ixpfah Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Tvilling81: Har sett litt på telefonen jeg og, var selv også "redd" for tastene, men nå har jeg prøvd en kamerats n82, og de er slettes ikke så verst. Men det er klart, noen vil sikkert ha problemer om de har svært store fingre... heisann. jeg har ikke store fingrer og lange negler . så jeg tror kanskje det skal gå bra. Samtidig som de er plagsomt små (selv om jeg ikke har spesielt "pølsete" fingre), har de en viss appeal ved SMS-skriving. Ettersom de er plassert som de er, er det temmelig lett å skrive fortere, for man trenger ikke å flytte så mye på fingrene som ved normale taster. Det er nok å tilte/rulle tommelen. Men på den negative siden skal det bemerkes at jeg gruer meg STORT til den dagen jeg må skrive meldinger i fylla. Tror ikke det blir noe særlig suksessfylt. Derimot er det kanskje like greit, så forstår ikke eksen/sjefen fyllepreiket ditt. Lenke til kommentar
martyman1 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Lurer på en ting, meldinger man mottar, er det mulig å se dato og tid på disse på en enklere måte enn å måtte gå inn på meldingsdetaljer hver gang? Noen som kan svare på dette? Nei. Ikke mulig. Man må inn på meldingsdetaljer hver gang. Dessverre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nokia n82 - nå i sort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Skuffet! Fikk min N82 fra Komplett i dag og hadde selvsagt gledet meg som en unge. Dessverre viste det seg at min N82 hadde samme byggkvalitet som en billig kinesisk plastleke. Selv om jeg storkoste meg stort med funksjonene og ikke hadde noe annet å utsette på den: Denne havner på demosalg hos Komplett innen kort tid! Jeg har lyst å beholde den, men jeg betaler pokker ikke 4200 kr for noe som rett og slett er så kjipt i utførelsen. Da hjelper det lite med strekkodeleser og gudene vet hva. Sorry Nokia, skuffet denne gang. (Har hatt Nokia N93 tidligere og det var jo rene Mercen i forhold til byggkvalitet. Og skulle jeg dra den enda lengre - min SE W880i er rene tanksen) Lenke til kommentar
martyman1 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Skuffet! Fikk min N82 fra Komplett i dag og hadde selvsagt gledet meg som en unge. Dessverre viste det seg at min N82 hadde samme byggkvalitet som en billig kinesisk plastleke. Selv om jeg storkoste meg stort med funksjonene og ikke hadde noe annet å utsette på den: Denne havner på demosalg hos Komplett innen kort tid! Jeg har lyst å beholde den, men jeg betaler pokker ikke 4200 kr for noe som rett og slett er så kjipt i utførelsen. Da hjelper det lite med strekkodeleser og gudene vet hva. Sorry Nokia, skuffet denne gang. (Har hatt Nokia N93 tidligere og det var jo rene Mercen i forhold til byggkvalitet. Og skulle jeg dra den enda lengre - min SE W880i er rene tanksen) Kanskje lurt å sjekke den ut i butikken før du kjøper den på nett? Ikke enig med deg ang byggekvaliteten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Kanskje lurt å sjekke den ut i butikken før du kjøper den på nett? Ikke enig med deg ang byggekvaliteten. Jeg sjekka den ut på Elkjøp men der var det bare dummies utstilt. Jeg skal ikke krangle med deg. Kanskje er jeg bortskjemt av SE, kanskje fikk jeg et mandagseksemplar? Men jeg merker meg at det er mange som har hatt de samme innvendinger. Er ikke forbanna eller noe, men litt lei meg på Nokia sine vegne. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Jeg var så lykkelig i dag når jeg kom hjem og sjekket postkassen. Jeg hadde fått en boblekonfulutt i fra mytendphone.no Som jeg tengte så var det den nye LCD-skjermen til telefonen. Nå får jeg endelig byttet den knuste skjermen min, tenkte jeg som var så fornøyd med at jeg motok pakken så fort! Jeg sitter meg ned med arbeidsplassen min, er forsiktig og fjærner den gamle skjermen. Før jeg setter ny-skjermen på plass, kobler jeg den til for og sjekke om alt fungerer. Endelig er telefonen i orden tenkte jeg. MEN NEIDA. Nyskjermen var skadet den og! Får håpe at mytrendphone.no er god på reklamasjons-service, så har jeg kanskje fått ny til lørdag... SURT! Endret 6. februar 2008 av Navitas87 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Er det vanskelig å åpne telefonen og bytte skjermen selv? Fant liksom aldri noe måte å gjøre det på når jeg så etter det når min egen skjerm knuste. Lenke til kommentar
ixpfah Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Etter nå å ha hatt denne telefonen en ukes tid eller noe, er det visse irritasjonsmomenter den uten tvil har. Som nevnt tidligere av andre i tråden savner jeg fra min Nokia 6680 (eller noe) at man ved å trykke på legg på-knappen IKKE avsluttet programmet man holdt på med. Nå må jeg dobbeltklikke på menyknappen eller noe for å få til det samme. Etter mitt syn er ikke GPS'en særlig rask til å koble seg til, slik andre her påstår. Noe jeg lenge har savnet, er muligheten til å stortere meldinger etter LEST/ULEST! Hvorfor i alle herrens fortapte dager er ikke dette mulig å få til? Bedre sortering generelt hadde gjort seg (MMS, SMS osv). Det var noen her som spurte om andre hadde problemer med lyden i ekstern høyttaler - JA! Ikke engang ved høy lyd, bare 30-40 % høres lyden sprengt ut, spesielt s'er blir et problem. Ikke videre pent å høre på. Byggekvaliteten er vel forsåvidt ikke særskilt dårlig til å være Nokia. Åh, det er sikkert mer også, som jeg har glemt for øyeblikket. Endret 7. februar 2008 av ixpfah Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nokia n82 - nå i sort. Uff, så kjipt! Ikke at den kommer i svart, men at jeg nettopp har kjøpt meg en som er grå. Skulle gjerne tenkt meg en i sort i stedet Er det forresten mulig å bytte inn en mobil som jeg har hatt i 15 dager til en mod. som er i sort? Skuffet! Fikk min N82 fra Komplett i dag og hadde selvsagt gledet meg som en unge. Dessverre viste det seg at min N82 hadde samme byggkvalitet som en billig kinesisk plastleke. Selv om jeg storkoste meg stort med funksjonene og ikke hadde noe annet å utsette på den: Denne havner på demosalg hos Komplett innen kort tid! Jeg har lyst å beholde den, men jeg betaler pokker ikke 4200 kr for noe som rett og slett er så kjipt i utførelsen. Da hjelper det lite med strekkodeleser og gudene vet hva. Sorry Nokia, skuffet denne gang. (Har hatt Nokia N93 tidligere og det var jo rene Mercen i forhold til byggkvalitet. Og skulle jeg dra den enda lengre - min SE W880i er rene tanksen) Jeg kan ikke si meg enig. Byggekvaliteten virker å være god. Det jeg tror du mener, og som jeg mener er at materialvalget derimot er dårlig. Plast får meg ikke til å få den kvalitetsfølelsen jeg ønsker. Ingen mobil er dessverre perfekt. Hadde denne mobilen vært litt mindre, bedre design og annet materiale så hadde den fått 6+ for min del! Bedre mobil skal man lete lenge etter Selv om designet ikke er kjempebra liker jeg det likevel bedre enn de nye mod. til se, til tross for at jeg har vært se-"fan" i 4 år nå og nektet å anbefale nokia siden jeg hadde min 3410! Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 - - - - - - - - - - - [Hadde denne mobilen vært litt mindre, bedre design og annet materiale så hadde den fått 6+ for min del! Bedre mobil skal man lete lenge etter Selv om designet ikke er kjempebra liker jeg det likevel bedre enn de nye mod. til se, til tross for at jeg har vært se-"fan" i 4 år nå og nektet å anbefale nokia siden jeg hadde min 3410! Det første støtter jeg 110 % Det andre mener jeg motsatt om. Synes SE leverer bedre design enn Nokia for tiden. Håper forresten SE kommer til å kjøre på med flere GPS-mobiler og mobiler med Wlan i år. Av SEs modeller med "vanlig" SE operativsystem, er det kun 1 GPS-mobil, og den er ennå ikke i butikkene. Wlan er et ikke-tema på samme type SE-mobiler. Uten wlan blir det en heller dyr affære med mobil-tv, nedlasting av mp3-filer og annet som betyr mange nedlastede megabyte. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 - - - - - - - - - - - [Hadde denne mobilen vært litt mindre, bedre design og annet materiale så hadde den fått 6+ for min del! Bedre mobil skal man lete lenge etter Selv om designet ikke er kjempebra liker jeg det likevel bedre enn de nye mod. til se, til tross for at jeg har vært se-"fan" i 4 år nå og nektet å anbefale nokia siden jeg hadde min 3410! Det første støtter jeg 110 % Det andre mener jeg motsatt om. Synes SE leverer bedre design enn Nokia for tiden. Håper forresten SE kommer til å kjøre på med flere GPS-mobiler og mobiler med Wlan i år. Av SEs modeller med "vanlig" SE operativsystem, er det kun 1 GPS-mobil, og den er ennå ikke i butikkene. Wlan er et ikke-tema på samme type SE-mobiler. Uten wlan blir det en heller dyr affære med mobil-tv, nedlasting av mp3-filer og annet som betyr mange nedlastede megabyte. SE må være den fabrikanten som har de mest kjedelige modellene, designe på de forskjelle modellene har stort sett vært uforandret, utenom små detaljer. De virker utrolig redde for å utvikle noe nytt, her har Nokia vært milevis forran SE i alle år. SE er rett og slett for trauste.. Lenke til kommentar
ixpfah Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 SE må være den fabrikanten som har de mest kjedelige modellene, designe på de forskjelle modellene har stort sett vært uforandret, utenom små detaljer. De virker utrolig redde for å utvikle noe nytt, her har Nokia vært milevis forran SE i alle år. SE er rett og slett for trauste.. Jeg vet nå ikke heeelt om jeg syns det er en bra ting at Nokia alltid SKAL forandre design. Kan de ikke finne noen forskjellige som faktisk fungerer bra, og så holde seg disse, i stedet for bestanding å prøve noe nytt, som gjerne resulterer i en ellers ypperlig telefon, men med noe kålete ergonomi (som tilfellet delvis er med N82)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Designet på N82 er absolutt ikke bra, men jeg syns designet på SE blir litt for feil. Likte godt min tidligere mobil k750i. Må si meg enig med Stig-Arne. Nokia har alltid vært flinke på design og slanke mobiler. Det som er så utrolig dårlig på nokia vs. se er at se alltid pleier å ha så mye bedre standby tid og taletid enn nokia's tynne mobiler. Har sett på de nyeste nokia mobilene (slanke) og de ganske pene. Se har mye å gjøre på denne fronten. Syns også de har vært lite forandret de siste 3-5 årene. Samme gammle greia. Lenke til kommentar
adale Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Av en eller anen grunn så kan jeg ikke lenger trykke på http weblinker innei en SMS. Noen som et hva det kan være? Lenke til kommentar
ixpfah Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Av en eller anen grunn så kan jeg ikke lenger trykke på http weblinker innei en SMS. Noen som et hva det kan være? Jeg har ikke sjekket på denne, men på min gamle 8810 eller hva det nå var, kunne jeg stille på noe sånt som "bruk nummer" eller noe. Hvis det sto telefonnummer i en SMS, kunne jeg, hvis denne var aktivert, klikke på nummeret og ringe/legge til i kontakter osv. Kanskje det er noe slik her også? Edit: Fant det. Gå inn i meldingen du har mottatt, klikk på "Valg"-knappen og velg "Automatisk søk på/av". Det kan hende det er den. Endret 7. februar 2008 av ixpfah Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 [*]Som nevnt tidligere av andre i tråden savner jeg fra min Nokia 6680 (eller noe) at man ved å trykke på legg på-knappen IKKE avsluttet programmet man holdt på med. Men hvis man avsluttet programmet ved å trykke på Legg på-knappen så ville jo ikke mobilen fungere i det hele tatt. Hele poenget med multitasking er jo at man IKKE avslutter programmene, men kan starte flere samtidig som man gjør andre ting. På S40 måtte man holde tunga bent i munnen for å holde på med ting samtidig som man snakket i telefonen. Med N82 går det smidigere, ettersom man ikke trenger å bekymre seg for hvor mange programmer som kjører; man trykker bare på Symbian-knappen og starter enda et. Den grønne og den røde knappen har jo fungert som "ringeknapper" i alle år. Nå er det den høyre valgtasten som har oppgaven med å avslutte programmer, og den er jo plassert like ved Legg på-knappen. Jeg syns dette er logisk, selv om det tok litt tid å lære seg det. Lenke til kommentar
adale Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Av en eller anen grunn så kan jeg ikke lenger trykke på http weblinker innei en SMS. Noen som et hva det kan være? Jeg har ikke sjekket på denne, men på min gamle 8810 eller hva det nå var, kunne jeg stille på noe sånt som "bruk nummer" eller noe. Hvis det sto telefonnummer i en SMS, kunne jeg, hvis denne var aktivert, klikke på nummeret og ringe/legge til i kontakter osv. Kanskje det er noe slik her også? Edit: Fant det. Gå inn i meldingen du har mottatt, klikk på "Valg"-knappen og velg "Automatisk søk på/av". Det kan hende det er den. hei, ja det var den. Fant også ut av det. Ikke særlig logisk. Denne lærdommen er nok nyttig for flere enn oss. Lenke til kommentar
adale Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 jeg har klart å få litt fuktighet under glasset. Er det noen måte å få det bort på? Irriterende fordi jeg bruker taske 99% av tiden. En sjelden gang tar jeg den ut i f.eks duskregn. Så pass på, det kan skje dere andre også. Lenke til kommentar
900 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 N82 kommer snart i Svart! http://www.gsmarena.com/nokia_n82_black_ve...up-news-427.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå