Mikkel_Rev® Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Skuffet! Fikk min N82 fra Komplett i dag og hadde selvsagt gledet meg som en unge. Dessverre viste det seg at min N82 hadde samme byggkvalitet som en billig kinesisk plastleke. Selv om jeg storkoste meg stort med funksjonene og ikke hadde noe annet å utsette på den: Denne havner på demosalg hos Komplett innen kort tid! Jeg har lyst å beholde den, men jeg betaler pokker ikke 4200 kr for noe som rett og slett er så kjipt i utførelsen. Da hjelper det lite med strekkodeleser og gudene vet hva. Sorry Nokia, skuffet denne gang. (Har hatt Nokia N93 tidligere og det var jo rene Mercen i forhold til byggkvalitet. Og skulle jeg dra den enda lengre - min SE W880i er rene tanksen) Dårlig byggekvalitet???? hva i alle dager er det du tror mobiler er bygget av? Titanium? Og å kalle W880i for tanks, ja ja,,,sett deg ned i sofaen du med en W880i i lomma så skal du nok se at den ikke er så pansret som du tror LOL N82 har en god byggekvalitet men klart....den er også laget i plast. Kjøpte N82 etter og ha prøvd K850i. Ta en titt på den du så skal du få se hva plast er for noe. K850i så spennende ut, men snakk om crap. MEGACRAP. Fikk assosiasjoner til pilleboks fra biltema eller nille. Nei folkens. N82 er utvilsomt den beste på markedet i dag. Og de som ikke liker nokia eller hater nokia eller noen andre rare grunner...drit i og kjøp den da vel, men dere går glipp av noe. N82 er en fantastisk telefon bare så det er sagt. W880i er og en telefon jeg ble imponert av. Den var virkelig bra og den, bare man ikke hadde den i lomma når man satt deg brått ned med skikkelig hoftebøy. Og til de som sliter med gnagsår på fingrene ved sms skriving......Hvor mange sms'er skriver dere egentlig? Klarer dere og slite vekk hudlaget med og skrive sms'er...ja da blir jeg imponert.. Ryker vel av fingertuppene etterpå og da eller? DUH Endret 7. februar 2008 av Mikkel_Rev® Lenke til kommentar
thomasisak Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg har dårlig lyd i samtaler. Dette er ett problem jeg også hadde med min forrige N82, som jeg byttet inn. Har også sett en del andre innlegg om dette, men er lite med svar. Er dette en feil med telefonen? Jeg slet også med dårlig lyd og etterhvert begynte telefonen også å miste dekningen. Etter å hatt den i ca 3 uker var den helt ubrukelig, ingen dekning og generelt ustabil, låste seg o.l. Har akkurat fått telefonen tilbake etter å vært på service i 1 måned(!). De har oppgradert programvaren (?). Fortsatt samme feil, så får bare sende den tilbake. Noen som har hatt lignende problemer med N82? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Du har kanskje ikke sett svaret martyman1 skrev på forrige side i denne tråden:Nei. Ikke mulig. Man må inn på meldingsdetaljer hver gang. Dessverre. Takker så mye, det svaret der hadde vist greid å snike seg forbi. Ikke akkurat det jeg hadde lyst til å høre men, jaja. Endret 7. februar 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Dårlig byggekvalitet???? hva i alle dager er det du tror mobiler er bygget av? Titanium? Og å kalle W880i for tanks, ja ja,,,sett deg ned i sofaen du med en W880i i lomma så skal du nok se at den ikke er så pansret som du tror LOL N82 har en god byggekvalitet men klart....den er også laget i plast. Kjøpte N82 etter og ha prøvd K850i. Ta en titt på den du så skal du få se hva plast er for noe. K850i så spennende ut, men snakk om crap. MEGACRAP. Fikk assosiasjoner til pilleboks fra biltema eller nille. Nei folkens. N82 er utvilsomt den beste på markedet i dag. Og de som ikke liker nokia eller hater nokia eller noen andre rare grunner...drit i og kjøp den da vel, men dere går glipp av noe. N82 er en fantastisk telefon bare så det er sagt. W880i er og en telefon jeg ble imponert av. Den var virkelig bra og den, bare man ikke hadde den i lomma når man satt deg brått ned med skikkelig hoftebøy. Og til de som sliter med gnagsår på fingrene ved sms skriving......Hvor mange sms'er skriver dere egentlig? Klarer dere og slite vekk hudlaget med og skrive sms'er...ja da blir jeg imponert.. Ryker vel av fingertuppene etterpå og da eller? DUH Jeg likte ikke nokia før jeg kjøpte N82, så det er håp for dere andre å like den også Har ikke fått såre fingre enda, men jeg bommer litt for ofte på noen taster. Gjelder tastene som er høyt oppe. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg blir bare mer og mer imponert over denne mobilen. Jeg kjøpte den egentlig fordi jeg trenger GPS nå og da, men ikke så mye at jeg ville bruke penger på en ren GPS. Nå har kona også kjøpt en, for hun har lett etter en god kameramobil i flere måneder. Tastene har vært en tilvenningssak, jeg sender cirka 15 meldinger hver dag men har ikke såre fingre. Det eneste jeg har hatt å utsette på min N82 er at den noen ganger har hengt etter at jeg har tatt bilder. I går oppgraderte jeg til firmware versjon 11.0.117. Nå er jeg naturligvis spent på om Nokia har rettet feilen med kameraet, og foreløpig ser det bra ut. Genialt at linsedekselet slår av og på kameraet. Dermed er N82 like rask å bruke som hvilket som helst kompaktkamera! Lenke til kommentar
martyman1 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Jeg blir bare mer og mer imponert over denne mobilen. Jeg kjøpte den egentlig fordi jeg trenger GPS nå og da, men ikke så mye at jeg ville bruke penger på en ren GPS. Nå har kona også kjøpt en, for hun har lett etter en god kameramobil i flere måneder. Tastene har vært en tilvenningssak, jeg sender cirka 15 meldinger hver dag men har ikke såre fingre. Det eneste jeg har hatt å utsette på min N82 er at den noen ganger har hengt etter at jeg har tatt bilder. I går oppgraderte jeg til firmware versjon 11.0.117. Nå er jeg naturligvis spent på om Nokia har rettet feilen med kameraet, og foreløpig ser det bra ut. Genialt at linsedekselet slår av og på kameraet. Dermed er N82 like rask å bruke som hvilket som helst kompaktkamera! Hvilken feil med kameraet rettet den nye firmwaren? Edit: Leste ikke nøye nok, så det om kameraet nå... Noen andre endringer etter oppdatering? Edit2: Fant lenke til info om hva som er endret i ny firmware. Neste gang skal jeg lete først og spørre etterpå. :!: Endret 8. februar 2008 av martyman1 Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 s60 er forsåvidt et greit system det, men synes uiq var bedre på noen områder da, men men, og det at man åpner linsedekselet for å ta bilder kunne jo man på se p990i også så det er vel forsåvidt ikke noe nytt, det jeg savner er at radioen slår seg av når man tar ut håndfriledningen fra mobilen Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Fikk litt sjokk rett etter at jeg startet mobilen på nytt, for det gikk så tregt å bla i menyene. Men nå virker det faktisk som den er raskere på flere områder. GPS'en starter iallfall raskere. Tidligere ble den stående noen sekunder på 90% før den startet. Nå står den et halvt sekund på 30 prosent og et halvt sekund på 90 prosent. Kameraet har også blitt litt raskere. Jeg har slått det av og på flere ganger og testet det i dag. Kjører multitasking og starter kamera direkte fra forskjellige programmer (GPS, web, spill, etc.). Mobilen går feilfritt tilbake til programmet når kameradekselet lukkes. Har ikke hatt tid til å sjekke om batterilevetiden har blitt bedre etter oppgraderingen. Jeg syns at en del av funksjonene bruker mye strøm. For eksempel bruker bluetooth mye mer strøm enn min gamle Nokia 6233. Jeg bruker bluetooth i bilen, og den tømmer batteriet på 8-10 timer. Jeg bruker samme headsettet som tidligere, så det må være mobilen som bruker mye krefter på å holde bluetoothen i gang. Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Heisann ..... da har jeg også fått meg denne mobilen. Har lett litt rundt for å finne ut av hvordan jeg kan ha mine egne bilder som bakgrunn, og at bildet dekker absolutt hele mobilen skjermen, både nede ved valg tastene og over deknings og batteri ikonet. Syns jeg leste noen sa at bildet måtte resize til 240x240 ??? stemmer det?= for jeg har prøvd det og bildet ble liksom trykket og motivet blir tykkere enn hva personen er, og det dekker kun det i midten liksom. jeg bruker nseriestheme5. Eer det i det hele tatt mulig å få til egen bakgrunnsbilde som dekker hele skjermen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Skjermes oppløsning er på 240x320, derfor vil du få best resultat ved denne oppløsningen på bildene dine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg blir bare mer og mer imponert over denne mobilen. Jeg kjøpte den egentlig fordi jeg trenger GPS nå og da, men ikke så mye at jeg ville bruke penger på en ren GPS. Nå har kona også kjøpt en, for hun har lett etter en god kameramobil i flere måneder. Tastene har vært en tilvenningssak, jeg sender cirka 15 meldinger hver dag men har ikke såre fingre. Det eneste jeg har hatt å utsette på min N82 er at den noen ganger har hengt etter at jeg har tatt bilder. I går oppgraderte jeg til firmware versjon 11.0.117. Nå er jeg naturligvis spent på om Nokia har rettet feilen med kameraet, og foreløpig ser det bra ut. Genialt at linsedekselet slår av og på kameraet. Dermed er N82 like rask å bruke som hvilket som helst kompaktkamera! Fortsatt ikke noen som vet når oppgraderingen kommer til N82 med norske menyer? Lenke til kommentar
thrill Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Fortsatt ikke noen som vet når oppgraderingen kommer til N82 med norske menyer? For min del kom den i går (tror jeg). Har forsøkt mange ganger de siste ukene. Dette har med produktkodene å gjøre. Rulles ut litt og litt. Regner med at det er lettere for Nokia å supportere på den måten. Jeg måtte forøvrig manuellt laste ned og installere siste versjon av "Nokia Software Updater". Før det fikke jeg bare melding om at "Telefonen støttes ikke". Trodde at uppdate-funksjonen i PC-Suite også tok med seg nye versjoner av "Software Updater", men den gang ei. Litt dårlig sydd i sammen den programvaren. Lenke til kommentar
thrill Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Syns jeg leste noen sa at bildet måtte resize til 240x240 ??? stemmer det?= for jeg har prøvd det og bildet ble liksom trykket og motivet blir tykkere enn hva personen er, og det dekker kun det i midten liksom. jeg bruker nseriestheme5. Eer det i det hele tatt mulig å få til egen bakgrunnsbilde som dekker hele skjermen? Funksjonen i N82 for å legge et bilde i bakgrunnen støtter kun 240*240 pixler. Skal du ha et bilde som dekker hele skjermen må du lage et tema (theme) med en eller annen themegenerator. Dette temaet må så installeres. Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Syns jeg leste noen sa at bildet måtte resize til 240x240 ??? stemmer det?= for jeg har prøvd det og bildet ble liksom trykket og motivet blir tykkere enn hva personen er, og det dekker kun det i midten liksom. jeg bruker nseriestheme5. Eer det i det hele tatt mulig å få til egen bakgrunnsbilde som dekker hele skjermen? Funksjonen i N82 for å legge et bilde i bakgrunnen støtter kun 240*240 pixler. Skal du ha et bilde som dekker hele skjermen må du lage et tema (theme) med en eller annen themegenerator. Dette temaet må så installeres. åhhh okey... du vet vel ikke hva program jeg trenger da? Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du trenger Carbide.ui 3.2 Theme Edition. Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Du trenger Carbide.ui 3.2 Theme Edition. tusen takk. skal prøve ut det. hmm får til lage men filen er ikke i ntn får opp fil tdf ??? noen som veT. hvordan lager jeg en key pair til det programmet? Endret 8. februar 2008 av tvilling81 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Du trenger Carbide.ui 3.2 Theme Edition. tusen takk. skal prøve ut det. hmm får til lage men filen er ikke i ntn får opp fil tdf ??? noen som veT Uten at jeg er 100% sikker så tror jeg at zedge.no har en løsning som lar deg laste opp ett bilde og lage theme direkte fra nettsiden deres uten å installere noe. Krever bare at du registrer deg. Fortsatt ikke noen som vet når oppgraderingen kommer til N82 med norske menyer? For min del kom den i går (tror jeg). Har forsøkt mange ganger de siste ukene. Dette har med produktkodene å gjøre. Rulles ut litt og litt. Regner med at det er lettere for Nokia å supportere på den måten. Jeg måtte forøvrig manuellt laste ned og installere siste versjon av "Nokia Software Updater". Før det fikke jeg bare melding om at "Telefonen støttes ikke". Trodde at uppdate-funksjonen i PC-Suite også tok med seg nye versjoner av "Software Updater", men den gang ei. Litt dårlig sydd i sammen den programvaren. Og dvs at jeg må vente litt til nokia får lagt inn rett produktkode for min nokia n82? Endret 8. februar 2008 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Eller bare bytte produktkode.. enkelt og greitt... Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 fant ut av det på zedge.net. men hadde egentlig lyst å finne ut av hvordan jeg kan bruke det andre programmet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 fant ut av det på zedge.net. men hadde egentlig lyst å finne ut av hvordan jeg kan bruke det andre programmet. Det må du nesten lære deg selv. Jeg har nettopp lastet ned programmet og så på hjelpefilen til programmet som forøvrig virker til å være lettforklart og grei så se der Fant ikke noen guiderr på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå