Requi Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 *Slap* ! Noen som har meninger for/mot? Warning; lang tekst Jeg kjøpte nettopp ny telefon, Nokia N82. Etter noen få dager fikk nevøen min SE K850i. Jeg var jo veldig i tvil om hva jeg skulle velge da jeg var på jakt etter telefon. Jeg forspurte meg i relativt mange el-butikker, og det samme ble gjentatt om og om igjen: ''Det er forsåvidt samme telefonen, forskjellen er at K850i ikke har navigasjonsystem og at du kan koble deg til et trådløst nettverk''. Selv er jeg en person som vil ha det beste, så jeg valgte Nokiaen, men etter 3ukers tid etter å ha prøvd min nevøs mobil, må jeg si at jeg ville heller valgt SE'en hvis jeg skulle kjøpt idag, pga av kamera og brukervennlighet. For det første, nokiaen er det altfor små knapper på, mye bomming når man skriver SMS, men nå har jo jeg såkalte pølsefingre. Men det jeg ikke likte med SE'en var at bildene så veldig dårlig ut på skjermen, men når man fikk dem på pc, var de eksemplariske. Sett fra mine øyne bedre enn nokiaen, (etter jeg hadde sammenlignet bildene på samme pc). Video opptak (FRA MOBIL, uten å ha lagt ut på pc) synes jeg var best på nokiaen, men hvor ofte filmer man med en telefon, kurante personer ville jeg trodd hadde kjøpt videokamera, altså er man en person som liker å filme, filmer ofte og har det som en slags hobby bruker ikke videokamera fra mobil. Navigasjonsystemet på denne skulle visst nok være det beste som har blitt produsert på mobiler, selv synes jeg det er TULL med navi på mobil, hvem er det som bruker noe sånn, jeg har ikke prøvd det ut ennå, men tviler sterkt jeg kommer til å bruke det også, har GPS i bilen så jeg trenger ikke mobilen min til å finne veien, pluss at denne mobilen hadde sikkert blitt 5-700kr billigere(kanskje mer) uten det tullet. Nokiaen får et stort pluss i og med at den har trådløst nettverk, selv bruker jeg det ikke men kan tenke meg det er en god del av de som vil ha bruk for dette, og bruker det, men mobilen har for liten skjerm til å brukes til surfing på internett etter min mening, qtec og lignende er mobiler som passer til denne funksjon. Menyen på SE'en var relavtivt rotete, og uforstålig, men ennå mer rotete på nokiaen. ____________________________________________________________________________________ Men jeg ville ha anbefalt K850i veldig sterkt til dere som har denne notert bak øre. Etter egne og andre sine erfaringer er denne utrolig god mobil. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 WiFi er jo et must! Herregud. Bare å ringe med Skype og MSN fra trådløse nettverk du finner over alt. Gjør det på cafe, på jobb og hjemme. Symbian har også FULT av gratise applikasjoner. Bruker nesten ikke vanlige nettverket, og regninga blir mindre. Musikk får jeg fra stream på radio. Ville ikke si at K850i er i samme klasse. Sorry. Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Oggplay virka jo smart, har lenge tenkt på at eg skulle hatt meg ein .flac spelar! Det som derimot ikkje virkar smart er at eg ikkje får justert lydnivået i Oggplay? Går nesten utifrå at volumtastane på sida av tlf skal fungera? "Volume Boost" har heller ingen effekt. Ei heller er det equalizer i Oggplay? Samt at Oggplay ikkje kategoriserar musikken min etter artist/sjanger etc., alt blir dumpa under "ukategorisert". :\ _________________________________________________________ Noen som har meninger for/mot? For det første, nokiaen er det altfor små knapper på, mye bomming når man skriver SMS, men nå har jo jeg såkalte pølsefingre. Tastane er små, og ikkje like gode som på min gamle, men fungerar fint for meg (dette blir jo heilt subjektivt) Video opptak (FRA MOBIL, uten å ha lagt ut på pc) synes jeg var best på nokiaen, men hvor ofte filmer man med en telefon, kurante personer ville jeg trodd hadde kjøpt videokamera, altså er man en person som liker å filme, filmer ofte og har det som en slags hobby bruker ikke videokamera fra mobil. Eg synes av og til det er ok å filma, men filmer ikkje ofte og har det ikkje som ein slags hobby, så då er det genialt at mobilen min faktisk kan ta godt brukbar film Til samanlikning har eg eit godt kamera, likar å ta bilder og har det vel som ein slags hobby, men synes likevel det er fint at mobilen min kan ta kurrante bilder.. det er jo ikkje alltid eg tar med meg speilrefleksen selv synes jeg det er TULL med navi på mobil, hvem er det som bruker noe sånn, jeg har ikke prøvd det ut ennå, men tviler sterkt jeg kommer til å bruke det også, har GPS i bilen så jeg trenger ikke mobilen min til å finne veien, pluss at denne mobilen hadde sikkert blitt 5-700kr billigere(kanskje mer) uten det tullet. Har ikkje brukt det så mykje sjølv, men synes det er "kjekt å ha". Har ikkje GPS i bilen, så kan sikkert komma godt med ein eller annan gang.. Nokiaen får et stort pluss i og med at den har trådløst nettverk (...) WIFI er genialt mtp. IP-telefoni (Skype, Vyke o.l.), også fint mtp. mailsjekking. Skjermen er stor nok til smått bruk, men hadde neppe orka å lesa lange innlegg på diskusjon.no.. fungerer derimot fint til å oppdatera seg på vg.no e.l. Eg brukar WIFI'en flittig, blant anna til Skype og Vyke (Fring), mailsjekking, og Wikipedia (utruleg greitt å ha på mobilen) Menyen på SE'en var relavtivt rotete, og uforstålig, men ennå mer rotete på nokiaen. Nja.. ein kan justera og flytta litt rundt på menyane, så er ikkje heilt enig i akkurat det. Det ser jo utvilsomt ut som at Sailor_IV nok hadde hatt betre nytte av SE'n, sidan han ikkje har bruk for ekstrafunksjonane til Nokiaen.. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Oggplay er litt i beta enda, men den kommer seg. Nei. Tastene på siden virker ikke, men volumet er i applikasjonen. Ta styre tastene til siden, så reguleres den. Equalizer og sånne ting trenger man skjeldent eller aldri, jeg lager musikk, og EQ er for produksjon, og da med Eq boxer til 10-20 tusen. Flac er greit ja. Hører forskjell faktisk med dårlige headsett (da tenker jeg på headset til under 1500-2000,- spenn) Har du skikkelige ID tags på musikken din? Lenke til kommentar
t_k Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Til å med Podcastene mine er tagget i Oggplay. Som vanlige casts og som DJ mixes. Lenke til kommentar
ixpfah Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg lastet ned Oggplay for noen dager siden, og liker den mye bedre enn driten til Nokia. Ulempene er, som nevnt, at volumknappene på siden ikke fungerer, og heller ikke de på handsfreesettet. Videre skulle jeg ønske at når man går tilbake til standbymodus mens spilleren kjører, så står det der hvilken sang som spiller. Denne informasjonen kunne også vært kjekk å ha som skjermbeskytter. Off topic: Jeg har sikkert ikke satt notificationinnstillingene mine riktig, for jeg får faen meg mail for hver nye post her i tråden. Noen som kan forklare meg hvordan innstillingene skal være for at jeg kun får én mail pr. tråd så lenge jeg ikke sjekker forumet? Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Hah, utruleg at eg ikkje testa styretastane til sides.. takk for den! :!: Eg treng ofte EQ for å bli fornøgd med lydbildet på mine Koss porta pro ID-tags'ene er heilt i orden, har jo lagt dei inn sjølv.. Skulle også gjerne sett at det var mogleg å få "spelar nå" informasjonen i aktiv kvilemodus, får kryssa fingrane og håpa at det kjem etterkvart! Edit: Jaja, nå verkar katelogiseringa i Oggplay også, har skanna etter musikkfilene fleire ganger, nå restarta eg mobilen og skanna ein gang til: Woila! Endret 23. februar 2008 av Clupus Lenke til kommentar
t_k Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Er slike ting åpen for utviklere? At de kan bruke slike ting? Kan jo komme med forslag til han som utvikler Oggplay. Virker som om han/de driver og oppdaterer og utvikler hele tiden. Når denne får streaming støtte i neste versjon, så begynner den å bli komplett. Kan sikkert få kontakt med han/de her: http://symbianoggplay.sourceforge.net/ + Donere noen kroner. Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Slike funksjonar er heil sikkert låst, eg blir meir forundra dersom det ikkje er det Ein kan likevel kryssa fingrane og leva i håpet.. Forresten: Det er jo mogleg å bytta ut den originale oppgavebehandlaren, så kven veit..? Lenke til kommentar
t_k Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Forresten: Det er jo mogleg å bytta ut den originale oppgavebehandlaren, så kven veit..? Det har du helt rett i... Hm.... Edit: Ser ut som om han er på saken: http://sourceforge.net/forum/forum.php?thr...forum_id=294908 Av det jeg kan lese rundt på siden, så har Oggplay en egen "skjerm-meny" for fliptelefoner, så der kan du se hva som spiller til enhver tid. Sikkert derfor dette ikke har vært prioritert. Utvikleren er faktisk blitt Nokia N82 bruker så dette lover jo bra for oss! Endret 23. februar 2008 av t_k Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Utvikleren er faktisk blitt Nokia N82 bruker så dette lover jo bra for oss! Stilig, då blir nok denne telefonen prioritert "litt", så dette blir spennandes å følgja med på Lenke til kommentar
miCro Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Eg treng ofte EQ for å bli fornøgd med lydbildet på mine Koss porta pro Akkurat det sier mer om hodetelefonene dine enn om avspilleren. Lyden med Oggplay er meget bra med mine Shure e3c. Det er et par ting jeg gjerne skulle justert på med Oggplay. Det hadde vært praktisk om navigasjonen fungerte slik som på Nokia sin avspiller, altså at når man går inn på en artist så får man listet opp de album man har av artisten i stedet for alle sangene blir listet opp uten noe system. Utenom det fungerer spilleren meget bra! Endret 23. februar 2008 av miCro Lenke til kommentar
hbaevre Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Plutselig vil ikke minnekortet fungere.Hvilket minnekort er å anbefale? hva er forskjellen på Micro-SD og micro sdhc?? Endret 24. februar 2008 av hbaevre Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Kjøp dette kortet, billig og meget bra. Bruker det selv. MicroSDHC er en videreutvikling av microSD standaren som gjør det mulig med kort med økt lagringskapasitet. Lenke til kommentar
Requi Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Noen som gidder å ramse opp noen nyttige programmer dere har installert til N82'en, forklare hva de gjør, og linke til hvor man kan laste det ned ? Jeg har bare de standard-programmene på telefonen min (+ EnergyPro, men den telles ikke )... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 I denne tråden finner du mange gode tips. Lenke til kommentar
hbaevre Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 telefonen vil ikke lese minnekortet..Har prøvd det i en annen telefon og det funker som f! Har også prøvd å sette inn et nytt kort uten att telefonen finner noe. noen som har erfaringer/tips?? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 er det noen som bruker geotagging-betaen til nokia? Bruker den mye batteri på å kjøre i bakgrunnen, til tross for at den står på suspend gps after 2 minutes? Anybody? Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 bruker den jeg, vet ikke helt hvor mye batteri den bruker, men trenger ikke å lade den mer enn vanlig, den er litt treg med å finne gpsen da, særlig hvis du er innendørs, ellers fungerer den helt fint, vedlig greit å bruke sammen med det geocacheprogrammet som nettopp ble omtalt her, fordi du da kan ta bilde av geocachen å således ha bildestatistikk over hvor du har vært Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg får røde øyne på stort sett ALLE bildene, selv med rødøye reduksjon påslått, noen ganger blir faktisk øynene enda rødere med reduksjonen på Og de fleste bildene er av JÆVLI dårlig kvalitet!!! Noen andre som har samme problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå