Straw Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Jeg har vurdert å skaffe meg en ny pc i det siste siden jeg elsker å game men den stakkars gamle PC-en min er nok ikke helt up to date for dette. Mine speccs nå er: Skjermkort: NVIDIA GeForce 7600 GS (512mb minne) Prosessor: AMD Sempron Processor 3200+, MMX, 3DNow, 1,8 GhZ Ram: 1500 MB Hovedkort: MSI RS482M2/RX482M2 (MS-7093) Dette var en ferdig pc fra HP, men jeg satt inn nytt grafikk kort og litt ram. Uansett er det på tide med en ny stasjonær pc. Vil bruke rundt 7000-8000 (max) Kanskje ikke så mye men jeg holder kjært i lommeboka mi. Jeg har ikkeno peiling på å bygge pc. Edit: Skal spille ting som crysis og Age of Conan, Assasin's Creed etc. Noe innenfor dette. Takker for alle svar på forhånd! Endret 15. november 2007 av Straw Lenke til kommentar
foffle Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Trenger du komplett maskin? Kabinett og psu? Eller er montering selv helt uaktuellt? Endret 15. november 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
Straw Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Trenger nok full maskin ja :S, montering selv vet jeg ikke, jeg har aldri gjort det selv så hadde ikke tatt sjangsen. Er 15 år vet ikke hvor vanskelig det hadde vært for meg Lenke til kommentar
foffle Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Trenger du eksterne komponenter? Skjerm, tastatur og mus? Skal se hva jeg finner, men må vite det først.. Endret 15. november 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
Straw Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Jeg har skjerm mus tastatur alt det, strøm kabel osv. Høytalere har jeg også. Hvis du vil snakke kjapt med meg kan vi ta det på msn ellerno så kan du slette meg når du vill: [email protected] Endret 15. november 2007 av Straw Lenke til kommentar
foffle Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Hehe. Sånn styggedom har jeg ikke installert... Men å finne en maskin til gaming ferdig er ikke bare bare til den prisen... Har du guts til å sette ting sammen selv er dette et meget godt alternativ: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59036. Bor du i Finnmark kan jeg bygge den for deg Edit: Nå starter Otto, så vi får bli enige etterpå Endret 15. november 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
Straw Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Gah skulle nesten ønske jeg bodde i finmark xP. Men er ikke Asus GeForce 8800 GT ett kraftigere og billigere kort? Onkelen min kommer om ikke så lenge håper jeg, han er data ingienør så dette lover seg. Men jeg lurer fortsatt litt på det grafikk kortet der. Har ikke vært borte i det før. Endret 15. november 2007 av Straw Lenke til kommentar
foffle Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Det har du helt rett i... Oppdatert handlevognen nå. Nå er det jo kanskje kroner til en større harddisk om du skulle trenge det Bra du følger med ... Lenke til kommentar
Straw Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Men passer alle de delene sammen? (dumt spørsmål? ) Også hvis jeg bestiller alle delene fra Amentio, betaler jeg frakt for hver del? :/ Endret 15. november 2007 av Straw Lenke til kommentar
Marius WL Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Ser så bra ut det der :-) Om du skal ha en større HD så kan du bytte den ut med f.eks en https://prisguiden.no/product.php?productId=58904 . De andre delene skal gå veldig fint sammen - ser ingenting på den lista som skal utgjøre noen problemer. Men som en liten side-info: HK som er valg er Gigabyte GA-P35-DS3L med 12xUSB og 4xS-ATA, tror jeg ville brukt Gigabyte GA-P35-DS3 med 8xUSB og 6xS-ATA om jeg skulle valgt (samme pris) Endret 15. november 2007 av the real liten Lenke til kommentar
Straw Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Hvordan kan jeg registrere meg og lage sånne "lister" som dere på hardware.no? (offtopic) Lenke til kommentar
Straw Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Burde jeg ha vista eller XP på denne PC-en? Skal brukes til gaming primært Edit: ble visst en dobbel post. Endret 16. november 2007 av Straw Lenke til kommentar
AshNebus Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Du burde ha vista 64bit for den med 4GB ram Og du burde ikke kjøpe alle deler til en pc fra Amentio, da tar det år og dag før du får den. F.eks Netshop har en pc-bygger også hvor du kan velge forsjellig deler de setter sammen for deg Lenke til kommentar
foffle Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Ja.. Og netshop er dyrt... Og netshop har minst like mye dårlig omtale som amntio. Jeg har handlet med amentio, og de var meget behjelpelige. Ingen lang leveringstid heller... Samma hvilken butikk du velger stort sett.. Når det gjelder 4GB ram er det ikke noe problem med 32bit OS. 32bit klarer bare ikke å utnytte mer enn ca 3GB av ram. Hvordan 64bit funker med spill vet jeg ikke, spiller lite selv. Men det er fremdeles mange som klager over 64bit vista og driver problemer. Edit: Straw: Ser du spurte om frakt. Frakt kommer pr ordre. Så lenge du bestiller alt på en gang, vil portoen bli rundt200-300kr. Men det kommer gjerne 8 pakker med en del i hver fra Amentio, hehe. Endret 16. november 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Trenger nok full maskin ja :S, montering selv vet jeg ikke, jeg har aldri gjort det selv så hadde ikke tatt sjangsen. Er 15 år vet ikke hvor vanskelig det hadde vært for meg 15 er jo en fin alder å debutere Lenke til kommentar
Straw Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=55217 <--- Er den PC-en bra hvis jeg setter in Asus GeForce 8800 GTS ? Synes det ble litt dyrere enn det oppsettet du sendte meg men hva synes du? Bygger de PC-en for deg forresten? Lenke til kommentar
foffle Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Netshop bygger den der for deg ja. Men hvis du går for den, pass på å bytte ut hk. 650i chipset pluss E6550 blir bare tull. Lenke til kommentar
Straw Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Vet du om noen andre nettbutikker som bygger for deg men billigere pris. Og hvilket hovedkort skal jeg ta? ^^' Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Det at du er 15år er ingen stopper har selv mekket på PC i 4år og jeg er "bare" 16 Si hvor du bor i landet er det sikkert noen som bygger for deg. En liten liste: (tar fra hode så vet ikke om prisen stemmer helt korekt med) -E6770/Q6600/X3210 -2Gb Crucial BallistiX ram -Gigabyte P35-DS3R -8800GT -PSU etter hva som blir igjen av penga Resten har du fra før av med mindre du har lyst på et nytt kabinett etc. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Du kan jo sette opp en liste over delene du ønsker, og sende en mail til de forskjellige sjappene og be om et tilbud inkludert montering. Men jeg synes uansett du burde bygge den selv. Det blir myyyye billigere, og du lærer hvordan ting henger sammen. Da blir det også lettere å kunne gjøre noe med eventuelle feil senere... Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Med oppsettet i handlevogna får du en knall maskin. Det tror jeg ikke spøkelset er uenig i heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå