Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Irriterende at etter at jeg nå har fått 8gig minnekort og lagt inn flere og nye maps til gpsen med nokia maploader, så er alt forskjøvet på kartet.

MØKK

EDIT: Veier ligger ute i havet og vannet er ikke blått. Hjelper heller ikke å fjerne gamle kartfiler og legge inn på ny.. :dontgetit:

Har samme problem. Trodde et øyeblikk at Oslo seriøst var omringet av vann :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Nå trenger jeg sårt litt hjelp her. Skulle bare prøve å legge inn TOMTOM Navi 6 på min N 82, ( Noen som har fått til dette+ ). Det endte for meg med at hele minnekortet sluttet å virke. Når jeg tar ut kortet av mobilen virker alt tilsynelatende bra ut...Men, minnekortet var det orginale som satt i 2GB. Er det noen filer på det kortet som var der orginalt som jeg MÅ ha for at mobilen skal virke???

Har også prøvd og formatere, men da kommer denne meldingen opp, se bilde..Så det blir nok et nytt minnekort. Noen som har forslah til et?

Uten_navn.bmp

Lenke til kommentar

Litt mistenkelig at minnekortet kommer opp med kapasitet på 957MB. Spørs om det er noe galt med det. Du har prøvd å hake ut for Hurtigformatering, etc.? Du trenger ingen ting av det som ligger på kortet for at mobilen skal fungere. Mobilen virker greit UTEN kort.

Jeg har kjøpt en del Kingstonbrikker til Nokia. De har fungert fint.

Lenke til kommentar
Heisann. Nå trenger jeg sårt litt hjelp her. Skulle bare prøve å legge inn TOMTOM Navi 6 på min N 82, ( Noen som har fått til dette+ ). Det endte for meg med at hele minnekortet sluttet å virke. Når jeg tar ut kortet av mobilen virker alt tilsynelatende bra ut...Men, minnekortet var det orginale som satt i 2GB. Er det noen filer på det kortet som var der orginalt som jeg MÅ ha for at mobilen skal virke???

Har også prøvd og formatere, men da kommer denne meldingen opp, se bilde..Så det blir nok et nytt minnekort. Noen som har forslah til et?

Original minnekortet kan du bare kaste langt f... i vold.Det er det dårligste minnekortet som er laget.Mange andre her på forumet har også hatt problemer med det medfølgende 2GB kortet.Klag til selger og forlang nytt.

Lenke til kommentar

Hehe, det er merkelig hva nokia har fått til med det minnekortet ja, har bare lest tull om det jeg også.

Men heldigvis koster ikke større og bedre minnekort særlig mye.

Hvorfor tomtom, den støtter ikke den innebygde gps-en vel?

Jeg kunne tenkt meg å prøve garmin, men siden den bare kan kjøpes med et minnekort som ikke har plass til særlig mye musikk i tillegg utgår det litt. Eller er det kanskje noen som kan noen triks? :)

Lenke til kommentar

Jeg måtte akkurat sende inn tlf for andre gang med samme feil,moobi hadde ikke engang testet tlf(den hang seg å rebootet av seg selv konstant).

En annen ting,jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg slår av automatisk tastelås,noen som vet? :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg får ikke helt denne copy past funksjonen til å fungere på telefonen jeg. Når jeg først har aktivert markeringsmodusen (#-tast) så får jeg den ikke av igjen. Det ser ut som den er slått av, men med en gang jeg skal bevege markøren for å skrive tekst et annet sted, så blir det markert fra der markøren stod når jeg aktiverte. Om noen forstår :p

Hva kan jeg gjøre med dette??

Lenke til kommentar
Når jeg først har aktivert markeringsmodusen (#-tast) så får jeg den ikke av igjen.

Har du Garmin Mobile XT på telefonen? Dette er et kjent problem på telefoner hvor nevnte program er installert. En nødløsning er å holde #-tasten inne mens du flytter markøren. Da unngår du å merke teksten ufrivillig.

Lenke til kommentar
Når jeg først har aktivert markeringsmodusen (#-tast) så får jeg den ikke av igjen.

Har du Garmin Mobile XT på telefonen? Dette er et kjent problem på telefoner hvor nevnte program er installert. En nødløsning er å holde #-tasten inne mens du flytter markøren. Da unngår du å merke teksten ufrivillig.

Som nevnt etter hvert et kjent problem med Garmin XT. Enkleste "løsning" er den "geir_a" nevner.

Om du er komfortable med å rote med installasjonen finner litt informasjon om hvordan du kan avhjelpe dette på følgende link;

http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1313709

Ser ikke ut til at problemet lar seg løse på en god måte før Garmin kommer med rettelse, om de gjør det da!

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke helt på batteriet i min N82. Har holdt en to-tre dager med normal bruk. Så plutselig sto det på maks i ca tre dager pluss en par dager til før det ble tomt. Ladet opp telefonen i går kveld og i dag tidlig var det kun en strek igjen på måleren! Da har telefonen kun ligget rolig på nattbordet. Merkelig. Har slått av bluetooth, Wlan og slikt.

Lenke til kommentar
Skjønner meg ikke helt på batteriet i min N82. Har holdt en to-tre dager med normal bruk. Så plutselig sto det på maks i ca tre dager pluss en par dager til før det ble tomt. Ladet opp telefonen i går kveld og i dag tidlig var det kun en strek igjen på måleren! Da har telefonen kun ligget rolig på nattbordet. Merkelig. Har slått av bluetooth, Wlan og slikt.

Har du lagt inn noen ekstra programmer?

Det kan hende noen programmer ikke var avsluttet, dette sjekker du ved å holde inne menytasten i over 2 sekunder.. avslutt alle programmer.

Er det ingen programmer som ligger å kjører, så kan det være noen programmer som ikke er blitt avsluttet skikkelig, dette kommer ofte av dårlig programering, slik at programmet alikavel ligger å kjører i bakgrunnen, selv om det ser ut som om det er avsluttet, da må du starte telefonen på nytt for å få det bort.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en lignende opplevelse her om dagen, da mobilen gikk tom for strøm iløpet av natten når den bare lå på nattbordet. Alarmen ringte ikke, jeg forsov meg, og etter det har jeg ladet den på nattbordet hver natt.

Btw, nå er NGage til N82 klar til å lastes ned.

Lenke til kommentar

Har du lagt inn noen ekstra programmer?

Det kan hende noen programmer ikke var avsluttet, dette sjekker du ved å holde inne menytasten i over 2 sekunder.. avslutt alle programmer.

Er det ingen programmer som ligger å kjører, så kan det være noen programmer som ikke er blitt avsluttet skikkelig, dette kommer ofte av dårlig programering, slik at programmet alikavel ligger å kjører i bakgrunnen, selv om det ser ut som om det er avsluttet, da må du starte telefonen på nytt for å få det bort.

Innstallerte noen Handy programmer i går. Når jeg holder inne menytasten så starter Handy Taskman opp.

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat N82. Men jeg får ikke Nokia Software Updater til å få kontakt med telefonen, noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Edit: Får en melding fra XP som sier at

"Det oppstod et problem under installasjonen av denne maskinvaren:

N82

Det oppstod en feil under installasjonen av denne enheten

tjenesten er merket for sletting.

Fullfør."

Greier da heller ikke få kontakt via Nokia PC Suite. (Bruker kabel som fulgte med. Når jeg setter den inn kommer det opp på mobil PC Suite, dataoverføring og to til. Har prøvd å velge både dataoverføring og PC suite)

Edit2: Problemet ble løst ved en liten systemgjenoppretting og ved å kaste CD-en som fulgte med mobilen i søpla. Lastet ned nyeste versjoner av PC Suite og Software Updater fra nettet i stedet, og alt funker bra nå.

Endret av Autokrator
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg opplever daglig at denne mobilen "kinker" ut etter bare et par timers bruk. Da også bare med mobilen i passiv mode.

Jeg har riktignok kanskje på både Wifi og Bluetooth da, men det er av og til ikke snakk om mer enn 3-4 timer før mobilen går HELT tom.

Har også hatt mobilen min videresendt fra verksted her i Bergen til Oslo for full sjekk av mobben. Batteriet testet helt bra der, men sliter fremdeles med at mobben går tom for batteri altfor fort.

Lenke til kommentar

Et litt annet problem;

Når man låser opp telefonen etter å ha fått melding, så har jeg en tendens til å klikke bort beskjeden om "tastlås av", med den røde tasten (rask på labben her også). Men da fjerner man også "1 ny melding mottatt"-beskjeden. På min forrige telefon, E65, så la det seg da en linje i aktiv ventemodus, under programlinjen, som jeg kunne klikke på for å gå direkte inn i meldinga. På N82 må jeg må inn via meldinger, innboks etc..

Jeg finner ingen meny der jeg kan stille inn hva som skal vises i tillegg til kalender/wlan/søk internett osv. Det burde jo vært en mulighet til konfigurere denne menyen, på lik linje med E65?

Noen som vet?

Helf, helf!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...