Gå til innhold

Mario Galaxy - Din vurdering?

Gjest Slettet-3t93k9

Ditt terningkast?  

107 stemmer

1. 1. Terningkast

• 1
      5
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      6
    • 5
      15
    • 6
      80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

30 stjerner ut i spillet, kan jeg si med hånda på hjertet at dette er det beste spillet jeg har spilt på flere år. Jeg må nesten tilbake til Super Mario 64 for å finne et bedre spill. Og det er så vidt.

For det første er kontrollen helt fantastisk. Den analoge spaken sitter, og i motsetning til omtrent alle andre wii-spill, så bruker Galaxy wiimoten perfekt. Det hele føles naturlig.

Galaxy er dessuten det peneste Nintendo-spillet til nå. En utrolig frisk og herlig grafikk preget dette spillet. Musikken er fantastisk, med en mix av nytt materiale og gammel musikk i ny innpakning. Alt hva en Mario-fan kan ønske og begjære, pluss mer, med andre ord.

En ting som gjør Galaxy til det spillet det er, er det fantastiske brettdesignet. Du skal lete lenge for å finne bedre breddesign! Gjennomtenkt, utfordrende, svimlende (graviteten!) og ufattelig morsomt er adjektiv som beskriver hva jeg har opplevd på samtlige brett jeg har vært på til nå.

Galaxy er det nest beste spillet i Mario-serien. Vel og merke etter 30 stjerner. Vil den overgå Super Mario 64? Uansett er det ett hitill perfekt spill som fortjener

10 av 10

Endret av Badering
Lenke til kommentar
Kan ikke noen si litt saklig negativt om spillet? Blir bare mistenksom når reviews 100% positivt.

Skal jeg flisespikke mot min vilje så måtte det være at læringskurven kan være noe høy for barn ned i 3- årsalderen. Jeg syntes selv at det kunne være noe vanskelig å bevege seg opp-ned.

Det er virkelig ingenting negativt som er verdt å nevne hittil. Det blir i så fall bare fjas, som mitt utsagn ovenfor. Det er så nær et perfekt spill som overhodet mulig.

Lenke til kommentar

Det er faktisk VANSKELIG å finne noko som er negativt. Det kan godt vere "co-op'n" er svak, men det er ikkje noko dedikert 2-playermodus, meir eit tillegg til sjølve spelet. Spelet kan vere litt absurd i byrjinga, men når tilvenningsfasen av kontrolleren er ferdig, og du har forsonet deg med å gå opp-ned, ja då er spelet knall gøy!

Lenke til kommentar

Gravititeten kan være ganske utfordrende i starten, men man vender seg til det etter hvert :)

Og ja, læringskurven er vel rettet mot litt yngre i starten. Men det er jo ingen krise at man får de første stjernene lett. Det er bedre dèt, enn at man må slite allerede på den første stjernen liksom!

Jeg syntes kameraet er utmerket! Burde kanskje være litt mer frihet i kamerabevegelse, men det er ikke spesielt viktig og ødelegger ikke for den fantastiske opplevelsen Galaxy gir.

Lenke til kommentar

Kameraet kan til tider være vanskelig å ha med å gjøre, men det er ganske sjeldent og aldri noen krise.

Til dere som sier det er for lett så blir det vanskeligere etterhvert. Husk at spillet er rettet for alle aldre og hadde ikke vært noe kult for de under 9 år om aller første brett var vanskelig for oss "voksne" ;)

Ellers er det jo ikke ting som er direkte dårlig, men mer frustrerende. Det er flaggermusfiendene og springmario power-upen (dødd sinnsykt mye pga den :p)

Lenke til kommentar

Det visse brett som irriterer meg.. jeg har kommet til 12 stjerner..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hater generelt "rutsjebaner" i spill, som når man red på disse vanndyra.. også likte jeg ikke "Candy-land", eller hva det het.. Sweet -something..

Men, spillet er så bra ellers, at det er tilgitt.. :)

Lenke til kommentar
Det visse brett som irriterer meg.. jeg har kommet til 12 stjerner..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hater generelt "rutsjebaner" i spill, som når man red på disse vanndyra.. også likte jeg ikke "Candy-land", eller hva det het.. Sweet -something..

Men, spillet er så bra ellers, at det er tilgitt.. :)

Sweet Sweet Galaxy? Jeg synes det brettet var fantastisk. Plattform-himmelen. Døde en god del ganger, men pga checkpoints, så ble det aldri kjedelig. Alt blir bedre etterhvert, synes selv spillet var litt "meh" etter de første stjernene.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her på jobb og tenker på en galakse langt langt i det fjerne (nei, jeg snakker ikke om Star wars eller Star Trek).

Akk at min skjebne skulle bli at jeg hadde sen vakt i går og ikke var hjemme før midnatt, hvor jeg rev plasten av spillet i stor iver, fyrte opp spillet og ble bare sittende fordi jeg skulle på tidligvakt i dag. Det ble 30 minutter med Mario og jeg er allerede frelst forbi all redning.

Så kan dere der ute tenke hvor stor pinsel jeg er i nå?

Lenke til kommentar

Akkurat! Spillet er mye morsommere etter de første stjernene. Har nesten 30 stjerner nå, vil bare spille hele tiden, men på en annen måte vil jeg spare spillet litt også. Skal ta Bowser to (?) ganger til tror jeg, håper spillet byr på flere uber morsomme baner fortsatt! Dette er et herlig 10/10 spill :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...