Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Enable Memory Remapping

Anbefalte innlegg

Altså jeg hadde før et problem der jeg ikke fikk utnytta rammen min 4gb, på 64bitxp. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=836566&hl=

Enderlig teknte jeg, men jeg gikk på vt, der hørte ingen meg. Jeg brukte laaaang tid på å finne ut av at det var, Enable Memory Remapping som var problemet. Jeg trodde det var lyddrivern osv..

Spørsmålet er hvorfor slutter microfonen å funke når jeg Enabler Memory Remapping i bios? jeg vil VELDIG gjærne få uttnytta all rammen min,

: Intel core 2 x6800 @ 3,7 luft

- Asus p5b deluxe

- 4gb geil @ 1010mzh

- 600w

- 8800gts 640 @ 670/2050

- Creative SB X-Fi Xtreme Audio <--- lydkorte

håper noen kan hjelpe meg:''

Endret av kilik_02
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

beklager jeg glemte å skrive at jeg har et creative soundblaster xtremgamer ellerno til 1000kr, det er ikke miccen som slutter å virke det er at ingenting registrer lyden, feks, voicerecorder i windows er helt dødt, ingen hører megpå vt, men det er ikke miccen.

og har disenabla det onboard skjitten

Lenke til kommentar
har du front panel eller kobler du til bak på maskinen?

Crative sine drivere setter lyd in "by default" hvert 5. min eller ett terminert program til lyden bak...genial idiotisk sak...

ja jeg har kobla til bake, headsette er kobla til der jeg alltid har hatt det. men skjønte ikke helt hva du mente på slutten der men..

Lenke til kommentar
ASUS P5B dlx er svært følsomt for RAM. Man må ha identiske brikker for å kjøre 4GB ram på dette hovedkortet. I følge QVL så støtter det kun 4*1GB brikker. Er det hva du har nå? Veldig merkelig at lydkortet ditt streiker, men har du prøvd å omplassere det?

ja har x4 1gb brikker. Jeg får ikke plass til lydkorte i den andre pci-en. p.g.a skjermkorte er så stort. Altså hele lydkorte streiker ikke, (lyden fungerer fint) men kun microfonen på en måte, hvis jeg fjerner mute, fra mic (sånn at jeg hører meg selv) så hører jeg meg selv så det er ikke miccen, det er noe med lydkorte. Ingen programmer registrer microfonen. Trenger fortsatt hjelp

=O

Endret av kilik_02
Lenke til kommentar
Jeg har ikke helt forstått essense i ditt problem. Er det sånn at mic'en din ikke funker ordentlig? Fint om du kan prøve å beskrive problemet litt nærmere.

altså probleme mitt er at ingen programmer i windows "registrerer det jeg sier inni microfonen" Dette skjer når jeg har enabla den bios settingen som gjør at jeg får 4gbrammen utnyttta. men programmer som vt og windows voicerecorder funker når jeg disenabler denne bios instillingen. Prøvd flerer microfoner. Det jeg vil er å kunne snakke på vt, og fortsatt få utnytta 4gb ram, se litt på gamle tråden jeg lagde for en stund siden, i den tråden ville jeg finne denne bios instilingen,fordi jeg ville få utnytta rammmen min fult ut.

Lenke til kommentar

Aha, da er der mer klart. Du skal ta deg en tur til ASUS sine hjemmesider og besøke forumet spesifikt for hovedkortet ditt. Funnet mye bra hjelp der. Hvis du ikke finner det du lurer på, så poster du problemet. Anbefaler at du er så kort og spesifikk som overhodet mulig der.

Lykke til! Kom gjerne med tilbakemelding her hvordan søket ditt gikk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...