Kaffegriner Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Heisan! Jeg er litt forvirret nå. Skifta strenger for første gang på nye gitren min.. en les paul.. med tune-o-matic bridge.. og eh.. jeg kom til å fikle med bridgen, for jeg trodde den var løs... den skulle tydeligvis være sånn (jeg skrudde litt på skruen på bridgen. den til høyre, sett at du ser oppopver mot gripbrettet) Det jeg lurer på nå er om bridgen skal ligge vanrett i forhold til pickupsa/mikkene, eller vende litt på skrå..(slik at de tynneste strengene er nærmere pickupsa en de andre strengene... ) ? (sett at gitaren ligger vannrett) Gitaren er av typen Epiphone Les Paul Goldtop '56 hvis det er relativt... hjelp? Endret 15. november 2007 av NewFoundGlory Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 ingen som gidder hjelpe meg? haster! Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Den skal normalt være litt lavere på diskantsiden enn på bass-siden ja. Hvor lavt du vil ha den er en smakssak, det avgjør hvor høyt strengene ligger ove rnederste del av halsen. Geir Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 ok tusen hjertelig takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå