidligere. Jeg fant den en gang på www.opengl.org en gang jeg også, men husker ikke hvor...

http://www.opengl.org/resources/libraries/...t_downloads.php

Følg så tutorial her: http://www.opengl.org/resources/faq/techni...tingstarted.htm

 

Tusen takk for hjelpen double-a.

 

 

Og Jorn79 jeg prøvd det men som sakt forstod jeg ikke så mye av hva jeg skulle laste ned og bruke, men nå har jeg det. Nå får vi se om jeg får noe fornuftig ut av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamemaker skaper da ingen utfordringer :p

Jeg holder på å implementere skeletal animation, og skriver et verktøy for å manipulere meshes, slik at jeg får importert .3ds filer til ComplexMesh klassen min, og lagt til shaders, frame animation (eller skeletal animation etterhvert) og endret teksturer og slikt.

 

Har laget en "Crystal" shader, som foreløpig bare er en grunntekstur, med en cube-map refleksjon på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg får vel vise at man kan lage 3d motor i c++ også.

Jeg kan ikke si jeg er kommet så langt grafikkmessig som glorg, men jeg må vise fram den flotte consolen min :D

Jeg holder på med Entity/animasjons systemet i motoren, men ligger et godt stykke bak glorg når det gjelder grafikken :(

 

Bildet viser consollen og en GUI peker (pekeren er en gammel model og har ikke texturkordinater og ser derfor rar ut)

post-35569-1197211727_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dessuten er det som sagt ingen reell programmeringsutfordring, og det aller meste er gjort på forhånd.

Det vanskelige er jo ikke programmeringen, men at spillet skal være morsomt. Så det er ikke akkurat en programmerings utfordring, nei.

 

Apropos vanskelig programmering så ser det visst ut som om Jaffe har gitt opp kjernen til dvorient? Jeg holder på med en kjerne som sikkert kan brukes til dvorient hvis den blir ferdig. Men foreløpig har jeg bare kommet så langt som Jaffe (bortsett fra at min er skrevet i assembly).

Lenke til kommentar

Jaffe har gitt opp den for lenge siden, grunnen var at det var bare jaffe og jeg som skrev noe som helst.

 

Når det gjelder programmering, så er det mange aspekter ved å lage en spillmotor som kan være utfordrende; BSP, Octree, sortering av teksturer.... men nå tenker jeg på 3D grafikk da, 2D er ikke så forbanna vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...