Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Helt fantastisk å begynne å slenge dritt til nyvalgte moderatorer for å få frem et poeng Anette_ hadde jo i signaturen at hun ikke hadde nett lenger i en lang periode, og det er vel greit for å en moderator å ha ... vel... tilgang til internett. Ser også at du hoppet elegant bukk over innlegget mitt der jeg påpekte at det faktisk bare var 3 av 70 søkere som var jenter, som igjen bringer meg til spørsmålet: Er det jenter som holdes nede, eller er det enkelt og greit ikke samme interessen hos jentene for moderatorjobber? Endret 15. november 2007 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Nei, det er jo der du misforstår. Men hva forventer du av oss da? Det er ikke vår feil at jenter ikke finner forumet attraktivt nok. Vi kan jo ikke tvinge de inn her heller. Og ja, jeg er enig i at det høres tynt ut, men nå er det jo engang slik at det er først det siste året eller to som antallet jenter har økt betraktelig. Og når en stor andel av disse jentene ikke er gamle nok til å bli moderatorer er en stor gruppe av en allerede liten gruppe utelukket. Da sitter man igjen med få kandidater, som igjen må oppfylle alle de andre kravene. At jentene ikke fyller kravene er ingen andre enn jentene sin egen feil, siden det er hva de gjør på forumet som avgjør om de kan bli moderatorer. Hva mener du vi bør gjøre for å få flere jenter inn på forumet? Så kan vi heller starte en slik diskusjon. For jo flere jenter vi får inn, jo flere kandidater får vi. Forøvrig synes jeg det er for få krigsveteraner i moderatorteamet. Endret 15. november 2007 av fredrik Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jentene må jo trekke seg unna (eller nei, de blir trekt unna) fordi guttene er visst mye mer "attraktive" i øynene på de som velger! Jentene klarer tydeligvis ikke nå opp til det nivået som du selv ligger på fredrik,, dere må være eksepsjonelle brukere! Du sier jo at de burdte fortsette en god jobb, men det funker da ikke siden det er flere "flinke" gutter å velge mellom så jentene kommer alltid til å komme i bakerste rekke.. For gutta skriker høyest siden de er fler! Og jeg gjentar, det er ett veldig tynt tall å komme med "vi har hatt flere jenter, dvs. 2 stk som ikke er her lenger" .... Nå er du langt ute og sykler. Det du i realiteten her sier er at disse ble presset ut av stillingene sine. Hvor i h...... finner du belegg for disse påstandene? Nå har du gått over til å være direkte provoserende i mine øyne... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Har vært moderator selv på et dataforum engang, en trenger ikke være annet enn fornuftig, avbalansert, sakelig, hjelpsom, tolerant, tålmodig, artikulert og poste jevnt over innlegg med høy kvalitet uten for mange skrivefeil. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Helt fantastisk å begynne å slenge dritt til nyvalgte moderatorer for å få frem et poeng Anette_ hadde jo i signaturen at hun ikke hadde nett lenger i en lang periode, og det er vel greit for å en moderator å ha ... vel... tilgang til internett. Ser også at du hoppet elegant bukk over innlegget mitt der jeg påpekte at det faktisk bare var 3 av 70 søkere som var jenter, som igjen bringer meg til spørsmålet: Er det jenter som holdes nede, eller er det enkelt og greit ikke samme interessen hos jentene for moderatorjobber? jeg har visst gått glipp av ditt innlegg tror jeg.. er vanskelig å se alle når det er 20 stk som skriver skjønner du. Jeg slenger ikke dritt, jeg prøver bare å poengtere og understreke det faktum at moderatorene her mener at de jentene som har prøvd seg "ikke har holdt mål".. derfor lurer jeg jo på hvor fantastisk man må være for å komme til.. Å slenge dritt er din tolkning av det. Helt greit at hu Anette ikke ha nett, men hadde vært litt ålreit å sett jentemoder som faktisk var aktive!? Det er tydeligvis litt interesse hos jentene siden 3 meldte seg, og som jeg sa istad, ikke sikkert alle jentene har fått med seg at søkerunden var satt igang. Derfor synes jeg at man kan finne noen passende jentekandidater og spørre dem, slik de gjør med gutta! L4rs: kjære deg, det jeg mener er at guttene er fler og de "skriker" høyest og er mere synlig. Så jentene kan fort forsvinne i mengden.. Endret 15. november 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg tror det bare er å innse at du selv ikke blir valgt, Melisma. Du har gjort subtile hint til det gjennom hele tråden, og gikk rett inn i forsvarsposisjon og ble veldig selvironisk med én gang noen poengterte det. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Men da må vi jo få noen jenter som er aktive, da! Det finnes ikke nok alternativer å ta av. Jeg tror ikke du forstår at for hver mannlig moderator som velges ut er det titusenvis av mannlige brukere som blir forkastet. Og for hver kvinnelige moderator er det et par tusen som blir forkastet? Og da snakker vi om registrerte kvinner, ikke aktive. Jeg kan forsikre deg om at jentene forsvinner like mye i mengden som guttene. Hvis ikke mindre. En jente er mer "sjeldent" på forumet, og det legger man merke til. Endret 15. november 2007 av fredrik Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Du har jo beskyldninger i annehver post hvis ikke mer, nå får du gi deg. Det er som nevnt direkte provoserende at du tiltaler moderatorene for å velger gutter fremfor jenter, da de har sagt flere ganger at kjønn aldri var en del av kriteriene. Du avfeier alle argumenter et titalls mennesker kommer med, og kommer med falske beskyldninger. Troll kalles det. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg slenger ikke dritt, jeg prøver bare å poengtere og understreke det faktum at modereatorene her mener at de jentene som har prøvd seg "ikke har hold mål".. derfor lurer jeg jo på hvor fantastisk man må være for å komme til.. Å slenge dritt er din tolkning av det. Selvsagt holdt de mål, det er ingen som har sagt noe annet. Men å holde mål er faktisk ikke godt nok når det er andre som er bedre kvalifisert. Det er så enkelt som det, og ingen her kommer til å fortelle deg noe annet, all den tid ingen her ønsker å fore deg med usannheter og de svarene du vil ha. Rent personlig så tror jeg at jeg vil framstille meg selv som gutt her på forumet, for jeg har ikke så veldig lyst til å assosieres med det mange sikkert vil tro er en gjennomsnittlig kvinnelig forumbruker på diskusjon.no. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Joda, men det var fremdeles bare tre stykker. Kanskje var moderatorjakten for dårlig annonsert, kanskje det er for få jenter på forumet og alle disse tingene kan det være hold i, men det er ingen vits å gjøre dette til noe mer enn det er. Det er som sagt en jobb man gjør på fritiden, og da bør man ha tid og interesse for arbeidet. Er ikke sikkert det er så veldig mange jenter ut over de 3 som har lyst å være moderatorer heller, og gallionsfigurer har jeg lite sans for. Det jeg synes virket provoserende i ditt innlegg var både insinueringen om at de var blitt presset ut av stillingene sine (en moderatorjobb gjøres på fritiden, så det kan fort blir knapt med tid til andre ting hvis man har det travelt, og interessen for forumet kan også variere over tid), både gutte- og jentemoderatorer har gått litt inn og ut av stillingene sine alt ettersom hvor mye tid de har til overs (mener f.eks at Snorre tok seg en pause i eksamensrushet i fjor) og det er ikke vits å male fanden på veggen med en gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Har vært moderator selv på et dataforum engang, en trenger ikke være annet enn fornuftig, avbalansert, sakelig, hjelpsom, tolerant, tålmodig, artikulert og poste jevnt over innlegg med høy kvalitet uten for mange skrivefeil. Det kan hende, men det er å foretrekke framanfor ein/ei som er ufornuftig, ubalansert, usaklig, uhjelspom, utolerant, utålmodig, uartikulert og poster veldig sjeldent med lite kvalitet og mange skrivefeil. Jeg slenger ikke dritt, jeg prøver bare å poengtere og understreke det faktum at modereatorene her mener at de jentene som har prøvd seg "ikke har hold mål".. derfor lurer jeg jo på hvor fantastisk man må være for å komme til.. Å slenge dritt er din tolkning av det. Det er mindre sjans for 3 personar av 80 enn 77 personar av 80 for å oppfylle plassane. Det fattar du også. Line har like stor sjanse som Per til å kome inn, men Line, Trude og Kari har ikkje på langt nær like stor sjanse til å kome inn som 77 gutar. Det er absolutt ingen nødvendigheit med ein dårligare kandidat frå det eine kjønnet om kandidaten frå det andre kjønnet oppfyller krava betre. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Du har jo beskyldninger i annehver post hvis ikke mer, nå får du gi deg. Det er som nevnt direkte provoserende at du tiltaler moderatorene for å velger gutter fremfor jenter, da de har sagt flere ganger at kjønn aldri var en del av kriteriene. Du avfeier alle argumenter et titalls mennesker kommer med, og kommer med falske beskyldninger. Troll kalles det. kall det beskyldninger eller hva fanken du vil, jeg stiller spm! Jeg har spekulasjoner på hvorfor ja, og det har jeg lov til å ha.. ingen som begynner å grine av den grunn skulle jeg tro! Moderatorene tåler såpass vettu.. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Selvsagt holdt de mål, det er ingen som har sagt noe annet. Men å holde mål er faktisk ikke godt nok når det er andre som er bedre kvalifisert. Det er så enkelt som det, og ingen her kommer til å fortelle deg noe annet, all den tid ingen her ønsker å fore deg med usannheter og de svarene du vil ha. Men er det jeg mener, hva mener man egentlig med "bedre kvalifisert".. det høres så teit ut, høres ut som at man skal bli ansatt til å bli kirurg. Når det faktisk handler om å passe på at folk oppfører seg og være hjelpsom. Rent personlig så tror jeg at jeg vil framstille meg selv som gutt her på forumet, for jeg har ikke så veldig lyst til å assosieres med det mange sikkert vil tro er en gjennomsnittlig kvinnelig forumbruker på diskusjon.no. jaja, hvis du føler at du har lyst til å være gutt, så får du være gutt da! Og hva folk her mener, eller sender Pm`er til hverandre om hvor teit jeg er osv, få bare værra. Jeg sier nå meninga mi, og det gjør dere også. Endret 15. november 2007 av Melisma Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jentene klarer tydeligvis ikke nå opp til det nivået som du selv ligger på fredrik,, dere må være eksepsjonelle brukere! Du sier jo at de burdte fortsette en god jobb, men det funker da ikke siden det er flere "flinke" gutter å velge mellom så jentene kommer alltid til å komme i bakerste rekke.. For gutta skriker høyest siden de er fler! Og jeg gjentar, det er ett veldig tynt tall å komme med "vi har hatt flere jenter, dvs. 2 stk som ikke er her lenger" .... Det å angripe fredrik på denne måten er feigt, han vet ikke i detalj hvorfor han ble valgt foran alle de jentene og guttene som søkte. Vi fikk bare generelle svar på hvorfor vi ble valgt, og ingen av oss vet hvilken diskusjon som lå bak utvelgelsen av oss nye. Jeg antar at vi ikke vil vite det heller, meg personlig gjør det ikke noe. Som nevnt hundre ganger før så er det bare tre jenter som søkte, man kan da ikke kreve at jentene skal stille opp som brukermoderatorer. Jeg forstår ærlig talt de som ikke ville søke om å bli moderator, det er mye "søppel" jobb å gjøre, samt at man risikerer å få rikelig med hets av brukere i offentlighet fordi man er uenig med modereringen som ble foretatt. Personlig har jeg blitt kalt både maktkåt og nazi moderator. Men dette er ting jeg visste om fra før, og gikk et par runder med meg selv før jeg la inn en søknad. Og selvfølgelig kan man ikke ta slike ting veldig seriøst. Man må også gå foran med et særdeles godt forbilde og tenke seg om fire og fem ganger før man poster. Ellers vil man garantert få høre det senere. Det at de andre kvinnelige moderatorene har trekt seg, er på grunn av deres personlige årsaker som er uinteressert i diskusjonen. Mitt spørsmål til deg Melisma, er hvorfor du hakker så på fredrik. Og hvorfor du fortsetter med denne agendaen din selv om du har fått gode svar fra både brukere, vi nyvalgte og representanter fra forumstyret som uttrykkelig forklarer at det ikke foregikk noen diskriminering og hvorfor de ikke valgte noen jenter i denne omgangen. Og hva har egentlig du gjort for å prøve å øke kvinnebestandelen blant moderatorene? Har du selv søkt stilling som moderator? Og i tilfelle hvorfor ikke? Hvis man er misfornøyd med noe på forumet så får man bidra litt selv også, det er slike som dte blir gode moderator emner av. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Det jeg synes virket provoserende i ditt innlegg var både insinueringen om at de var blitt presset ut av stillingene sine. bare så det blir gjort klart, jeg mente absolutt ikke at de daværende jentemoderatorene ble presset ut av sine stillinger, absolutt ikke.. jeg mente det er vanskeligere å komme igjennom som en jente, fordi gutta vil stille sterkere og de er flere. Blir tatt mere seriøst virker det som.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Innleggene her går mer og mer over på beskyldninger, synsing og provokasjon. Trådstarter og meddebattanter har fått sagt sitt, og det eneste vi ser her nå er gjentakelser og oppgitte innlegg. For siste gang: det bedrives ikke diskriminering, men kritisk utvelgelse basert på satte kriterer, nevnt tidligere. Administratorer, moderatorer og brukere har uttalt seg, og diskusjonen anses som ferdig. For blodtrykket til brukerene stenges tråden. Kommentarer på moderering kan tas per PM. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Tråden åpnes igjen, med et håp om at vi kan diskutere litt saklig. Konspirasjonsteorier kommer vi ingen vei med. Hva med å komme med forslag til tiltak slik at vi kan få et forum som gjør at flere jenter har lyst til å komme og delta? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) har ikke noe godt forslag, men har lyst til å poengtere noe jeg føler Melisma ikke helt har forstått (mulig jeg tar feil). Du sier stadig vekk at de tre jentene som søker ikke kunne være så mye dårligere enn de som "vant" og at jentene burde få en sjanse. men hva med de 77 guttene som ikke fikk stillingen, burde ikke de også få en sjanse? det er det som er greia. du ville at jentene skulle få en sjanse nettopp fordi de er jenter. hva med guttene, de kan vel ikke være så mye mindre kvalifisert enn de som ble valg de heller? det er blitt sagt før og jeg sier det igjen, det blir feil å velge dem på grunn av kjønn. det er like diskriminerende som å ikke velge dem av samme grunn (tenker da også på guttene som får avslag til fordel for jentene). Endret 16. november 2007 av hernil Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 ...Men på den andre siden så øker gjenomsnittsalderen på våre medlemmer .. Er det fordi det kommer flere eldre nye folk inn, eller fordi de som alt er her blir eldre? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Personlig kan jeg ikke fatte og begripe at noen faktisk ønsker bli kvotert inn pga kjønn. Er det noe kjekt å vite at man ble valgt fordi man er jente, og at det egentlig var andre som var bedre kvalifisert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg