Mirann Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Er det noen her som har jobbet som avlaster? Tenker da hovedsakelig på små barn. Erfaringer? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Mamma jobber som spes. pedagog i skole (tidligere barnehage) og har vært avlaster for barnet på fritiden også. Altså hjemme hos oss, slik at jeg også delvis har vært med på det. Blir litt spesielt, siden barnet har ganske stort behov for oppmerksomhet og bli fulgt med på store deler av tiden. Men har da et visst innblikk i hvordan det er Noe spesielt du tenkte på eller? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Takk for svar. Jeg vet nesten ikke selv hva jeg lurer på.. He he Men har vurdert selv å bli avlaster. Jobber som ped.leder i barnehage og kunne godt tenkt meg å å passe barn utenom jobb også Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Om du har tid å mulighet lønner deg seg å prøve ut en liten periode i starten før du bestemmer deg Om du har mulighet til det. Min erfaring er at det er veldig slitsomt og krevende, hvertfall et barn som hadde såpass med funksjonshemming som det mamma hadde. Særlig for mamma som hadde hovedansvaret. Resten av familien måtte også legge til rette for at det skulle gå ann. Men vi har hvertfall hatt et barn på avlastning hos oss et års tid. Kontrakten har gått ut nå, og det blir nok ikke noe mer. Både pga mamma synes det ble krevende, samt at barnet måtte ha en ny avlaster for ikke å bli avhengig av en og samme person. Mye kommer nok ann på hvor mange døgn i mnd det er snakk om, evt. hvilket "nivå" barnet er på. Bare å spørre hvis du lurer på noe! Endret 16. november 2007 av espennyh Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Skjønner.. Jeg jobber jo med barn til vanlig og det erjo ganske krevende. Så er derfor jeg er litt skeptisk (for å si det sånn) til å være avlaster i tillegg. Selv om det virker veldig int. og lærerikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå