Enceladus Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hei, jeg vil lage et rutenett i Illustrator eller til nød Photoshop. Hvordan gjør jeg det? Alle rutene skal være like store. Slik skal rutenettet se ut, bare mer nøyaktig selvfølgelig enn mitt kjappe eksempel: Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Er sikkert fleire måtar å gjere det på, men her er ein for PS: Lag fyrst ei loddrett linje på eit lag for seg sjølv, og plasser den på rett stad. Trykk Ctrl + J, for å duplisere det laget. Trykk Ctrl + T, og flytt so den nye linja til sida so langt du vil ha den. Trykk enter når du er ferdig. Hald inne Ctrl, Alt og Shift, og trykk på T til du har fått so mange linjer du treng. Gjenta prosessen på dei horisontale linjene. For å få identisk avstand både horisontalt og vertikalt, kan du t.d. bruke piltastane til å flytte linjene. Piltast åleine flytter laget ein piksel, shift + piltast flytter laget 10 pikslar (trur eg det er). Endret 15. november 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Takker så mye, vi får se om jeg kan nytte meg av den i photoshop. Om noen andre har en metode for Illustrator så kom gjerne med den Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Beklager at jeg bumper tråden men... Jeg fant en guide for å lage et rutenett i Illustrator her. Problemet nå er at jeg ikke har kontroll over hver enkelt linje inni rutenettet, bare linjene rundt. Hvordan får jeg kontroll over dem? Takker for svar Bingo! Jeg fullførte det siste steget i guiden jeg fant og gjorde nettet om til et pattern. Nå gjelder det bare å mikse og trikse litt for å få det slik jeg ønsker det. Endret 16. november 2007 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå