MKej Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Hei Kjøpt ny bærbar for en stund siden, på maskinen var det windows vista basic. Det første jeg gjorde var og formatere og fjerne vista og installere windows xp pro. Men når jeg startet opp PC-en nå får jeg noen beskjeder, som er: CMOMS Checksum bad CMOMS date/time not set Jeg har gått inn biosen og stilt klokken og datoen, og trykket F10 for og lagre. Men neste gang jeg startet opp PC-en får jeg samme beskjed. Kommer inn i windows og alt funker fint der.. Men er irriterende og må stille klokken hver gang man startet maskinen Noen som har peiling på hva som er feil ? Vet ikke om dette er rett plass og spørre, men men.. Endret 15. november 2007 av MKej Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Prøv å gå inn i bios og velg å sett til standard verdier (factory defaults). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Typisk problem hvis batteriet er tomt. Kjøp et nytt. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 mhm... what he said... Du finner for ut hvor du finner batteriet om du ikke vet hvor Lenke til kommentar
MKej Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Ok, takk for alle svar Men hvordan går det ann at batteriet et dødt etter 2 mnd bruk ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå