Hagr Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hei! Broren min har et problem med PC-en som gjerne skulle ha vært fikset før LAN i morgen kveld. Problemet er at hver gang man starter en DX applikasjon (spill, filmer med HW akselrasjon i DX modus osv.) får har opp en bluescreen i et halvt sekund hvor det står STOP 0x0000000A som feilkode. Jeg har forstått det slik at dette er en minneadresseringsfeil (?) Hva kan dette skyldes, og hvordan kan det løses? (PC-en har fungert før, helt inn til nylig da den plutselig fikk denne bluescreenen) PC-en består av: P5N-E SLI, E6750, 2Gb OCZ platinum ram, 8800GTS (320Mb)og 500Gb Samsung disk(sannsynligvis irrelevant) Jeg har hittil gjort: -Nye chipset drivere -Nye grafikkdrivere -Ny installasjon av DX9 -Memtest86 (ingen feil) -Orthos (ingen feil) ++++++ Vil av åpenbare grunner slippe formatering og ny windows instalering... Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre? Det er veldig viktig å få PC-en på beina fortest mulig. Harald Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Jeg har funnet ut enda en ting. Det varierer også med hvem spill man starter... Altså. En gang kan Oblivion starte, men ikke Crysis og omvendt... CS 1.6 går nesten hver gang, men aldri Source.. Jeg har aldri vært borti denne feilen før.. Noen som vet hva det kan være?? Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå