Ustedalen Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Er det en måte å få tilbake informasjon som du ikke har lagret, hvis PC-en ikke har blitt restartet? Skrev nettopp et program i Visual Basic og hadde brukt flere timer på det, og selvsagt klikker programmet (og jeg hadde ikke lagret det). Er det en måte å få det tilbake? Hente det fra minnet i PC-en eller noe? Lenke til kommentar
emva Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 tror nokk det er ytterst vannskelig du, det med å hente ting i fra minnet: kort svar: nei. langt svar: hvis du ikke vet nøyaktig hvilke minneposisjon VB hadde filen i er det VELDIG vannskelig, dessuten har nokk den blitt skrevet over ved bruk osv osv. du kan bare håpe på at VB har en tempfil eller noe lignende i programmappen sin ren nysjerrighet: hva programmerte du? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Hvor vil jeg isåfall finne en slik tempfil? Programmerte et tripp trapp tresko spill der datamaskinen spiller imot deg! Avansert nok for meg! Lenke til kommentar
emva Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 sannsynligvis der hvor du installierte programmet eller på Documents And Settings (XP) eller Users(Vista) tror nokk at du må gjøre det på nytt igjenn... lykke til med if settningene Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Du kan få Visual Basic til å alltid lagre programmet når det kjøres. Du bør også vurdere Visual Basic.NET, eller enda bedre: C# Endret 16. november 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 sannsynligvis der hvor du installierte programmet eller på Documents And Settings (XP) eller Users(Vista) tror nokk at du må gjøre det på nytt igjenn... lykke til med if settningene Takker. Tror jeg har klart det nå! Etter mye arbeid igjen. Du kan få Visual Basic til å alltid lagre programmet når det kjøres.Du bør også vurdere Visual Basic.NET, eller enda bedre: C# Jeg fant også ut i dag at jeg kunne trykke ctrl+break for å bare gå ut av programmet. Irriterende at jeg ikke viste det! Jeg bruker VB 6.0 fordi skolen gjør det, ikke mer eller mindre. For min egen del ville jeg heller ha arbeidet med C#, men siden jeg jobber med dette på skolen gidder jeg ikke å lære meg enda et språk nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå