Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min tlf er slik som den kom fra fabrikken,ingen nedlastede program.

Har sjekket om det går programmer i bakgrunnen og avslutter disse.

Likevel er "minnekortet i bruk av et annet program".

Eneste måte er å slå av/på tlf.

I så fall sliter jeg litt med å hjelpe. Har bare i liten grad oppleved dette problemet. Om du er litt teknisk av deg finnes det en del programmer som Best Taskman og Y-Task som kan benyttes for å trace.

Lenke til kommentar
Min tlf er slik som den kom fra fabrikken,ingen nedlastede program.

Har sjekket om det går programmer i bakgrunnen og avslutter disse.

Likevel er "minnekortet i bruk av et annet program".

Eneste måte er å slå av/på tlf.

I så fall sliter jeg litt med å hjelpe. Har bare i liten grad oppleved dette problemet. Om du er litt teknisk av deg finnes det en del programmer som Best Taskman og Y-Task som kan benyttes for å trace.

Noen har jo hatt problemer med minnkortet som fulgte med telefonen. Kanskje det vil hjelpe å kopiere innholdet fra minnekortet over på PCen (husk at filbehandleren må settes til å vise eventuelle skjulte filer), før man formaterer kortet i telefonen (eller formaterer et nytt kort). Deretter kopieres innholdet tilbake på kortet. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Jeg har merket en snodig ting: Plutselig er en GPRS-kobling aktiv, uten at jeg har gjort noe for å aktivere den (startet nettleser e.l.). Etter at den har stått på hele natta, for eksempel, ser jeg at en kobling har vært gående den siste timen når jeg våkner. Den laster ikke ned noe særlig, bare en snau kilobyte eller noe, men jeg stusser litt på hvorfor dette skjer i det hele tatt. Hva er det som initierer oppkoblingen? Er det noen andre som har vært borti tilsvarende?

Min knirker forresten også en del, samt at høyttalerne skurrer noe voldsomt når man hører på lyd over 30 %. Kjøpte min fra cdon.com, kanskje jeg burde returnere den også?

Lenke til kommentar

^^ Ikke akkurat en feilfri telefon dette her, tydeligvis.

Jeg har forresten et kanskje litt teknisk spørsmål: Er det mulig å endre ikoner på programmer og mapper? Er det i så fall noen som vet hvor/hvordan jeg gjør det? Jeg har lasta ned Y-browser, som gir meg litt utvidet tilgang i forhold til den innebygde filbehandleren, men jeg vet ikke hvor jeg skal lete. Tips, noen?

Lenke til kommentar
Jeg har forresten et kanskje litt teknisk spørsmål: Er det mulig å endre ikoner på programmer og mapper?

Samme her. Ikonet til Opera Mini står godt til navnet sitt; i forhold til de andre ikonene er det ekstremt lite. Jeg har lagt Opera som snarvei i ventemodus og ikonet er mindre enn bjellen som indikerer klokkealarm. Noen tips for å få normal størrelse på ikonet?

Lenke til kommentar
Jeg har merket en snodig ting: Plutselig er en GPRS-kobling aktiv, uten at jeg har gjort noe for å aktivere den (startet nettleser e.l.).

Sikker på at det ikke er noe tredjepartsprogram som gjør ting litt på egen hånd dà?

Det kan nok ikke utelukkes. Er det i så fall noen måte å overvåke og/eller finne ut hvilke(t) program som starter opp en kobling?

Jeg har forresten et kanskje litt teknisk spørsmål: Er det mulig å endre ikoner på programmer og mapper?

Samme her. Ikonet til Opera Mini står godt til navnet sitt; i forhold til de andre ikonene er det ekstremt lite. Jeg har lagt Opera som snarvei i ventemodus og ikonet er mindre enn bjellen som indikerer klokkealarm. Noen tips for å få normal størrelse på ikonet?

Hah, jeg tenker på AKKURAT samme problem! :p Jeg vil heller ta ikonet til Opera Mobile, for det ser jo veldig bra ut. På min gamle telefon var ikonet til Opera Mini like stort som alle andre, men det var veldig platt og 2D og kjedelig i forhold til Opera Mobile-ikonet.

Det hadde også vært ønskelig om det gikk an å bytte ikonene på egenlagde mapper, så man slipper å ha en dritkjedelig meny hvis man har mange egendefinerte mapper.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har lastet inn min mobil N82 Nokia Maps 2.0 beta, det ser bra ut enn tidligere 1.3. Mer avansert og nøye. Jeg skulle "kjør til" så kommer automatisk kjøp software 1 til 1 år forskjellige priser. Jeg hadde 1.3 uten å kjøpe.. Men mulig å få gjort det uten den eller må inn betale uansett? Evnt noe kan få "angi kode" så jeg kan gå inn uten å betale?

Takk forhånd!

Lenke til kommentar

Fikk telefonen i dag, og jeg må si jeg er veldig imponert. Jeg er en halvgammel fyr da, så jeg trykker ikke vilt og uhemmet, hehe. Så kvaliteten er nok grei nok for meg.

En ting jeg lurer på. Jeg streamer radio med den Internet Radio applikasjonen til Nokia. Kan man være helt sikker på at den bare bruker Wlan? Jeg vil ikke at den streamer gjennom 3G nettet eller noe sånt, da det blir for dyrt.

Lenke til kommentar

Brukbart fornøyd med telefonen jeg, hadde det ikke vært for at jeg må lade annenhver dag enda jeg nesten ikke bruker den, har slått av alt som skal trekke strøm ,den har vært inne til service å skiftet display men er akkurat som før, det er ingen programmer som ligger skjult å jobber untatt "ventemodus" men den regner jeg med må ligge der får ikke avsluttet det i alle fall

Har bestillt meg nytt batteri for å sjekke om det kan være det som er problemet, de fleste jeg har lest om her er jo veldi fornøyd med batteri kapasiteten såvidt jeg forstår

Er det andre som har dette problemet med sin N82?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Batteriet på nokiaen er greit. Mobilen har en stor skjerm, den har mye teknologi og alt bruker litt batteri, mere enn vanlige mobiler. Så lenge du ikke fikler for mye med den så er standby tiden helt grei :)

Lenke til kommentar

Syns og huske at 3G telefoner suger batteri om man har ett gammelt sim-kort. Vet ikke om det er noe i det. Kan være noe med nettverket til telefonselskapet du bruker også, tror jeg.

Er enda på første dagen med min mobil. Trykket helt vilt og streamet musikk med wifi konstant. Har enda ikke rørt seg på batteri måleren!

Lenke til kommentar
Min knirker forresten også en del, samt at høyttalerne skurrer noe voldsomt når man hører på lyd over 30 %. Kjøpte min fra cdon.com, kanskje jeg burde returnere den også?

Mine høyttalere skurret en del før jeg fant en innstilling som het "stereoutvidelse". Start en sang valg>lydinnstillinger>stereoutvidelse av. Stereoutvidelse funker bra med headsett, men er ikke å anbefale på høyttalerne.

Verdt å sjekke ut før du sender inn :)

Min knirker ikke som jeg ser noen klager på. Den låser seg ganske ofte da, litt for ofte. Men det går fort å starte på nytt så det er ikke noe særlig problem. Den sluuker strøm, lader den nesten hver dag, men jeg har brukt den som mp3-spiller da + WiFi osv. (så det er kanskje ikke så rart). Kanskje blir det litt bedre med noen landinger.

Til tross alt dette er jeg knallfornøyd. (Tror ikke jeg hadde klart å sagt noe annet når jeg har brukt så mye penger på telefonen ^^)

Lenke til kommentar

Har akkurat gått til innkjøp av denne, og har allerede støtt på problemer..

-For det første så virker ikke kameraet av en eller annen grunn, men videoinnspilling fungerer. Får bare en svart skjerm når den står på bildemodus

-Og da jeg skulle overføre musikk, fikk jeg bare Systemfeil på minnekortet da jeg skulle åpne de på mobilen, noe som førte til at mobilen nå ikke fungerer med minnekortet...

Noen som har noe tips til hva som kan være galt, noe jeg kan fikse selv før jeg eventuellt må levere den tilbake?

Lenke til kommentar
Har akkurat gått til innkjøp av denne, og har allerede støtt på problemer..

-For det første så virker ikke kameraet av en eller annen grunn, men videoinnspilling fungerer. Får bare en svart skjerm når den står på bildemodus

-Og da jeg skulle overføre musikk, fikk jeg bare Systemfeil på minnekortet da jeg skulle åpne de på mobilen, noe som førte til at mobilen nå ikke fungerer med minnekortet...

Noen som har noe tips til hva som kan være galt, noe jeg kan fikse selv før jeg eventuellt må levere den tilbake?

Det med minnekortet er ingen overraskelse. Har hatt 2 stk N82 og på begge to har minnekortet til Nokia gått til h******.. Selv klagde jeg til butikken jeg kjøpte hos og fikk tilsendt et 2GB kort fra SanDisk istedenfor. Fungerer glimrende.

Kameraet er jo litt rart at ikke funker. Jeg hadde prøvd en oppgradering via NSU før jeg leverte den inn.

Lenke til kommentar

Hadde den nyeste oppdateringen, har tilogmed reinnstalert den..

Prøver å formatere minnekortet via PC-en, får se om det hjelper..

edit; og det funket! :new_woot:

Da var det bare kameraet som ikke fungerer ;/

Endret av ASDW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...