Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Blir bare mere og mere problemer med denne telefonen dessverre :( Etter jeg formaterte PC-en får jeg kontakt med mobilen gjennom usb og klarer å se gjennom alle mappene og filene. Problemet er at mobilen nekter å ta imot filer, får bare en beskjed om å prøve på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det skal være mulig å overføre uten bruk av nokia suiten. Jeg liker best å bruke explorer. Siden musikk spilleren ikke virker slik den skal heller så sa jeg ifra. Skal sende den inn til service.

Lenke til kommentar
Det skal være mulig å overføre uten bruk av nokia suiten. Jeg liker best å bruke explorer. Siden musikk spilleren ikke virker slik den skal heller så sa jeg ifra. Skal sende den inn til service.

Tja, når jeg kobler til mobilen, fungerer den i alle fall som en (treg) ekstra disk, slik at jeg fritt kan flytte over filer til den. (Alternativt, dersom du har kortleser på datamaskinen din: Smekk minnekortet inn i denne, da går overføringer langt kjappere.) Du kan vel bare overføre filene dine med Explorer på den måten, og så finne dem frem med en filbehandler på mobilen?

Lenke til kommentar

Jeg fikk N82 gjennom jobben for ca. en uke siden. Frem til tirsdag denne uken funket det meste som det skulle (begrenset hva jeg hadde prøvd ut, men vanlige telefonfunksjoner, sms, kamera og musikkavspiller var vel det jeg hadde fått testet). På tirsdag fikk jeg en sms, og da jeg prøvde å åpne tastelås for å se denne, hang mobilen seg. Jeg fjernet derfor batteriet og etter å ha startet på nytt funket alt som før.

 

På kvelden skulle jeg legge over litt mer musikk på telefonen. Dette hadde jeg tidligere gjort via dataoverføring, men da jeg skulle prøve dette denne gangen gikk det ikke. Fikk beskjed om at minnekortet var i bruk av et annet program. Jeg installerte derfor PC Suite på min bærbare pc, og fikk overført musikken via denne.

 

På vei til jobb i går skulle jeg høre på musikk. Kom ca. 30 sekunder inn i et spor før sangen stoppet. Prøvde å slå av og på igjen, men da fant den plutselig ikke musikk (eller bilder) lenger. Prøvde et par restarter både ved å slå av og på, samt ta ut batteri. Telfonfunksjonene fungerte som normalt, men jeg hadde trøbbel med både musikk og galleri. Til slutt ga mobilen beskjed om at den reparerte skadet bibliotek, og etter det fikk jeg tilbake musikk og bilder. Mobilen fungerte normalt resten av gårsdagen.

 

I dag fungerte mobilen normalt i ca. 10 minutter med musikkspilling, før den etter at et spor var ferdigspilt, bare stoppet opp. Ved forsøk på å navigere tilbake fra musikkspilleren fikk jeg meldingen: "Generell: systemfeil". Etter diverse restarter nå på formiddagen virker det som om mobilen fungerer normalt igjen. Likevel mistenker jeg at jeg kommer til å få samme problem igjen i kveld eller evt. i morgen.

 

Er det noen som har opplevd det samme? Har man eventuelt noen råd? (beklager at jeg ikke har lest gjennom alle 80+ sider av tråden, men det har jeg dessverre ikke tid til)

 

Hjelp mottas med takk! Beklager lang post.

Lenke til kommentar

Hei! vurderer sterkt å kjøpe denne telefonen. ikke dum pris heller :whistle:

Men lurer på noen få ting, Går det ann å slette maps og instalere tomtom istedet(vil gpsen bli treig da?)

og hvordan er det å bruke den til surfing/msn. hadde jo vert digg og slippet og drasse laptoppen med meg hele tiden.

Går det ann å koble telefonen til prosjektor med tv kabelen og vise feks. en powerpoint presentasjon direkte fram mobilen?

og til slutt, sånn ca hvor lenge varer batteriet dersom man bruker kamera gps og wifi litt hver dag?

 

uff! ble mange spørsmål, men men håper på svar raskt :thumbup:

Lenke til kommentar

Jangi91

Om det går ann å innstallere tomtom er jeg ikke sikker på, men skal prøve å gi deg svar på det andre.

 

1. MSN går like kjapt som på pc (iallefalll over WLAN), men er såklart ikke like funksjonelt. Og surfe på internett har jeg opplevd som litt treigere (bruker lengre tid til å laste opp sidene).

2. Man får med kabel til å koble til TV, og jeg går utifra at denne også funker på prosjektor. PP pres. kan spilles av via Open Office, noe som ligger på mobilen. Så svaret¨på dette spørsmålet er ja.

3. Om man bruker WIFI, kamera og GPS hver dag vil ikke mobilen vare alt for lenge. Det kommer egentlig helt ann på bruken. Jeg hører på musikk ca. 1-1 1/2t pr. dag og tar noen bider, svarer på sms og telefoner, og da varer vel telefonen i 3-5 dager.

 

Håper dette hjalp deg litt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...