Gå til innhold

Netshop ,reklamasjon ang. zepto 4200


tvitris

Anbefalte innlegg

jeg har sendt inn PC-en min. en zepto 4200. problemet var at den ble for varm og dermed stoppet opp.

den fungerer når den står oppå en god og kald Grandis. men stopper fullstendig opp etter å ha varmet opp pizza'en.

har prøvd alt standard greiene. legge inn ny windows, resette minner, etc etc. men den får for lite kjøling.

 

har sendt den til sandefjord for at de skulle fikse den. i dag 3 uker etter at de mottok den, ringte jeg for å høre hvordan det gikk. Til svar fikk jeg at de ikke ville fikse den siden det var over 2 år siden jeg kjøpte den hos Zepto, og at netshop ikke har noe med reklamasjon ang Zepto PC-er å gjøre bare garantier innen 2 år. ba meg ta kontakt med Zepto Norge (som ikke finnes, siden netshop har kjøpt avd). de kunne støvsuge den og sende den i retur. enten den virker igjen eller ikke.

Han i telefonen sa at de hadde hatt slike saker før med forbrukerombudet i bildet og at det gikk ut over kunden.....(jejejeje)

PC-en er 2 år og 3 mnd.

 

Det jeg trenger tips/råd om:

 

Har de lov å si fra seg rettighetene på denne måten?

hvordan bør jeg gå fram mot de?

 

slik jeg ser det kjøpte Netshop, zepto norge med tilhørende reklamasjon krav fra forbrukere.

 

takker for alle svar

Endret av tvitris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har

 

Link

 

Jeg kan forsåvidt røpe at det er ting på gang for disse kundene, men jeg får ikke lov å si det videre før det offentliggjøres. Uansett så vet admin. dir. at han hører fra meg jevnlig i forbindelse med saken.

 

Jeg synes avklaringen har tatt for lang tid, og at denne kunden er blitt avvist så bryskt tyder på at Netshop i allefall ikke kommer til å hjelpe tidligere zepto-kunder.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
Jeg har

 

Link

 

Jeg kan forsåvidt røpe at det er ting på gang for disse kundene, men jeg får ikke lov å si det videre før det offentliggjøres. Uansett så vet admin. dir. at han hører fra meg jevnlig i forbindelse med saken.

 

Jeg synes avklaringen har tatt for lang tid, og at denne kunden er blitt avvist så bryskt tyder på at Netshop i allefall ikke kommer til å hjelpe tidligere zepto-kunder.

 

Pussig. Det er rart at to anerkjente firmaer i Norge skal klare å overstyre forbrukerkjøpsloven fullstendig.

Lenke til kommentar
Jeg har

 

Link

 

Jeg kan forsåvidt røpe at det er ting på gang for disse kundene, men jeg får ikke lov å si det videre før det offentliggjøres. Uansett så vet admin. dir. at han hører fra meg jevnlig i forbindelse med saken.

 

Jeg synes avklaringen har tatt for lang tid, og at denne kunden er blitt avvist så bryskt tyder på at Netshop i allefall ikke kommer til å hjelpe tidligere zepto-kunder.

 

Vel, da må du nesten få mene det. problemet blir at jeg holder meg tro til løfte jeg har gitt om å ti stille inntil videre. Det er forsåvidt ikke ukjent at gulvet ikke får like rask info som ledelsen.

Lenke til kommentar
Jeg har

 

Link

 

Jeg kan forsåvidt røpe at det er ting på gang for disse kundene, men jeg får ikke lov å si det videre før det offentliggjøres. Uansett så vet admin. dir. at han hører fra meg jevnlig i forbindelse med saken.

 

Jeg synes avklaringen har tatt for lang tid, og at denne kunden er blitt avvist så bryskt tyder på at Netshop i allefall ikke kommer til å hjelpe tidligere zepto-kunder.

 

Vel, da må du nesten få mene det. problemet blir at jeg holder meg tro til løfte jeg har gitt om å ti stille inntil videre. Det er forsåvidt ikke ukjent at gulvet ikke får like rask info som ledelsen.

 

Ja, jeg har sett tidligere at du har klart å lage "storm av et lite glass med vann". Det er vel mye som tyder på at du fikk løst saken din for din egen del. Men utifra trådstarter virker det jo helt opplagt at ting stortsett er de samme som før.

Det er vel derfor min oppfatning er som den er.

Lenke til kommentar
Jeg har

 

Link

 

Jeg kan forsåvidt røpe at det er ting på gang for disse kundene, men jeg får ikke lov å si det videre før det offentliggjøres. Uansett så vet admin. dir. at han hører fra meg jevnlig i forbindelse med saken.

 

Jeg synes avklaringen har tatt for lang tid, og at denne kunden er blitt avvist så bryskt tyder på at Netshop i allefall ikke kommer til å hjelpe tidligere zepto-kunder.

 

Vel, da må du nesten få mene det. problemet blir at jeg holder meg tro til løfte jeg har gitt om å ti stille inntil videre. Det er forsåvidt ikke ukjent at gulvet ikke får like rask info som ledelsen.

 

Ja, jeg har sett tidligere at du har klart å lage "storm av et lite glass med vann". Det er vel mye som tyder på at du fikk løst saken din for din egen del. Men utifra trådstarter virker det jo helt opplagt at ting stortsett er de samme som før.

Det er vel derfor min oppfatning er som den er.

 

Ehm, hva mener du med;

 

"storm av et lite glass med vann" ? :)

Lenke til kommentar
Jeg har

 

Link

 

Jeg kan forsåvidt røpe at det er ting på gang for disse kundene, men jeg får ikke lov å si det videre før det offentliggjøres. Uansett så vet admin. dir. at han hører fra meg jevnlig i forbindelse med saken.

 

Jeg synes avklaringen har tatt for lang tid, og at denne kunden er blitt avvist så bryskt tyder på at Netshop i allefall ikke kommer til å hjelpe tidligere zepto-kunder.

 

Vel, da må du nesten få mene det. problemet blir at jeg holder meg tro til løfte jeg har gitt om å ti stille inntil videre. Det er forsåvidt ikke ukjent at gulvet ikke får like rask info som ledelsen.

 

Ja, jeg har sett tidligere at du har klart å lage "storm av et lite glass med vann". Det er vel mye som tyder på at du fikk løst saken din for din egen del. Men utifra trådstarter virker det jo helt opplagt at ting stortsett er de samme som før.

Det er vel derfor min oppfatning er som den er.

 

Ehm, hva mener du med;

 

"storm av et lite glass med vann" ? :)

 

Jeg bare refererer til linken du ga. For all del jeg syns innsatsen din der er helt upåklagelig :new_woot:

Men vil tro der er mange tidligere Zepto kunder som venter på en endelig avklaring på dette med reklamasjon og ikke. For å slippe å gå igjennom en tilsvarende prosess som du gjorde.

Lenke til kommentar

på tide å komme med en oppdatering!!

Fra gode hjelpere der ute, ble jeg fortalt å ta konakt daglig leder i Sandefjord.

 

Fikk en god tilbakemelding fra han og han sa at saken er på vei å løse seg for tidligere Zepto kunder.

tidspunkt er i forhåpentligvis nær framtid. (satser på min del før nyttår).

PC-en min kommer tilbake i retur uten bedydelig reperasjon.

 

det Christian86 har gjort har jeg stor respekt for. og det synes jeg ingen bør sette tvil om.

han har etter min mening og det jeg har lest, gjort at det løser seg for meg og alle andre tidligere Zepto kunder.

 

jeg kommer ikke til å gi opp.

Endret av tvitris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...