Gå til innhold

Mario Galaxy - Din vurdering?


Gjest Slettet-3t93k9

Ditt terningkast?  

107 stemmer

  1. 1. Terningkast

    • 1
      5
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      6
    • 5
      15
    • 6
      80


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, ble akkurat del av Diskusjon.no.

 

Tenkte jeg skulle dele mine tanker/forhåpninger om SMG.

 

Jeg gleder meg sykt, skal få det til julaften. So fun it will be!

 

Velkommen :)

Blir nok gøy det ja. Kan tenke meg det får deg til å stå opp tidlig både 1. og 2. juledag ;)

 

Ja, hehe, jeg kommer til å spille og spille og spille og spille....

 

Og spille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare meg eller er stjernene VELDIG enkle å få? Føler det bare er å gå i en galakse og hente ut stjerne på stjerne. Er liksom ingen veldig "store" utfordringer eller oppgaver slik man fikk på SM64.

De første 60 stjernene er barnemat. Men etterhvert blir det verre, spesielt disse kometene.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er stjernene VELDIG enkle å få? Føler det bare er å gå i en galakse og hente ut stjerne på stjerne. Er liksom ingen veldig "store" utfordringer eller oppgaver slik man fikk på SM64.

De første 60 stjernene er barnemat. Men etterhvert blir det verre, spesielt disse kometene.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er stjernene VELDIG enkle å få? Føler det bare er å gå i en galakse og hente ut stjerne på stjerne. Er liksom ingen veldig "store" utfordringer eller oppgaver slik man fikk på SM64.

De første 60 stjernene er barnemat. Men etterhvert blir det verre, spesielt disse kometene.

Helt enig!

 

Det blir voldsomt vanskelig mot slutten. Er på over 100 stjerner nå og hver eneste stjerne tar lengre og lengre tid.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hva greia med "vanskeligere etter 60 stjerner" ..det virker som alle nevner akkurat tallet 60.. Er det noe spesielt som skjer akkurat da?

 

Legg gjerne svaret i spoiler, for de som ikke vil vite.. (Men, trenger ikke å spoile ALT for meg heller da.. er på noe over 50 stjerner) :)

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Jeg eier for tiden ikke Wii, så har ikke hatt muligheten til å spille dette spillet selv. Men, i "gamle dager", så spilte jeg Super Mari 64, på min Nintendo 64 ( selvfølgelig :p ), og kunne gjerne prøvd ut Galaxy !

Men, etter deres vurdering ( de som ønsker å skrive noe ), hvordan er spillet i forhold til Super Mario 64? Gameplay? Da tenker jeg på om man skal samle stjerner fortsatt, osv, og om Mario har noen " gadgets" til rådighet? Jeg har hørt mange var i tvil om selve settingen ville bli bra. Ble den?

Beklager om noen andre har skrevet mye om dette tidligere i tråden, orker bare ikke lese alt :p Ignorer dette om dere føler det blir dumt å svare det samme to ganger. Har lest noen annmeldelser av spillet, som forøvrig har vært gode, men vil være artig å vite hva dere, brukere på forumet med Wii, synes :)

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva greia med "vanskeligere etter 60 stjerner" ..det virker som alle nevner akkurat tallet 60.. Er det noe spesielt som skjer akkurat da?

 

Legg gjerne svaret i spoiler, for de som ikke vil vite.. (Men, trenger ikke å spoile ALT for meg heller da.. er på noe over 50 stjerner) :)

 

 

Takker :)

Jeg kan jo si at du kan gå å kjempe mot Bowser, altså siste boss når du har 60 stjerner. Det er jo 120 stjerner i spillet så etterhvert kommer det noen stjerner altså "kometer" som f.eks å ta en bane med bare et liv, løpe om kapp med slemme Mario og samle 100 lilla coins. Er også en del "skjulte" stjerner så det kan ta litt tid å finne de.

Lenke til kommentar
Hvordan er 2 player mulighetene i dette spillet?

 

1.player styrer helt vanlig

 

2. player styrer kun med egen wiimote og får sin egen, orange peker på skjermen. 2.player kan skyte, samle star bits og dytte vekk småfiender. har prøvd dette en sjelden gang, det er bare forvirrende med to pekere vimsende rundt på skjermen.

Lenke til kommentar
Men, etter deres vurdering ( de som ønsker å skrive noe ), hvordan er spillet i forhold til Super Mario 64? Gameplay? Da tenker jeg på om man skal samle stjerner fortsatt, osv, og om Mario har noen " gadgets" til rådighet? Jeg har hørt mange var i tvil om selve settingen ville bli bra. Ble den?

 

Husker ikke Super Mario 64 så veldig godt lenger, så vanskelig å sammenligne altfor mye men grunnfølelsen er den samme. Settingen er en unnskyldning for å pakke inn alskens kreativ banedesign i massevis av forskjellige omgivelser. Noen ganger føles det som om spillet roper til deg "se på oss, dette har vi lært de siste årene, dette kunne vi fra før av, dette er en gjentagelse av noe vi gjorde 20 år tilbake og dette er noe vi nettopp har lært". Det føles nærmest som å se plattformsjangeren passere i revy liksom, en slags plattformenes grand finale.

 

Hva gjelder gadgets så får han forskjellige drakter som gir han diverse egenskaper, og det er en rekke spillmekanismer som fungerer som "gadgets" kan man si.

Lenke til kommentar
Men, etter deres vurdering ( de som ønsker å skrive noe ), hvordan er spillet i forhold til Super Mario 64? Gameplay? Da tenker jeg på om man skal samle stjerner fortsatt, osv, og om Mario har noen " gadgets" til rådighet? Jeg har hørt mange var i tvil om selve settingen ville bli bra. Ble den?

 

Husker ikke Super Mario 64 så veldig godt lenger, så vanskelig å sammenligne altfor mye men grunnfølelsen er den samme. Settingen er en unnskyldning for å pakke inn alskens kreativ banedesign i massevis av forskjellige omgivelser. Noen ganger føles det som om spillet roper til deg "se på oss, dette har vi lært de siste årene, dette kunne vi fra før av, dette er en gjentagelse av noe vi gjorde 20 år tilbake og dette er noe vi nettopp har lært". Det føles nærmest som å se plattformsjangeren passere i revy liksom, en slags plattformenes grand finale.

 

Hva gjelder gadgets så får han forskjellige drakter som gir han diverse egenskaper, og det er en rekke spillmekanismer som fungerer som "gadgets" kan man si.

 

Virker som ett gøy spill, som kunne gitt meg en hel hau underholdning! Jeg får vurdere å gå til innskaffelse av en Wii , på grunn av dette spillet :p

 

en stor forskjell fra SM64 er at Mario kan skyte fiender ;)

 

Skyte fiender? I like the sound of that :D

Endret av KylesMom
Lenke til kommentar
Kjøpte Wii i går og tenkte å kjøpe med Mario Galaxy, men de var utsolgt overalt! :\ Endte opp med Mario Party 8 isteden. Blir garantert Galaxy over nyttår. Gleder meg! :)

playx.no har den inne ihvertfall. Sikkert en del fler og.

 

Alle de lokale butikkene var tomme. ;)

Hvis du sier hvor du bor kan det hende at brukere på forumet vet om plasser hvor de har spillet inne i nærområdet rundt der du bor ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...