Emancipate Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 http://www.yoyogames.com/gamemaker/competition01 Skal noen delta? Det skal jeg (hvis jeg blir ferdig!). Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 The game you create must comply with the following rules: • The game must be created with Game Maker, version 6 or later (Pro or Lite). Og plutselig var det ikke så interesant lenger..... Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) GameDev har jo sin Four Elements V konkurranse på gang. Der kan vinne bøker++ med minimums premie å greier. Det beste er at du har 15 dager på deg!!. Endret 15. november 2007 av Giddion Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Man hadde 15 dager på seg for et år siden. Ny konkurranse nå: http://www.gamedev.net/community/contest/4e6/. Den varer til 3.april Endret 16. november 2007 av double-a Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Man hadde 15 dager på seg for et år siden.Ny konkurranse nå: http://www.gamedev.net/community/contest/4e6/. Den varer til 3.april Elementer: Ponnier, regnskapsførere og eksplosjoner... :!: Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hadde jeg hatt tid hadde jeg deltatt. :/ Haha, ja. Høres ut som et godt grunnlag for et høykvalitets spill. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Man hadde 15 dager på seg for et år siden.Ny konkurranse nå: http://www.gamedev.net/community/contest/4e6/. Den varer til 3.april hmmm... gikk vel litt vel raskt i svingene der ja..... Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Noen som tror det ville funke bra å bruke Allegro? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Jeg bruker Glorg tihi! edit: Kravet er vel bare at spillet skal fungere på PC-en, så det burde vel gå fint? Endret 21. november 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Ja. Allegro fungerer jo på flere plattformer. Endret 21. november 2007 av double-a Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Noen som har vært borti at 3dsmax ikke tar med materials når man eksporterer til .3ds? Dette funket da vitterlig før... Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 http://gamecamp.no/Events/default.aspx Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Noen som har vært borti at 3dsmax ikke tar med materials når man eksporterer til .3ds?Dette funket da vitterlig før... Jeg har vært borti det med de mer eksotiske materialtypene, men så jeg ikke prøvd siden v 6.0 heller da. Har du vurdert Collada? Det funker veldig bra og får bare mer og mer støtte. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Det var slik jeg trodde det var også.... men det er bare en material med en diffuse texture. Collada ser da fint ut, men jeg gidder ikke registrere meg for å laste ned 3dsmax exporteren dessuten sparer binærfiler meg for noe load-tid. Så jeg skriver bare en egen export plug-in for 3dsmax, det er både enkelt og elegant edit: pony! Endret 23. november 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Collada ser da fint ut, men jeg gidder ikke registrere meg for å laste ned 3dsmax exporteren dessuten sparer binærfiler meg for noe load-tid. Så jeg skriver bare en egen export plug-in for 3dsmax, det er både enkelt og elegant hmmm... okay du gadd ikke å registrere deg så du laga ditt eget plug-in for 3dsmax Du får det til å virke så enkelt, brukte laaang tid på mitt plug-in. Vel jeg tenkte at det var bedre å lage en konverterings program fra collada til mitt egene lille binære format. Da har du jo indirekte/direkte støtte for maya, 3ds max, blender,fx composer 2.0, physX osv... pony! Den ser bedre ut enn mine bokser ,kuler og kaffekanner Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Egentlig synes jeg det var ganske lett å lage plug-ins til 3dsmax.... når man først fant klassen man må bruke Ganske genialt laget hvordan man kan manipulere hele node-treet i plug-inene. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vel, nå har jeg endelig fått til shaders i Glorg (GLSL) Så da må jeg nesten poste screenshot av test shaderen min varying vec3 lightDir,normal; uniform sampler2D tex; uniform sampler2D reflection; void main() { vec3 ct,cf; vec4 texel; float intensity,at,af; intensity = max(dot(lightDir,normalize(normal)),0.0); cf = intensity * (gl_FrontMaterial.diffuse).rgb + gl_FrontMaterial.ambient.rgb; af = gl_FrontMaterial.diffuse.a; texel = vec4(sin(gl_TexCoord[0].s * 8), cos(gl_TexCoord[0].t * 8), 0, 1) + texture2D(tex,gl_TexCoord[0].st); ct = texel.rgb; at = texel.a; gl_FragColor = vec4(ct * cf, at * af); } Og så var det å lære seg å lage shaders da Lenke til kommentar
Xipil Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Kan noen gi meg et lite hint på hvor jeg kan finne OpenGL SDKen. Har prøvd å finne det men finner det ikke. Kan være at jeg er blind, men har vært på http://www.opengl.org/ og finner ingen ting . Vet ikke om jeg tør å prøve meg på grafikk enda men skader ikke å se litt på for å finne ut om det er noe for meg. Beklager for å være litt offtopick. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Kan noen gi meg et lite hint på hvor jeg kan finne OpenGL SDKen. Har prøvd å finne det men finner det ikke. Kan være at jeg er blind, men har vært på http://www.opengl.org/ og finner ingen ting . Vet ikke om jeg tør å prøve meg på grafikk enda men skader ikke å se litt på for å finne ut om det er noe for meg. Beklager for å være litt offtopick. 1. Gå på www.google.com 2. Skriv inn: opengl sdk 3: Trykk på "I feel lucky!" Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Da kommer han/hun jo til akkurat den siden som han/hun har vært på og ikke fant noe der tidligere. Jeg fant den en gang på www.opengl.org en gang jeg også, men husker ikke hvor... http://www.opengl.org/resources/libraries/...t_downloads.php Følg så tutorial her: http://www.opengl.org/resources/faq/techni...tingstarted.htm Endret 29. november 2007 av double-a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå