Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp - Fransk til norsk!

H5N1

Anbefalte innlegg

Noken som har tid til å oversette dinna teskten?

Landi matin. C'est le debut de la semaine. Je vais a l’ecole. C’est un peu triste. Entre midi et deux, je retrouve les copains et nous allons au Bar des amis pour jouer au babyfoot. Mardi, a dix heures, il y a interro de maths. C’est dur, mais ca va. Le soir, je fais mes devoirs. J’arrete a neuf heures et demie. Je regarde un peu la tele et je vais au lit. Le mercredi, je termine a midi. L’apres-midi, je fais du theatre a l’ecole. J’adore le theatre. Nous repetons. En attendant godot de samuel beckett. Etudier une piece de theatre en classe, c’est ennuyeux, mais jouer sur scene, c’est genial! Je joue de la guitare aussi, et le jeudi a six heuresdu soir, je vais a mon cours de guitare. Je suis debutant et c’est difficile. Je joue et chante des chansons de Brassens, Brel, Renaud, les Beatles, U2 et Benabar. Vendredi. Bientot la week-end. Le soir, j’ai rendez-vous avec Isa. On va au cine. Il y a le nouveau film d’Agnes jaoui et Jean-Pierre Bacri. Ils font des films super. J’adore! Samedi matin, il y a ecole. Puis, a midi et demie, je vais a la piscine. L’apres-midi, je joue avec Thomas, Karim et Alexandre. Thomas joue du piano, Karim joue de la basse et Alexandre joue de la batterie. C’est sympa. Dimanche, on va a la campagne, on fait une petite promenade en famille. Le soir je fais un article pour le journal du lycee.

PS: Tusen takk vist noken oversetter heile eller deler av teksten! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn ca.:

Landi matin. C'est le debut de la semaine. Je vais a l’ecole. C’est un peu triste. Entre midi et deux, je retrouve les copains et nous allons au Bar des amis pour jouer au babyfoot.

Mandag morgen. Det er starten på uka. Jeg skal på skolen. Det er litt trist. Mellom 12 og 14 treffer jeg vennene mine og vi drar til en bar for å spille fotballspill.

Mardi, a dix heures, il y a interro de maths. C’est dur, mais ca va. Le soir, je fais mes devoirs. J’arrete a neuf heures et demie. Je regarde un peu la tele et je vais au lit.

Tirsdag, klokken ti, er det matteutspørring (prøve?). Det er vanskelig, men går greit. Om kvelden gjør jeg leksene. Jeg stopper 21.30. Jeg ser litt på TV og leser litt.

Le mercredi, je termine a midi. L’apres-midi, je fais du theatre a l’ecole. J’adore le theatre. Nous repetons. En attendant godot de samuel beckett. Etudier une piece de theatre en classe, c’est ennuyeux, mais jouer sur scene, c’est genial!

Onsdag slutter jeg kl. 12. På ettermiddagen drar jeg på teater med skolen (eller skoleteater?). Jeg elsker teater. Vi har prøve(?). I mellomtiden "Godot" av S. Beckett. Å studere et stykke i klassen er kjedelig, men å være på scenen er kjempegøy!

Je joue de la guitare aussi, et le jeudi a six heuresdu soir, je vais a mon cours de guitare. Je suis debutant et c’est difficile. Je joue et chante des chansons de Brassens, Brel, Renaud, les Beatles, U2 et Benabar.

Jeg spiller gitar òg, og på torsdag kl. 18, har jeg gitartime/øving. Jeg er nybegynner, og det er vanskelig. Jeg spiller og synger sanger av B..., ..., U2 og Benabar.

Vendredi. Bientot la week-end. Le soir, j’ai rendez-vous avec Isa. On va au cine. Il y a le nouveau film d’Agnes jaoui et Jean-Pierre Bacri. Ils font des films super. J’adore!

Fredag. Snart helg. Om kvelden møter jeg Isa. Vi drar på kino. Det er en ny film av Agnes ... og Jean Pierre Bacri. De gjør gode filmer, jeg liker det!

Samedi matin, il y a ecole. Puis, a midi et demie, je vais a la piscine. L’apres-midi, je joue avec Thomas, Karim et Alexandre. Thomas joue du piano, Karim joue de la basse et Alexandre joue de la batterie. C’est sympa.

Lørdag formiddag er det skole. Så, 12.30, drar jeg og bader. Om ettermiddagen spiller jeg med T, K og Alex. Thomas spiller piano, Karim bass, Alex trommer. Det er hyggelig.

Dimanche, on va a la campagne, on fait une petite promenade en famille. Le soir je fais un article pour le journal du lycee.

Søndag, vi drar på landet og tar en liten spasertur med familien. Om kvelden skriver jeg en artikkel for skoleavisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...