Gå til innhold

Spillprogrammeringskonkurranse med $1000 i premie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har vært borti at 3dsmax ikke tar med materials når man eksporterer til .3ds?

Dette funket da vitterlig før...

 

Jeg har vært borti det med de mer eksotiske materialtypene, men så jeg ikke prøvd siden v 6.0 heller da.

Har du vurdert Collada? Det funker veldig bra og får bare mer og mer støtte.

Lenke til kommentar

Det var slik jeg trodde det var også.... men det er bare en material med en diffuse texture.

 

Collada ser da fint ut, men jeg gidder ikke registrere meg for å laste ned 3dsmax exporteren ;)

dessuten sparer binærfiler meg for noe load-tid.

 

Så jeg skriver bare en egen export plug-in for 3dsmax, det er både enkelt og elegant :D

 

edit:

pony!

post-31659-1195823815_thumb.png

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Collada ser da fint ut, men jeg gidder ikke registrere meg for å laste ned 3dsmax exporteren ;)

dessuten sparer binærfiler meg for noe load-tid.

 

Så jeg skriver bare en egen export plug-in for 3dsmax, det er både enkelt og elegant :D

 

hmmm... okay du gadd ikke å registrere deg så du laga ditt eget plug-in for 3dsmax :hmm:

Du får det til å virke så enkelt, brukte laaang tid på mitt plug-in.

 

Vel jeg tenkte at det var bedre å lage en konverterings program fra collada til mitt egene lille binære format. Da har du jo indirekte/direkte støtte for maya, 3ds max, blender,fx composer 2.0, physX osv...

 

pony!

post-31659-1195823815_thumb.png

 

Den ser bedre ut enn mine bokser ,kuler og kaffekanner :(

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg endelig fått til shaders i Glorg (GLSL)

Så da må jeg nesten poste screenshot av test shaderen min :D

 

varying vec3 lightDir,normal;
uniform sampler2D tex;
uniform sampler2D reflection;

void main()
{
vec3 ct,cf;
vec4 texel;
float intensity,at,af;

intensity = max(dot(lightDir,normalize(normal)),0.0);

cf = intensity * (gl_FrontMaterial.diffuse).rgb + 
				  gl_FrontMaterial.ambient.rgb;
af = gl_FrontMaterial.diffuse.a;
texel = vec4(sin(gl_TexCoord[0].s * 8), cos(gl_TexCoord[0].t * 8), 0, 1) + texture2D(tex,gl_TexCoord[0].st);
ct = texel.rgb;
at = texel.a;

gl_FragColor = vec4(ct * cf, at * af);
}

 

post-31659-1196331854_thumb.png

 

Og så var det å lære seg å lage shaders da :(

Lenke til kommentar

Kan noen gi meg et lite hint på hvor jeg kan finne OpenGL SDKen. Har prøvd å finne det men finner det ikke. Kan være at jeg er blind, men har vært på http://www.opengl.org/ og finner ingen ting :blush: . Vet ikke om jeg tør å prøve meg på grafikk enda men skader ikke å se litt på for å finne ut om det er noe for meg.

 

Beklager for å være litt offtopick.

Lenke til kommentar
Kan noen gi meg et lite hint på hvor jeg kan finne OpenGL SDKen. Har prøvd å finne det men finner det ikke. Kan være at jeg er blind, men har vært på http://www.opengl.org/ og finner ingen ting :blush: . Vet ikke om jeg tør å prøve meg på grafikk enda men skader ikke å se litt på for å finne ut om det er noe for meg.

 

Beklager for å være litt offtopick.

 

1. Gå på www.google.com

2. Skriv inn: opengl sdk

3: Trykk på "I feel lucky!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...