Nie Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Som jeg har sagt tidligere; Julebrusdrikkere som moderatorer, ftw! =D Og jvc1986, hvorfor skal de feilene som blir gjort ellers i samfunnet gjøres her? Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Nokon som veit korleis kjønnsfordelingen er på moderatorsida på Kvinneguiden.no? Å ha den som søsterside kan nok påverke kvinneandelen her litt negativt. Ei sånn side vil nok være meir attraktiv for kvinner enn diskusjon.no 100% kvinner. Ueland og et par andre på drift har admin-kontoer, men det er kun for tekniske ting og tang. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg ser ikke helt problemet i å "ansette" en jente bare fordi hun er jente, slik skjer jo i samfunnet ellers.- Bedrifter blir nesten påkrevd å ha 50/50 mannlige/kvinnelige medlemmer i styret - Visse arbeidsektorer og studieretninger gir fordeler til mann/dame kun pga kjønn (for å rekruttere flere til den typen arbeid/studie) Og jeg tror faktisk at jenter vil modere bedre enn gutter (det er i alle fall min oppfatning, de fleste jentene jeg kjenner er mer fornuftige i sine handlinger og tankemåte enn gutter) Hvis dere virkelig prøver å få flere jenter inn i "gjengen" så burde dere kanskje holde et ekstra godt øye med evt. aktive "jentepostere" her på forumet? Dette forumet slipper å forholde seg til slike absurde krav ellers i landet, vi slipper nemlig å ta populistiske avgjørelser for å gjøre massene fornøyde. Her tas riktige avgjørelser, f eks å ikke ansette folk på feil grunnlag. Hvorvidt jenter modererer bedre enn gutter generelt skal jeg ikke gå videre inn på, men det er ikke tilfeldige gutter som er mods - det er de flinkeste, mest høflige og mest ansvarlige guttene (blant over 100 000). Vi har mange flere gutter å velge blant enn jenter, og derfor er det større sjanse for å finne den beste kandidaten blant gutter. Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor vi er ute etter å rekruttere folk inn hit. Jeg ser ikke helt hva forumet har å tjene på flere brukere, uansett kjønn. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg liker forumet som det er. Jeg er aktiv bruker på kvinneguiden også, og det er en helt annen tone der enn her. Jeg synes det er kjekt å slippe unna alle de negative aspektene ved å menges med haugevis av kjeklehøner. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Darkness, du er i sannhet en av oss gutta! Steffypants: Hva mener du med "slike absurde krav ellers i landet"? Og hva mener du med "Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor vi er ute etter å rekruttere folk inn hit. Jeg ser ikke helt hva forumet har å tjene på flere brukere, uansett kjønn." Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Darkness, du er i sannhet en av oss gutta! Steffypants: Hva mener du med "slike absurde krav ellers i landet"? Og hva mener du med "Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor vi er ute etter å rekruttere folk inn hit. Jeg ser ikke helt hva forumet har å tjene på flere brukere, uansett kjønn." Absurde krav = kvotering av kvinner/minst 40% i styrer. Det andre = Jeg liker forumet som det er, med de menneskene vi har fått inn basert på hvordan forumet er nå. Jeg ser ikke hvorfor vi skal appelere til så mange som mulig, framfor å gjøre det tilbudet vi har så godt som mulig. Flere folk med flere krav og mer vedlikehold virker bare som mer stress. Jeg tror jeg skrev noe lignende for 3 år siden, og står ved det enda - forumet mister litt av personligheten når den overbefolkes. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Noen som kan fortelle meg: - Hvor mange hannkjønn er det på forumet - Hvor mange hunnkjønn er det på forumet - Hvor mange moderatorer er det per dags dato Lenke til kommentar
hernil Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) nøyaktig tall på kjønn er vanskelig å finne siden det ikke er obligatorisk å skrive det inn ved registrering. noen kommer vel med overslag tenker jeg (Simen1? ) vil tro det ikke er mer enn 400-500 jenter maks (mulig det er en del mindre også) trekk det fra antall brukere så får du vel antall gutter antar jeg... moderatorteamet finner du her. Endret 17. november 2007 av hernil Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Darkness, du er i sannhet en av oss gutta! Steffypants: Hva mener du med "slike absurde krav ellers i landet"? Og hva mener du med "Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor vi er ute etter å rekruttere folk inn hit. Jeg ser ikke helt hva forumet har å tjene på flere brukere, uansett kjønn." Absurde krav = kvotering av kvinner/minst 40% i styrer. Det andre = Jeg liker forumet som det er, med de menneskene vi har fått inn basert på hvordan forumet er nå. Jeg ser ikke hvorfor vi skal appelere til så mange som mulig, framfor å gjøre det tilbudet vi har så godt som mulig. Flere folk med flere krav og mer vedlikehold virker bare som mer stress. Jeg tror jeg skrev noe lignende for 3 år siden, og står ved det enda - forumet mister litt av personligheten når den overbefolkes. Det som virkelig er absurd er at kvinner fremdeles tjener mindre enn menn, og har mindre de skulle ha sagt, på tross av at de tar de tyngste omsorgsoppgavene. Vi har forskjellig syn på fremtiden. Du ivrer for det bestående, som betyr at utviklingspotensialet kanskje ikke blir forløst, mens jeg ønsker mere nytt blod, fordi det gir flere valgmuligheter. Endret 17. november 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Det som virkelig er absurd er at kvinner fremdeles tjener mindre enn menn, og har mindre de skulle ha sagt, på tross av at de tar de tyngste omsorgsoppgavene. Vi har forskjellig syn på fremtiden. Du ivrer for det bestående, som betyr at utviklingspotensialet kanskje ikke blir forløst, mens jeg ønsker mere nytt blod, fordi det gir flere valgmuligheter. En mannlig omsorgsarbeider tjener det samme som en kvinnelig omsorgsarbeider. Jeg regner med at du vil at de mennene også fortjener høyere lønn? Blir dette for OT-diskusjon så sender jeg det avgårde inn i Samfunn. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Det som virkelig er absurd er at kvinner fremdeles tjener mindre enn menn, og har mindre de skulle ha sagt, på tross av at de tar de tyngste omsorgsoppgavene. Vi har forskjellig syn på fremtiden. Du ivrer for det bestående, som betyr at utviklingspotensialet kanskje ikke blir forløst, mens jeg ønsker mere nytt blod, fordi det gir flere valgmuligheter. En mannlig omsorgsarbeider tjener det samme som en kvinnelig omsorgsarbeider. Jeg regner med at du vil at de mennene også fortjener høyere lønn? Blir dette for OT-diskusjon så sender jeg det avgårde inn i Samfunn. Dotten er en mann, tror jeg. Derfor kan han ikke kalles en feminist. Kan man kalle han en maskinist da? Så klart skal man tjene det samme uavhengig av kjønn. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Dotten er en mann, tror jeg. Derfor kan han ikke kalles en feminist. Man kan være mann og feminist. Så og si alle i vår regjering sier de er feminister, så feministene har stor makt kan vi konkludere med. Men nei, jeg anser meg ikke som feminist. Kommer litt ann på hvilken definisjon man ser på Jeg er dog en tøffelhelt, med både mopp, kappe og tøfler. Men det er en annen sak. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Ja Dotten. Jeg vet at du har fått forløst ditt potensiale ved å finne din feminine side, og det har samtidig gjort deg til en sterkere "mann". Det samme burde gjelde enhver kultur. Vi er avhengige av hverandre (altså kjønnene), så derfor burde vi av ren fornuft slippe kvinnene til, og det selv på dette eminente forumet. Jeg tror at det er mange "små" menn som frykter en slik utvikling. Det var rent ut sagt fornøyelig å se på kobbelet av pungbjørner som breket i kor, for å ta rotta, eller hvis man tolker "mellom linjene", musa på Melisma i går. Great fun! Alle som en hadde ikke evne til å tenke i andre baner enn et enkelt fokus, nemlig at det er feil med kjønnskvotering. Hvorfor i alle dager var det ingen som spant videre på hovedpoenget, som er at vi har alt for få jenter blant oss? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Ja Dotten. Jeg vet at du har fått forløst ditt potensiale ved å finne din feminine side, og det har samtidig gjort deg til en sterkere "mann". Det samme burde gjelde enhver kultur. Vi er avhengige av hverandre (altså kjønnene), så derfor burde vi av ren fornuft slippe kvinnene til, og det selv på dette eminente forumet. Jeg tror at det er mange "små" menn som frykter en slik utvikling. Tja, dette lover dårlig for de homofile og lesbiske i så fall. Jeg stigmatiserer ikke folk og tillegger dem ikke kvaliteter utifra hvilket kjønn man har. Det er så... 70-talls. Den eneste frykten jeg har er at folk gjør kjønn til en faktor og diskriminerer mennesker. Jeg har opplevd nok diskriminering i mitt 28 år lange liv og der er ikke akkurat kvinner overrepresentert på "offersiden". Ikke at kjønn er relevant der heller, det er like ille om en mann diskrimineres som når en kvinne blir det. Å kun kjempe mot diskriminering av kvinner (eller menn) er diskriminerende i seg selv. Jeg foretrekker å være mot diskriminereing av alle mennesker og ingen mennesker fortjener mindre oppmerksomhet om han/hun blir diskriminert fordi han/hun har "feil" kjønn. Kvinner som blir drept av sine menn får forsideoppslag i VG denne uken, men mannlige ofre er vist ikke verdt å sette søkelyset på. De ofrene hadde feil kjønn og den minoriteten blir da ignorert. Dette er en samfunssykdom som er til fordi folk fokuserer på kjønn. Både feminister, mannsjåvinister og gudene vite hvem andre. Det blir kjedelig i lengden. Jeg håper mennesker kan bli "dømt" som mennesker og ikke tilegnes egenskaper grunnet fordommer om hva en kvinne eller mann er. For meg er det eneste viktige at vi har et best mulig moderatorteam. Hvor mange eldre, yngre, samer, tyrkere, kvinner, menn osv som er der bryr meg heller lite. Så lenge teammedlemmene utfyller hverandre og at teamet samlet har den nødvendige kunnskap og kompetanse til å gjøre en best mulig jobb for et best mulig forum Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Dette handler vel kanskje ikke i første omgang om diskriminering, men mer det at man mer bevisst kan gå ut og leter etter hunnkjønn med ønskede egenskaper. Det finnes sikkert en hel skare med brukere (også jenter/kvinner) som innehar dette. Alle kan ikke velges som mod, men man kan faktisk bestemme seg for å øke andelen jenter i styr og stell og dette har overhode ikke noe med diskriminering å gjøre. Kanskje finnes det ingen aktuelle kandidater blant de kvinnelige på forumet, ikke vet jeg. Hvis man hadde hoppet over søknadsrunden og heller valgt ut mod slik det er nevnt det ofte gjøres, så ville vel ingen ha ropt ut om diskriminering om 1 av 4 mod hadde vært jenter? Eller? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Dette handler vel kanskje ikke i første omgang om diskriminering, men mer det at man mer bevisst kan gå ut og leter etter hunnkjønn med ønskede egenskaper. Det finnes sikkert en hel skare med brukere (også jenter/kvinner) som innehar dette. Alle kan ikke velges som mod, men man kan faktisk bestemme seg for å øke andelen jenter i styr og stell og dette har overhode ikke noe med diskriminering å gjøre. Kanskje finnes det ingen aktuelle kandidater blant de kvinnelige på forumet, ikke vet jeg. Hvis man hadde hoppet over søknadsrunden og heller valgt ut mod slik det er nevnt det ofte gjøres, så ville vel ingen ha ropt ut om diskriminering om 1 av 4 mod hadde vært jenter? Eller? Hva gjør at jenter, i kraft av sitt kjønn alene, er bedre moderatorer, evt hva gjør at jenter, i kraft av sitt kjønn alene som moderatorer bidrar mer positivt til diskusjon.no enn gutter? AtW Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Poenget er ikke rettferdighet, men å gjøre seg best nytte av kjønnenes forskjellighet og styrker. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Dette handler vel kanskje ikke i første omgang om diskriminering, men mer det at man mer bevisst kan gå ut og leter etter hunnkjønn med ønskede egenskaper. Jeg kan ikke snakke for de 8 andre forumstyremedlemmene, men jeg leter etter mennesker med de rette kvalitetene for å utfylle teamet bedre. Om jeg ekskluderer eller nedprioriterer noen grunnet kjønn så blir det mindre utvalg å lete i. I tillegg til at kjønn da blir en faktor. Jeg bryr meg fint lite om kjønnsammensetningen i teamet, så lenge teamet samlet har de nødvendige kvalitetene. Sunn fornuft tiliser at det vil bli flere kvinner og flere eldre i teamet etterhvert som det blir større utvalg av eldre og kvinner på forumet. Målet mitt er altså ikke et team sammensatt grunnet etnisitet, alder eller kjønn, men å ha et team sammensatt av de rette kvalitetene og ha personer som utfyller hverandre Alle kan ikke velges som mod, men man kan faktisk bestemme seg for å øke andelen jenter i styr og stell og dette har overhode ikke noe med diskriminering å gjøre. I beg to differ. Det er første steg til å diskriminere. For da gjør vi kjønn til en faktor. Om det er 100% 80 år gamle kvinner som styrer forumet så gjør det meg fint lite, så lenge de som er i teamet utfyller hverandre og samlet gir et best mulig team. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Så hvilke teorier bruker dere for teambyggingen? Og har dere en visjon for forumet? Endret 17. november 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Så hvilke teorier bruker dere for teambyggingen? Målet for min del er å ha et team som består av forskjellige personligheter som samlet gir god kunnskap og kjennskap innen det å kunne gjøre det arbeidet som må gjøres for at forumet blir moderert best mulig. Det vil si at vi ikke kan gå etter en type personlighet, men flere som samlet utfyller hverandre. En saklig A4 person og en litt mer vilter og kreativ person er eksempel på to personer som samlet gjør teamet bedre. Det blir et dårlig tegn om teamet virker samstemt i alt internt, vi trenger et team hvor det meste av ønskede kvaliteter er representativt. Men det er 9 i styret, jeg kan ikke svare for alle. Og har dere en visjon for forumet? Ja, i hvert fall har jeg en. Når arkeologene om 1000 år graver frem serverne med Diskusjon.no på så vil de kunne finne et avtrykk av folkets meninger anno vår tid. Det skal være et samlingsted for meningsutveksling og dine og mine etterkommere kan kanskje få den gleden av å lese ekkoene av hva vi stod for når vi en gang forlater denne verden. Langt mer enn dette, men det er spesielt dette som opptar meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg