Gå til innhold

Mario Galaxy - Din vurdering?

Gjest Slettet-3t93k9

Ditt terningkast?  

107 stemmer

1. 1. Terningkast

• 1
      5
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      6
    • 5
      15
    • 6
      80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
i dag har jeg vært gjennom første boss møte med bowser, det var skummelt og vansklig, var på siste livet da jeg greide han, har også vært innom Beach Bowl, som var fantastiks tøff brett, jeg tror jeg bare drev å svømte rundt i vannet og koste med i 20 min

Jeg syntes Bowser fightene var drit lette. Selv siste brett var lett, gikk faktisk igjennom brettet på første forsøk, dog trengte jeg imidlertidlig 3 forsøk på å ta Bowser. Tror jeg aldri har at så små problemer med å runde et Mario spill før. Likevel er jeg stålende fornøyd med spillet, men det burde vært litt vanskligere.

Da er du mye bedre enn meg i platform-spill. Jeg slet ganske mye første gang jeg kjempet mot Bowser (eller var det andre? Mener når han stomper rundt omkring og halen hans tar fyr") Døde en god del ganger faktisk. Men er elendig i 3D platformers.

Glad det ikke er vanskeligere i alle fall.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Bossene er jevnt over lette, sånn som jeg ser det. Trenger sjelden mer enn et forsøk eller to, og når jeg først har mestret metoden, går det også greit å knerte dem i Daredevil mode etterpå.

Det er nesten så jeg får lyst til å finne frem Ninja Gaiden på Hard igjen, bare for å minne meg selv på at uansett hvor pr0 jeg nå måtte være i Mario, hagler profanitetene fremdeles mellom veggene hver gang det går til helvete i en (nesten) umulig bossfight i spill som er litt vanskeligere. :p

Edit - Nå har jeg ikke prøvd alle bossene i spillet, men etter å ha passert 60 stjerner og et par-tre dukeouts med bowser liker jeg å tro at jeg har litt grunnlag. :>

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Her er min vurdering av spillet: http://wii-fan.net/omtale/920 :)

Bra Anmeldelse Lars Olav men det var en ting

"+Passer for alle" det stemmer ikke helt for eg va hjemme hos mor en helg og da hadde eg med wien og SMG.

Hun klarte ikke og spille det får hun syns det va får mye og holde styr på. Nå skal det jo sies at hun er 57 år og da :)

Men hun elsker super mario world

Hyggelig at du synes det. :)

Med "passer for alle" tenker jeg hovedsaklig på at spillet er passende for alle aldersgrupper, både gutter og jenter. Når du sier det, skal jeg presisere det i anmeldelsen. Takk for tilbakemelding!

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Her er min vurdering av spillet: http://wii-fan.net/omtale/920 :)

Flott anmeldelse :) Må bare si at SMG er et fantastisk bra spill. Når jeg skrur av Wii`en, fordi jeg må gjøre noe annet som f.eks. å sove, så lengter jeg faktisk tilbake til Mario. Det er ikke mange spill hvor jeg virkelig har hatt den samme følelsen.

Her er min vurdering av spillet: http://www.spillarkivet.no/review.php?spillID=1195511476

Edit: Har forresten 60 stjerner nå - still going strong!

Endret av Spillarkivet.no
Lenke til kommentar
Hvertfall ikke lett med bare 1 liv på den "spøkelses" bossen...Fy å fy som jeg sliter med den!

Ja. Første gang jeg nesten klikket mentalt i et Mario-spill. Og jeg elsker det. :D

Og Beach bowl var elsk. Beste banen så langt. Har 29 stjerner nå. :D

ble ferdig med Beach bowl jeg også

Den hemmlige stjerna også

Lenke til kommentar

Har spilt i 16 timer nå, ifølge Wii-måleren. Har 51 stjerner.

Det er 3,19 stjerner i timen, eller 18,82 minutter per stjerne. Høres ut som jeg må være veldig treg men de fleste stjerner går unna langt fortere enn på 19 minutter. Men så er det noen baner der jeg dør om igjen og om igjen og de hever jo snittet ganske mye. Okay, så er jeg kanskje treg også? :D

Med denne farta vil jeg bruke 37,65 timer på å ta 120 stjerner. Ettersom vanskelighetsgraden blir tøffere og noen av stjernene sikkert er jævlig vanskelige så blir jeg ikke overrasket om jeg i realiteten greier å tine ut 50 timer.

Oppjusterer forresten min 8.5 til 9.5. Det er sant som det er sagt, at det blir bedre jo lengre du spiller det. Dette spillet er fantastisk bra. Når Mario 64 kom var det nesten revolusjonerende og alle ble imponert men let's face it, det er helt andre tider i dag. Konkurransen er beinhard og plattformsjangeren er en døende sjanger. Attpåtil må spillet sloss med SD-grafikk i disse HD-dager.

Men Nintendo har gjort det igjen. Den grafiske designen er fantastisk. Banedesignen er fantastisk. Figurdesignen er fantastisk. Musikken er fantastisk. Kontrollen er fantastisk. Spillfølelsen er fantastisk. Lengden er fantastisk. Kameraet er fantastisk. Gleden ved å spille det er fantastisk.

Det eneste som trekker ned er tekniske begrensninger i grafikken (tenker mest på aliasing), at vanskelighetsgraden ikke alltid virker like bra tunet og... hmmm... vel de kunne gjerne lagt inn mer interaksjoner med gamle kjenninger (og gjort en viss figur mindre hjelpesløs).

Endret av aabxx
Lenke til kommentar
Har spilt i 16 timer nå, ifølge Wii-måleren. Har 51 stjerner.

Det er 3,19 stjerner i timen, eller 18,82 minutter per stjerne. Høres ut som jeg må være veldig treg men de fleste stjerner går unna langt fortere enn på 19 minutter. Men så er det noen baner der jeg dør om igjen og om igjen og de hever jo snittet ganske mye. Okay, så er jeg kanskje treg også? :D

Med denne farta vil jeg bruke 37,65 timer på å ta 120 stjerner. Ettersom vanskelighetsgraden blir tøffere og noen av stjernene sikkert er jævlig vanskelige så blir jeg ikke overrasket om jeg i realiteten greier å tine ut 50 timer.

Oppjusterer forresten min 8.5 til 9.5. Det er sant som det er sagt, at det blir bedre jo lengre du spiller det. Dette spillet er fantastisk bra. Når Mario 64 kom var det nesten revolusjonerende og alle ble imponert men let's face it, det er helt andre tider i dag. Konkurransen er beinhard og plattformsjangeren er en døende sjanger. Attpåtil må spillet sloss med SD-grafikk i disse HD-dager.

Men Nintendo har gjort det igjen. Den grafiske designen er fantastisk. Banedesignen er fantastisk. Figurdesignen er fantastisk. Musikken er fantastisk. Kontrollen er fantastisk. Spillfølelsen er fantastisk. Lengden er fantastisk. Kameraet er fantastisk. Gleden ved å spille det er fantastisk.

Det eneste som trekker ned er tekniske begrensninger i grafikken (tenker mest på aliasing), at vanskelighetsgraden ikke alltid virker like bra tunet og... hmmm... vel de kunne gjerne lagt inn mer interaksjoner med gamle kjenninger (og gjort en viss figur mindre hjelpesløs).

God post. Men Wii har ikke SD, men ED-TV :p 480P vet du.

Synes grafikken faktisk er mer enn god nok. Jeg er veldig kritisk til andre Wii-spill, men dette synes jeg faktisk er like pent som 360 spilla mine, som Gow osv.

Lenke til kommentar
Synes grafikken faktisk er mer enn god nok. Jeg er veldig kritisk til andre Wii-spill, men dette synes jeg faktisk er like pent som 360 spilla mine, som Gow osv.

Like pent som GoW var vel å ta litt i, men jeg skjønner hva du mener. Har du SDTV eller HDTV? Er enig i at SMG er meget bra ut, til å være et Wii-spill. Når jeg spiller sitter jeg ofte og tenker over hvor mye bedre bilde hadde vært om det hadde vært i HD osv, mens under min spillsesjon med SMG tenkte jeg ikke så mye på grafikken. Gameplayet og historien tok pusten fra meg og fikk meg til å tenke på andre ting, enn grafikken.

Lenke til kommentar

I begynnelsen av spillet snurret Mario når jeg ristet på kontrollen, men så byttet det til nunchuken =/ Noen som vet hvordan jeg kan bytte tilbake, for det er utrolig irriterende.

På den planeten med pingviner, så skal den store pingvinen vise hvordan du gjlr det, og Mario står på den "fisken" eller hva det er. På skjermen står det "Point your remote at the screen" eller noe lignende, og jeg gjør det, men ingenting skjer. Kanskje dette har noe å gjøre med at kontrollene er litt byttet om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...