RuneD Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hei, Jeg har en Saab 900 S, 1996 modell... Jeg har et heller stort og irriterende problem, jeg slår høl på bunnpanna rett som det er så oljen renner ut... Slo hull på den for tredje gang på tirsdag, forrige gang var i juni... uansett, jeg er på jakt etter en måte og heve bilen min på, jeg er dritt lei av alt som skraper neri. (Jeg tok forresten bunnpanna denne gangen på en dau politimann av de nyere sortene) Bilen min er IKKE lavere enn andre Saab 900 S'er, jeg har bare litt annen vektdistribusjon. Jeg har sett at hydrauliske heve/senkesett vil ødelegge den dagligdagse bruken jeg skal ha til bilen, så jeg tenker HVIS jeg skal gjennomføre dette, skal det være et pneumatisk/luft system. Noen som har input, tips til hvor jeg kan finne dette? Takk, Rune Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Eneste jeg kan foreslå er å flytte motoren litt opp. Eller prøve med nye fjører, da de vanligvis siger litt sammen opp gjennom åra Lenke til kommentar
RuneD Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Tror bytte av fjærer blir billigst og lettest, skulle gjerne visst HVOR mye jeg kunne vinni på dette da =/ Lenke til kommentar
trra Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Bytt demperene også, dårlige dempere kan også gjøre at du "bunner" fortere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hva med å skru en stålplate fast under bilen? Har du litt tykkelse på en slik skal det mye til for å få noen andre skader. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Får man ikke kjøpr sånn stålplate på saab? mener jeg har sett noen sånne med perfekt passform altså orginal del. Lenke til kommentar
RuneD Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Får man ikke kjøpr sånn stålplate på saab? mener jeg har sett noen sånne med perfekt passform altså orginal del. Kan du hjelpe meg og se? Har ikke funnet det! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Kan sjekke opp for deg etter nyttår.... Kjør forsiktig så lenge :!: Lenke til kommentar
RuneD Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Kan sjekke opp for deg etter nyttår.... Kjør forsiktig så lenge :!: jada, grøftan i går så var rimeli nervøs til jeg sjekka'n under... Folk som nødstopper på glatte avkjøringsramper og åpner døra med en gang er rimelig tjukke i huet... jeg lå langt nok bak til og ta en unnamanøver, men skrapa ganske godt under bilen ... rart bunnpanna ikke gikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå