Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Hello stolte nokiabrukere.

 

Hadde tidligere en nokia N82.....eller faktisk 2 stk som jeg sleit med knirk i knappene på høyre side noe innmari og ved trykk på skjermens nedekant så gikk jo mobilen inn i menyen samtidig.

 

Hvordan er disse telefonene nå? Knirker det like mye? Savner denne telefonen da N95 8GB ikke har samme kvalitet på blitzfronten...og dessuten funker jo faktisk N82 på samme måte og kan det samme. Tenkte og kjøpe en igjen.

 

Ka dere tru? knirkern like ille som rev 1?

 

Jeg kjøpte min for en mnd siden og den knirker. Veldig irriterende på en såpass dyr mobil. Fikk du levert mobilen tilbake bare ved å klage på knirk?

 

Nei ... solgte den til en kar som bare måtte ha den og kjøpte meg en N95 8GB i stedet. men kameraet virker bedre på N82 grunnet skikkelig xenonblitzen. Og på en fest eller tur ut så er N82 det beste man kan ha i lomma syns jeg....bilder på rappen. SE K850i er ikke verdt plassen den tar en gang så N82 har ikke mange konkurrenter slik jeg ser det. Knirkingen er vel grunnet trang plass mellom disse stålknappene og at den lille plastknappen som kommer igjennom dem.....virker som om det var det som knirket.

 

Savner denne telefonen, men ikke knirkingen egentlig. Kanskje den kommende svarte er bedre....eller har de bare inverstert i en sort sprayboks tro? :!:

Endret av Mikkel_Rev®
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig ofte når jeg kobler til mobilen med USB-kabelen og velger dataoverføringsmodus, så får jeg beskjeden om at det ikke går fordi minnekortet er i bruk av et annet program.

Har ikke åpne programmer, og det hjelper ikke å ta ut og inn minnekortet, ei heller slå av og på mobilen. Hva slags skjulte program som kjører?

 

Har siste firmware.

 

jepp har samme problemet jeg også, og finner ikke ut av det, kan være ganske irriterende egentlig, hvis man ikke gidder å tsa ut inn og inn minnekortet hele tiden

 

Var vel noen som nevnte at det kan komme av at du har valgt å lagre sms på minnekortet og ikke i tlf som gjør dette.

Lenke til kommentar

æ tømmte en kanne fjell kaffe over min flotte nye n82 i påsken,den starter enda men det e såvidt det e lys i den pluss kaffe flekker .utenn forsikring!!!!!

er det noen som har peil på ka æ ska gjøre med skjerm eller ett eller anna?

den e tørr invendi men ka en slik reprasjon kan koste å evt hvor?dette er jo maks krise!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det er en ting som spesielt plager meg med N82. Når jeg installerer themes så klarer jeg ikke å finne frem til stedet hvor det legger seg. Virker som det ligger på en mappe med random navn..?

Lenke til kommentar
Veldig ofte når jeg kobler til mobilen med USB-kabelen og velger dataoverføringsmodus, så får jeg beskjeden om at det ikke går fordi minnekortet er i bruk av et annet program.

Har ikke åpne programmer, og det hjelper ikke å ta ut og inn minnekortet, ei heller slå av og på mobilen. Hva slags skjulte program som kjører?

 

Har siste firmware.

 

jepp har samme problemet jeg også, og finner ikke ut av det, kan være ganske irriterende egentlig, hvis man ikke gidder å tsa ut inn og inn minnekortet hele tiden

 

Var vel noen som nevnte at det kan komme av at du har valgt å lagre sms på minnekortet og ikke i tlf som gjør dette.

 

Nei, sms blir lagret i telefonen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt meg telefonen! Det første jeg gjorde var å ta den med på ørkenovernatting (ja, jeg er smart), men har fått blåst ut det lille av sand jeg klarte å få inn i den. Jeg tror faktisk sanden hjalp mot knirkingen i navigasjonstasten, for den er nå borte. Meeen, jeg har fått en rasle-lyd nederst i telefonen under de nederste tastene som jeg ikke skjønner hva kommer av. Det er ikke sand, det hører jeg...

 

En ting har overrasket meg, hvis jeg har oppfattet det riktig: Har ikke mobilen ordbok? Jeg liker tastene og det er ikke irriterende å måtte trykke flere ganger på hver tast for å skrive en melding, men det tar så mye lengre tid enn med ordboken på min gamle SE K750...

 

Jeg ble litt skuffet da jeg ikke fant noen funksjon i Nokia Maps som tok opp ruten jeg kjørte i ørkenen, for det hadde vært moro å se i ettertid. Virker som at Nokia Sports Tracker har dette, eller tar jeg feil?

 

Videre så har jeg hatt problemer med å koble mobilen til laptopen. Etter å ha fjernet all programvare og lastet alt ned på nytt fra nettet, så får jeg koblet den til. Nokia Map Loader, derimot, finner ikke mobilen.

 

Firmware får jeg heller ikke oppdatert. Jeg får beskjed om at det er en ny tilgjengelig, men når jeg skal oppdatere så får jeg beskjed om at mobilen ikke er støttet...

 

Egentlig flere oppstartsproblemer enn jeg hadde regnet med, og at navigasjon koster penger er jo helt på trynet, men ellers jeg er veldig fornøyd med N82!

Lenke til kommentar

Fant det ut via menyene nå. Jeg lette etter feil ord i manualen: 'Predictive text' heter visst denne funksjonen på engelske oppsett (jeg har ikke norsk språk på mobilen, heller ikke norsk manual, og har alltid brukt norsk som språk på mobilen tidligere).

Edit: Takker Peppep :)

 

Edit2: Har skiftet produktkode og updater firmware slik at jeg får norsk ordbok i tillegg.

Endret av Bruun
Lenke til kommentar

Ja...tross knirk og annet smått har jeg bestilt meg enda en N82 fra Nokia. Denne gangen satser jeg på den sorte modellen som Nokia har fått lekt seg litt med etter at de fikk ultrarabatt på Clas Ohlson på svart spraylakk.

 

Kan jo hende de har forbedrer tasteknappknirk og slikt på denne da i og med at denne er nyere. Time vill shåv den april i alle fall.....hvis ikke leveringsdatoen er en aprilsnarr da :!:

 

Er veldig fornøyd med N95 8GB og SE W890i men ingen av dem leverer bilder som N82. SE K850i var i alle fall bare plast, knirk irritasjon og drittmobil så den gikk i dass rett og slett.

 

Har noen prøv på og demontere tastaturet på n82 for litt bedre tilpassing..eller og lage litt mer plass mellom knappene for og fjerne knirk?

 

N82 er i alle fall utvilsomt den mest komplette mobilen med kamera på markedet i dag for jeg har testet de fleste som folk skryter av og de havner egentlig langt bak syns jeg. Dessuten digger jeg Series 60 softwaren som proffmobilene til Nokia har....men den knirkeaffæren på N82 irriterte meg litt sånn veldig egentlig. Knirker den som kommer så blir den åpnet og knappene justert skikkelig. sikkert bare litt skraping og filing så blir den gull. he he he. :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg ble litt skuffet da jeg ikke fant noen funksjon i Nokia Maps som tok opp ruten jeg kjørte i ørkenen, for det hadde vært moro å se i ettertid. Virker som at Nokia Sports Tracker har dette, eller tar jeg feil?

Nokia Sports Tracker funker bra til dette ja. Synes dette er en veldig god applikasjon. :)

 

Videre så har jeg hatt problemer med å koble mobilen til laptopen. Etter å ha fjernet all programvare og lastet alt ned på nytt fra nettet, så får jeg koblet den til. Nokia Map Loader, derimot, finner ikke mobilen.

Når du skal laste ned kart med Nokia Map Loader må telefonen være i modus for dataoverføring, evt. kan du sette minnekortet i en leser.

 

Firmware får jeg heller ikke oppdatert. Jeg får beskjed om at det er en ny tilgjengelig, men når jeg skal oppdatere så får jeg beskjed om at mobilen ikke er støttet...

Ny versjon av Nokia's programvare for å oppdatere firmware for N82 må selv lastes ned og installeres manuellt. Idiotisk, men autooppdatering funker ikke for denne.

Lenke til kommentar

Takker, da skal jeg prøve Sports Tracker neste gang jeg er ute på tur :)

Fant ut av problemet med Map Loader og firmware update i går, så nå er dette i orden!

 

Hvor pleier dere å installere spill og programmer? Vil de kjøre tregere hvis man lagrer de på minnekortet?

Lenke til kommentar
Jeg ble litt skuffet da jeg ikke fant noen funksjon i Nokia Maps som tok opp ruten jeg kjørte i ørkenen, for det hadde vært moro å se i ettertid. Virker som at Nokia Sports Tracker har dette, eller tar jeg feil?

Nokia Sports Tracker funker bra til dette ja. Synes dette er en veldig god applikasjon. :)

 

Bare litt synd at den registrerte ruten blir tegnet opp på helt blank bakgrunn, og ikke "oppå" Nokia Maps-kartet -eller er det en innstilling et sted som jeg ikke har funnet??

Lenke til kommentar
Mener det ble sagt at Nokia slipper en oppdatering innen utgangen av første kvartal, altså innen 1. april, som inkluderer geotagging, så det er nok ikke kun for den sorte versjonen.

 

Nokia Location Tagger har jo vært tilgjengelig i snart to måneder fra betalabs.nokia.com -men det er klart, å få denne funksjonen integrert i operativsystemet på telefonen er jo alltids noe å trakte etter. :)

Lenke til kommentar
Jeg ble litt skuffet da jeg ikke fant noen funksjon i Nokia Maps som tok opp ruten jeg kjørte i ørkenen, for det hadde vært moro å se i ettertid. Virker som at Nokia Sports Tracker har dette, eller tar jeg feil?

Nokia Sports Tracker funker bra til dette ja. Synes dette er en veldig god applikasjon. :)

 

Bare litt synd at den registrerte ruten blir tegnet opp på helt blank bakgrunn, og ikke "oppå" Nokia Maps-kartet -eller er det en innstilling et sted som jeg ikke har funnet??

Merket det også i bilen i dag. Men utenom det, og et par småbugs, så er det programmet genialt! Da spesielt netttjenesten, som viser helt nøyaktig og detaljerte kart over ruten, og absolutt all tenkelig info over treningsturen (eller kjøreturen om du vil)!

 

 

Mener det ble sagt at Nokia slipper en oppdatering innen utgangen av første kvartal, altså innen 1. april, som inkluderer geotagging, så det er nok ikke kun for den sorte versjonen.

 

Nokia Location Tagger har jo vært tilgjengelig i snart to måneder fra betalabs.nokia.com -men det er klart, å få denne funksjonen integrert i operativsystemet på telefonen er jo alltids noe å trakte etter. :)

Stilig, får nesten teste det ut! Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...