Gå til innhold

Trenger vi flere jenter som moderatorer på forumet?

Anbefalte innlegg

Så kul du er da.

Skjønner ærlig talt ikke hvordan folk får dette til å bli urettferdig og på grensen til diskriminering. Stemplet flyr. :dontgetit:

nei, er du som er "kul" her da.. alle skjønner vel det at en som har en slik tråd som dette ikke får så mye gode poeng hos de som skal velge deg til moderator vel? :roll: det skjønner vel du også! Har ikke planer om å søke engang, for da har man alltid retningslinjer som "puster deg i nakken" men vil veldig gjerne at disse jentene som søkte denne gang eller andre jenter som har litt "lettere" bagasje, prøver å søke.. så skal man se om de når helt opp til der noen av gutta er.. På dette "moderator- nivået" som det kun er en jente pr. idag bare har klart og nådd..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har blitt fortalt et utall ganger at tre jenter har blitt utnevnt til moderator. Det kan vel ikke være så vansklig å huske?

AtW

Ja, jeg vet da det. Men 2 av disse er ikke" aktive" ikke som jeg har sett ihvertfall. Derfor jeg skriver "pr.idag" .. med det mener jeg at siden det bare er Darkness| som er aktiv, så synes jeg flere jenter kunne fått sjansen..

Lenke til kommentar

Du får meg nesten til å gråte, melisma. SÅ sta er du.

Historisk sett så har jenter fått sjansen til å være moderator like lett som gutter. Det er likebehandling. At de har trukket seg er da ikke noe verre enn når mannlige moderatorer trekker seg?

Lenke til kommentar
Du har blitt fortalt et utall ganger at tre jenter har blitt utnevnt til moderator. Det kan vel ikke være så vansklig å huske?

AtW

Ja, jeg vet da det. Men 2 av disse er ikke" aktive" ikke som jeg har sett ihvertfall. Derfor jeg skriver "pr.idag" .. med det mener jeg at siden det bare er Darkness| som er aktiv, så synes jeg flere jenter kunne fått sjansen..

Ja, men du skriver også at bare en har nådd "moderator-nivået" det er åpenbart at disse to har nådd nivået, men senere trekt seg.

AtW

Lenke til kommentar

At de har trukket seg, mener jeg at man kan få inn "erstattere" da om man vil kalle det, det. Hvis flere guttemoderatorer hadde trukket seg, tror jeg kansjke man hadde søkt etter erstattere til de? jeg vet ikke..

men ja, er 3 jenter som har klart å nå målet.. det er jo sant. hurra for 2 inaktive og 1 aktiv :new_woot: Jeg vil se flere jenter med en annen tittel enn "bruker" .. da snakker man ekte balanse så godt det går an..

Lenke til kommentar
At de har trukket seg, mener jeg at man kan få inn "erstattere" da om man vil kalle det, det. Hvis flere guttemoderatorer hadde trukket seg, tror jeg kansjke man hadde søkt etter erstattere til de? jeg vet ikke..

Ja og de HAR jo tatt inn nye moderatorer :roll:

Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi ikke se på "ferdigheter" og lignende og begynne å se på kjønn?

Fordi de ferdighetene som trengs er noe de fleste her har, skulle nå jeg tro da.. kanskje ikke alle, men mange.. De fleste hadde vel klart å se hva som måtte modereres om de hadde gått inn for det eller om de hadde blitt moderatorer..

Lenke til kommentar

Fordi de ferdighetene som trengs er noe de fleste her har, skulle nå jeg tro da.. kanskje ikke alle, men mange.. De fleste hadde vel klart å se hva som måtte modereres om de hadde gått inn for det eller om de hadde blitt moderatorer..

Ok, om man for argumentets skyld later som det er riktig, hva er da grunnen til å "kvotere" inn flere jenter? Hvorfor akkurat jenter, hvorfor ikke rullestol-brukere eller noe annet? Hva er grunnen til at du vil ha en større andel moderatorer blant jentene på forumet, enn blant guttene?

AtW

Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke. Man trenger moderatorer som kjenner til noen spesifikke kategorier. Det er viktig å kjenne til brukere, retningslinjer, spesielle regler i enkelte kategorier, og mer. Erfaring og engasjement er vel viktige faktorer her. I hvert fall for å unngå altfor mange blundere.

Som Dotten har sagt, valgene går ofte på hvilke kategorier man ønsker å styrke, og da brukere som er mye aktive i disse kategoriene.

Nå snakker jeg altså på vegne av meg selv, og ikke som moderator.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det er så mange beskyldninger som flyr i denne tråden at det er helt utrolig.

Melisma:

Jeg tviler veldig på at å insinuere at jenter forskjellbehandles vil bli innrømmet eller bevist, uansett hvor mange forskjellige måter det formuleres på. At du ikke sier rett ut at du tror at jentene diskrimineres aktivt av forumledelsen, betyr ikke at det er det du hinter til. Å skulle bevise noe som ikke stemmer eller argumentere mot personer med holdninger som ikke eksisterer er liten vits og hjelper ikke tråden.

Hvis man skal få til flere kvinnelige moderatorer er det bare et par enkle ting som må til

1) Flere aktive jenter

2) Jentene må faktisk søke

Jeg skjønner ikke grunnen til at det skal være så utrolig viktig å kvotere folk inn i stillinger de tilsynelatende ikke er interesserte i. Det var TRE jenter som søkte, er det noe som antyder at det kanskje har mer med kjønnsfordeling og ren interesse fra forumjentene enn en ond konspirasjon fra diskusjon.no sin side? Dersom det hadde vært 20 jenter som hadde søkt og 3 gutter og alle tre ble moderatorer, skulle vi heller snakket.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ok, om man for argumentets skyld later som det er riktig, hva er da grunnen til å "kvotere" inn flere jenter? Hvorfor akkurat jenter, hvorfor ikke rullestol-brukere eller noe annet? Hva er grunnen til at du vil ha en større andel moderatorer blant jentene på forumet, enn blant guttene?

AtW

Og her nøler jeg ikke med å blande meg inn. :p

Vi trenger flere kvinnelige moderatorer for å dempe det maskuline uttrykket som forumet har, Dette for å trekke til seg flere jenter til forumet, ja, og gjerne flere "modne" mennesker. Det vil gjøre forumet mere dynamisk og interessant for alle.

:)

Lenke til kommentar

Er det noen i denne tråden som faktisk er enig med Melisma? Greit nok du har bare vært medlem av dette forumet noen måneder, men du må jo ha lagt merke til at forumet er ganske stort, mye større enn de medlemmene du treffer på i Ot delen. Du må jo også ha lagt merke til at antall gutter er vesentlig større enn antall jenter. Hva er da logikken at det skal være like mange gutter som jenter som moderatorerer da? En gang må du faktisk begynne å lese innleggene som blir skrevet, i stedet for å gjenta deg selv om og om igjen. :ermm:

Lenke til kommentar

Eg er ikkje heilt enig i at moderatorene er så framtredande som folk skal ha det til. Det er mange brukarar her inne som er betre kjend enn mange moderatorer. Ein kjend moderator er som oftast det av heilt andre årsaker.

At fleire jenter vil registrere seg fordi det er fleire kvinnelege moderatorer har eg lita tru på. Eg har ikkje for vane å sjekke kjønnet til moderatorstaben før eg registrerer meg på eit forum. Faktisk bryr det meg ingenting så lenge dei gjer jobben sin.

Lenke til kommentar
Er det virkelig modstaben som fronter diskusjon.no utad?

Helt enig med deg der. Moderatorene er ikke noe man får et forhold til før man har en ganske lang fartstid på forumet (med mindre man er av typen som stadig havner i trøbbel). Når det gjelder bli værende/bli ny bruker så tviler jeg på at noen som helst engang tenker over moderatorene når de gjør valget sitt (igjen med unntak av de som stadig havner i trøbbel).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Er det virkelig modstaben som fronter diskusjon.no utad? Er det de som gir brukerne et bilde av hvordan forumet er?

Jeg er ikke helt enig i disse utsagnene. Det er brukermassen og innholdet på forumet som danner bildet som vises utad mot nye brukere.

Brukerne er strukturert av moderatorene, og bestemmer derfor hviket samlet inntrykk forumet skal gi utad.

:)

Som helt ny bruker ville jeg ikke lagt merke til moderatorene, men siden dette forumet er

godt overvåket vil jeg rimelig snart blitt kjent med disse, og dannet meg et inntrykk av hvordan vår forumkultur er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...