Gå til innhold

C2D 2Ghz, DS3, 8600 GTS. Noe som kan klokkes?

Anbefalte innlegg

Ok.. Så her er greia!

Jeg kan ikke en dritt om overklokking viser det seg, og finner heller ikke ut hvor mye jeg bør klokke, hva som KAN klokkes og hva som anbefales. :)

Men det må jo gjøres..! Jeg spilte Crysis og ble lei meg og greier fordi jeg måtte spille med så lave innstillinger... (Ikke at det hindret meg i å sitte til det var ferdig da..)

Jeg bygde den maskina her selv for ei stund siden, så kan vel hende at feilen ligger der, hehe, men alle råd eller tips tas imot med lettelses sukk!

Hovedkort: Gigabyte 965P-DS3

Cpu: Intel® Core2 CPU 4400 @ 2.00GHz

Gfx: Gainward Bliss 8600GTS 256MB

RAM: 2 GB Corsair TWIN2X 6400 DDR2

CPU hastighet:

CPU klokkehastighet 2010.09 MHz (orginal: 2000 MHz)

CPU multiplier 8.0x

CPU FSB 251.26 MHz

Ikke veit jeg hva som må med av info=) Jeg har skjønt at det går ann å klokke det litt og har noen sabla svære vifter og noe geier inni der...men om noen vet noe lurt, eller har tips om hva jeg bør investere i så kom med det! =)

Lasse

Endret av vonscratch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok.. Så her er greia!

Jeg kan ikke en dritt om overklokking viser det seg, og finner heller ikke ut hvor mye jeg bør klokke, hva som KAN klokkes og hva som anbefales. :)

Men det må jo gjøres..! Jeg spilte Crysis og ble lei meg og greier fordi jeg måtte spille med så lave innstillinger... (Ikke at det hindret meg i å sitte til det var ferdig da..)

Jeg bygde den maskina her selv for ei stund siden, så kan vel hende at feilen ligger der, hehe, men alle råd eller tips tas imot med lettelses sukk!

Hovedkort: Gigabyte 965P-DS3

Cpu: Intel® Core2 CPU 4400 @ 2.00GHz

Gfx: Gainward Bliss 8600GTS 256MB

RAM: 2 GB

CPU hastighet:

CPU klokkehastighet 2010.09 MHz (orginal: 2000 MHz)

CPU multiplier 8.0x

CPU FSB 251.26 MHz

Ikke veit jeg hva som må med av info=) Jeg har skjønt at det går ann å klokke det litt og har noen sabla svære vifter og noe geier inni der...men om noen vet noe lurt, eller har tips om hva jeg bør investere i så kom med det! =)

Lasse

Hold multiplier så høy som cpuen kan 8 eller 9(ikke sikker)

så setter du FSB til 300mhz i første forsøk.

sett cpu volt til 1.3volt

Vet ikke åssen ram du har og kvaliteten på denne, men prøv og hold den så lav som mulig med vidideren. Denne kan økes etterhver så kan du finne hvor den butter. men konsentrer deg om høyest mulig klokk på cpu først.

sett gjerne spenningen til rammen opp med +0,2volt.

slå av eist og speed stepping osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...