vonscratch Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Ok.. Så her er greia! Jeg kan ikke en dritt om overklokking viser det seg, og finner heller ikke ut hvor mye jeg bør klokke, hva som KAN klokkes og hva som anbefales. Men det må jo gjøres..! Jeg spilte Crysis og ble lei meg og greier fordi jeg måtte spille med så lave innstillinger... (Ikke at det hindret meg i å sitte til det var ferdig da..) Jeg bygde den maskina her selv for ei stund siden, så kan vel hende at feilen ligger der, hehe, men alle råd eller tips tas imot med lettelses sukk! Hovedkort: Gigabyte 965P-DS3 Cpu: Intel® Core2 CPU 4400 @ 2.00GHz Gfx: Gainward Bliss 8600GTS 256MB RAM: 2 GB Corsair TWIN2X 6400 DDR2 CPU hastighet: CPU klokkehastighet 2010.09 MHz (orginal: 2000 MHz) CPU multiplier 8.0x CPU FSB 251.26 MHz Ikke veit jeg hva som må med av info=) Jeg har skjønt at det går ann å klokke det litt og har noen sabla svære vifter og noe geier inni der...men om noen vet noe lurt, eller har tips om hva jeg bør investere i så kom med det! =) Lasse Endret 16. november 2007 av vonscratch Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Ok.. Så her er greia! Jeg kan ikke en dritt om overklokking viser det seg, og finner heller ikke ut hvor mye jeg bør klokke, hva som KAN klokkes og hva som anbefales. Men det må jo gjøres..! Jeg spilte Crysis og ble lei meg og greier fordi jeg måtte spille med så lave innstillinger... (Ikke at det hindret meg i å sitte til det var ferdig da..) Jeg bygde den maskina her selv for ei stund siden, så kan vel hende at feilen ligger der, hehe, men alle råd eller tips tas imot med lettelses sukk! Hovedkort: Gigabyte 965P-DS3 Cpu: Intel® Core2 CPU 4400 @ 2.00GHz Gfx: Gainward Bliss 8600GTS 256MB RAM: 2 GB CPU hastighet: CPU klokkehastighet 2010.09 MHz (orginal: 2000 MHz) CPU multiplier 8.0x CPU FSB 251.26 MHz Ikke veit jeg hva som må med av info=) Jeg har skjønt at det går ann å klokke det litt og har noen sabla svære vifter og noe geier inni der...men om noen vet noe lurt, eller har tips om hva jeg bør investere i så kom med det! =) Lasse Hold multiplier så høy som cpuen kan 8 eller 9(ikke sikker) så setter du FSB til 300mhz i første forsøk. sett cpu volt til 1.3volt Vet ikke åssen ram du har og kvaliteten på denne, men prøv og hold den så lav som mulig med vidideren. Denne kan økes etterhver så kan du finne hvor den butter. men konsentrer deg om høyest mulig klokk på cpu først. sett gjerne spenningen til rammen opp med +0,2volt. slå av eist og speed stepping osv. Lenke til kommentar
TommyTii Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 8600GTS Er lett og overklokke, Skaff deg riva tuner. har du Standard versjon kan den klokkes 15% uten problemer i det hele tatt Lenke til kommentar
vonscratch Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Rammen min er av typen Corsair TWIN2X 6400 DDR2..! Eist? Speedstepping? :) Jeg har installert rivatuner og diller litt rundt der .. får se hva som skjer=) hehe.. Skjønner jaggu meg mindre og mindre jo mer jeg leser! Haha=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå