Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par svar:

- Jeg har kjøpt 3 stk N82 hos komplett.no og alle hadde datakabel.

- Jeg har FW V11.0.117 og den fungerer rimelig greit.

 

Et spørsmål:

Er det noen som har fått Nokia Maps til å fungere tilfredsstillende i utlandet? Jeg var i Sveits i helgen og da skjedde akkurat det jeg har opplevd her til lands; mobilen spør etter Internett for å laste ned kart over stedet jeg befinner meg på.

 

Hjemme og på jobben går dette greit over WLAN. Da jeg kom hjem lastet mobilen ned 6 Mb med kart over Zürich. Kan ikke mobilen laste ned kart via GSM-nettet i landet man er i? Leste en eller annen plass på tråden her at man kunne laste ned ALLE kartene før man dro hjemmefra, men hvor gjøres dette?

 

For øvrig var det moro å være oppi Alpene og sjekke høydemeter og å sjekke avstander til andre steder (hvor langt er det hjem eller til Paris, etc.). GPS'en fungerte imponerende godt så sant man var ute i friluft.

Endret av UllForEver
Lenke til kommentar
Hjemme og på jobben går dette greit over WLAN. Da jeg kom hjem lastet mobilen ned 6 Mb med kart over Zürich. Kan ikke mobilen laste ned kart via GSM-nettet i landet man er i? Leste en eller annen plass på tråden her at man kunne laste ned ALLE kartene før man dro hjemmefra, men hvor gjøres dette?

Bruk Nokia Maploader (PC-programvare - ligger vel på CD-en som følger med eller kan hentes fra Nokia sine hjemmesider). Da kan du velge hvilke land du trenger kart til FØR du drar på tur - det kan fort bli svindyrt med store dataoverføringer i andre land (hvis det i det hele tatt virker) :)

Lenke til kommentar

Min N82 er helt retardert! :thumbdown:

Den driver å låser og slår seg av og på konstant,enten jeg bruker den eller om den bare ligger ved siden av meg på pulten.utrolig irriterende!Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

Jeg forsøkte sw oppdatering,men jeg hadde nyeste FW,la den bare inn på nytt igjen.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke "sende den inn".Da jeg ikke har noe papirer på den,Å nei den er ikke stjålet.Bare har ikke noe som helst kvittering,kjøpsbevis :whistle:

Det viser bare hvor viktig det er å ta vare på kvitteringer når man kjøper sånt.

 

Du må nok i så fall kjøpe en ny hvis du mangler dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Send den inn. Min har faktisk ikke klikket en eneste gang siden jeg kjøpte den. :)

 

Jeg kan ikke "sende den inn".Da jeg ikke har noe papirer på den,Å nei den er ikke stjålet.Bare har ikke noe som helst kvittering,kjøpsbevis :whistle:

 

Trodde diverse elektronikk-sjapper hadde som praksis å loggføre diverse ID-nummer på varer som går gjennom skanneren på disken. Dvs. at hvis du har esken telefonen kom i så kan butikken identifisere telefonen din til å ha blitt kjøpt fra butikken deres.

 

Trodde ihvertfall Spaceworld drev med sånt. Har en kamerat som har fått ny PS2 på garantien to ganger der uten å vise kvittering, og han er like fremmed for butikken og dens arbeidere som alle andre kunder midt i Oslo.

 

Kan noen avkrefte/bekrefte slik en praksis?

Lenke til kommentar
Du sparer en haug med penger om dere har Wlan hjemme! Beste argumentet!

Wlan= trådløst internett, ikke sant?

 

Noen som har noen aning om hvor mye den evt. vil gå ned i pris og når? =) Hadde vært gull i forhold til pappa :p hehe!

Endret av Fabris
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal bestille telefonen her iløpet av kvelden, men har et par spørsmål.

 

- Pris: 3000 med abbonoment, grei pris?

 

- Design: Syntes ikke designet er så veldig bra egentlig, men dette er ikke så farlig for meg. Der i mot har tastene gjort meg litt skeptisk. Har bare holdt dummy-modellen i hånda, og knappene der var jo jævlige, men det er de jo alltid på dummy-modeller. Så det jeg lurer på, jeg skriver mye meldinger, hvordan er knappene da?

 

- Tekstmeldinger: Når man skal sende melding til noen, kan man skrive inn navnet til personen man skal sende meldingen til? Altså slikt at man slipper å inn i kontaktlista for å finne nr.?

 

- Alarm: Når man taster inn når alarmen skal gå av, kommer det da opp hvor lenge det er til alarmen går av? F.eks setter man klokken til 08.00, klokken 24.00, står det da "7.59 minutter til alarmen går av"?

 

- Ekstra: Finnes det mange artige ekstra programmer? Og er den sensorstyrt slik at man kan "snu" skjermen, slik man kan på N95?

 

 

Setter pris på svar :thumbup:

Lenke til kommentar
- Tekstmeldinger: Når man skal sende melding til noen, kan man skrive inn navnet til personen man skal sende meldingen til? Altså slikt at man slipper å inn i kontaktlista for å finne nr.?

 

- Alarm: Når man taster inn når alarmen skal gå av, kommer det da opp hvor lenge det er til alarmen går av? F.eks setter man klokken til 08.00, klokken 24.00, står det da "7.59 minutter til alarmen går av"?

 

- Ekstra: Finnes det mange artige ekstra programmer? Og er den sensorstyrt slik at man kan "snu" skjermen, slik man kan på N95?

 

Ja på samtlige...

Lenke til kommentar

Pris: Her får du mye for pengene!

Design: Tastene er en tilvenningssak. En fordel å ikke ha store fingre.

Tekst: Ja, du skriver inn litt av navnet til den du skal sende til, så kommer mobilen med forslag.

Alarm: Ja, du får beskjed om hvor lenge du får sove. Du kan også velge å bli vekket på samme tidspunkt hver dag (ev. bare fra mandag til fredag).

Ekstra: Ja, skjermen snur seg når du legger mobilen på siden.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke liker med telefonens alarm tho er at den antar by default at klokkeslettet man vil alarmen skal ringe på er neste dag.

 

F.eks.: Hvis nå klokka er 1621 på en fredag, og jeg ønsker at den skal ringe 1700 på fredag, så skulle man kanskje tro, etter å kun ha satt alarmtiden, at telefonen ringer 1700 samme dag. Neida, automatisk stiller den seg til neste dag slik at jeg må spesifisere at det faktisk er I DAG jeg vil at alarmen skal gå av.

 

Dette har jeg brent meg på et par ganger da jeg har gått til sengs etter midnatt. Ble ikke noe skole den dagen nei...

 

Et irritasjonsmoment, men man overlever...

Lenke til kommentar

Hmm, slik er det ikke hos meg. Jeg bruker "hurtigalarm" vanligvis, men dobbeltsjekket for å være sikker, og når jeg gikk inn på "angi alarm" fikk jeg også opp i dag som alarmdag. Kun hvis jeg tar f.eks. kl 16 som alarmtid når klokken er 17 hopper den til neste dag, slik den skal.

Lenke til kommentar
Send den inn. Min har faktisk ikke klikket en eneste gang siden jeg kjøpte den. :)

 

Jeg kan ikke "sende den inn".Da jeg ikke har noe papirer på den,Å nei den er ikke stjålet.Bare har ikke noe som helst kvittering,kjøpsbevis :whistle:

 

 

Det går nok bra uansett. i alle fall om du går til ett nokia verksted, har aldri måttet fremvise kvittering når jeg har sendt i telefoner.

Lenke til kommentar
Leverte min N82 12.02 hos Nokia Service i Bodø pga meny/navigeringstasten var løs. Venter fremdeles på en del fra Nederland og er på min 5 uke uten mobil. Brukte den bare i 6 dager før tasten ble løs og nesten falt helt av. Kan man oppheve kjøpet? Anyone?

 

:innocent:

Mener du kan kreve en ny mobil om det går for lenge, eller ihvertfall en erstatnings mobil i mellom tiden. Jeg hadde ihvertfall krevd å få en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...