Haraldfo Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Er det noen som vet noe sikkert (så godt det lar seg gjøre) når N82 black er mulig å få kjøpt i butikk/nettbutikk? Begynner å bli utolmodig... Lenke til kommentar
co2 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Er det andre som har problemer med å skru på dataoverføring? Kommer bare opp at minnekortet er i bruk av et annet program, selv om det ikke er noe som kjører. - Oooog plutselig virker det uten videre... bare for å oppdage at minnekortet ikke er stort nok til å ta kartene jeg trenger. *Kjøpe 8GB kort* Endret 25. mars 2008 av co2 Lenke til kommentar
Mikkel_Rev® Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Er det noen som vet noe sikkert (så godt det lar seg gjøre) når N82 black er mulig å få kjøpt i butikk/nettbutikk? Begynner å bli utolmodig... Den er spådd og være tilgjengelig 1 april 2008 men det er jo selvfølgerlig ikke sikkert. Venter på denne selv jeg og håper de har fjernet litt av knirkeknasingen på tastaturet ved leggpåknappen. Trolig er denne i alle fall tilgjengelig medio april da, så det er jo bare og smøre seg med litt tålamod. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Er det andre som har problemer med å skru på dataoverføring? Kommer bare opp at minnekortet er i bruk av et annet program, selv om det ikke er noe som kjører. - Oooog plutselig virker det uten videre... bare for å oppdage at minnekortet ikke er stort nok til å ta kartene jeg trenger. *Kjøpe 8GB kort* Samme har skjedd her... Tror jeg dro ut kabelen, skrudde telefonen av og på, og så fungerte det. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) EDIT: Nevermind! Faen så idiot jeg er. Glemmer å installere videre på selve mobilen. Endret 25. mars 2008 av co2 Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hvordan er ordlisten på n82? Min erfaring er at Sony Eric er milevis foran Nokia på ordliste fronten, med bla vanlige ord dukker først opp, mulighet til å legge inn flere egne ord (feks navn og banneord) og automatisk forslag til ord før man har skrevet hele ordet. Er det samme ordliste system på denne som feks e65? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg har brukt Sony Ericsson sin ordliste i 4 år, og selv om jeg syntes den er genial så har jeg ingen problemer med Nokia sin. Nå har jeg kun skrevet én melding med norsk ordbok, resten på engelsk, så det er mulig den norske har flere "feil". Det er også lett å bytte mellom ord, legge til nye ord, legge til spesielle tegn, etc. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ja, men nå har jeg en e65 og ordlisten der er vanvittig dårlig. Nokia Care mente også at det var samme ordliste i n82 som i e65. Det er for dårlig av nokia når de konkurerer med SE på alle andre områder. Skriver du på engelsk er det jo greit, da har du du andre programmer du kan bruke, feks QuickWrite, men det finnes jo ikke til norsk. Bittert Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hm ja, merker at den skriver "et" i stedet for "du" nå uansett hvor mange ganger jeg har skrevet "du" før... Det programmet virket jo kjekt, men tror jeg forholder meg til ett program. Som sagt føler jeg at den engelske ordlisten ganske god. Men er dette noe Nokia kan fikse, eller er det Symbian-relatert? Eller har det ikke noe å si, og jeg er helt på jordet? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Skal det aldri komme et program(appl.) som tar Flash 8? Så irriterende at det eneste som er bare tar videoer direkte fra youtube, som om det var eneste plassen å se videoer. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 jeg bruker tinytube da, der kan du søke etter videoer fra mange steder på nettet, og streame dem eller laste dem ned. Men det var kanskje ikke helt det du mente Lenke til kommentar
co2 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Det beste hadde egentlig vært å hatt det i selve nettleseren/browseren, og ikke et eget spesifikt program. Det er jo mulig med Adobe flashlite 3, men er jo ingen som bruker det til å lage nettleser. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Hvor ligger GarminDevice.xml fila? Den skal være innstallert på minne kortet, men finer den ikke(har innstallert Garmin på minnekortet) :-( Har Nokia N82 og Garmin GPS Endret 26. mars 2008 av Ray001 Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Men er dette noe Nokia kan fikse, eller er det Symbian-relatert? Eller har det ikke noe å si, og jeg er helt på jordet? Jeg tror det rett og slett går på hvilken versjon av t9 ordlisten nokia bruker. Det er her SE ligger foran. Dette er en bagatell for noen, men skal man skrive e-post og mye sms, så er dette et solid motargument for nokia synes jeg. Kjedelig å ha en kongemobil på samtlige områder unntatt ordlisten. Skjønner ikke hvorfor nokia ikke oppgraderer ordlistesystemet. Uansett, skriver du mye engelske sms, burde du absolutt sjekke ut dette programmet. Det finnes prøveversjon, og den sparer deg for mye skrivetid. Endret 26. mars 2008 av PaulKemp Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Da gjør jeg det, for det går vel i ca 95% engelske vil jeg tror. Takk for tipset Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Har N82 mulighet for lommelykt? Lenke til kommentar
Irre Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Et lite spørsmål bare, angående operamini. På min forrige telefon(E65) så hadde Operamini ein stor fin O som logo i menyen, nå er det bare en liten hvit firkant med en liten O inni. Det kan kanskje ha noe med at på hjemmesiden til Opera, der du kan velge hvilken telefon du har, så er ikke N82 et alternativ. Merkelig siden den har vært på markedet ganske lenge. Så lasta ned Operamini for N95, og den fungerer. Men kanskje det er grunnen til at det bare er en liten logo i menyen? Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 'Edit' knappen er veldig kjekk for dere som bruker ordliste på Nokia. Skal man for eksempel gjøre slik at 'du' kommer opp istedet for 'et' når man trykker på tastene 3 + 8, trykker man på 3 + 8 -> 'blyant knappen' -> Ordforslag -> Rediger ord. Da vil disse to ordene bytte plass i ordlisten. Det er et par ord dette er særdeles lurt å gjøre med! Kan noen bekrefte at dette virker på n82? Jeg tror man skal holde inne # tasten noen sekunder. Jeg er ikke sikker på hvor 'blyant knappen' er på n82. Screenshot'et er tatt på min e65. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg skulle til å teste det, trykket på 3 og 8, men da kom faktisk "Du" opp, ikke "Et"... *forvirra* Heineoen: N82 har ikke fotolys, men skikkelig blitz, så jeg tviler på det, med mindre skjermen kan brukes da... Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hehe. Det kan jo hende det er en bedre ordliste i denne. Du kan jo bare prøve et annet ord, feks bytte ut 'fafo' med 'faen'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå