Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!

Anbefalte innlegg

savner et blinkende lys som blinker når jeg har fått melding eller tapt anrop, hadde det på min SE, synes det var litt praktisk jeg

Jeg ville hatt en laserklokke eller noe som sveipa opp 1 gang i timen og swosja rundt om kring og viste tiden overalt. :tease:

Kjøp dere en ledlykt da vel.....det er stilig. he he

Denna firmwaren sliter jeg litt med. CRAP..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan å sende et bilde tatt med N82's kamera som MMS?

Det er flere måter å gjøre dette på. Du kan velge å opprette en ny multimediemelding, deretter trykker du "Valg"-tasten og velger "Sett inn objekt -> Bilde". Da er det bare å bla seg frem til bildet som sannsynligvis ligger på minnekortet.

Du kan også opprette en MMS direkte fra galleriet. Da er det bare å velge konvolutt-ikonet når bildet du vil sende vises på skjermen. Dette valget har du også rett etter at du har tatt et bilde, og bildet vises på skjermen.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ta en titt i brukerveiledningen.. vet det er nordmannens største skrekk, men du får svar på omentrent alt der.

Eller så anbefaler jeg deg å bare lete litt rundt i menyene og gjøre deg kjent med de istedet for å skulle ta letteste vei her på forumet:)

For best batteritid så bør du gjøre følgende:

3G avslådd

Blåtann avslådd

lysstyrke skrudd til ett minimum

Wifi avslådd

Passe på at ikke noen programmer blir liggende å kjøre i bakgrunenn unødig.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Hei

Er det bare meg, eller er lyden i tlf litt mørk når noen ringer? Er det innstillinger for slikt?

Frode

Hvis du tenker på lyden i øret under samtaler så er jeg enig.Den er litt mørk og uklar.Det har jeg reagert på lenge.Har ikke orket å nevne det,regnet med at det bare var på min.
Lenke til kommentar
Anbefaler deg å ta en titt i brukerveiledningen.. vet det er nordmannens største skrekk, men du får svar på omentrent alt der.

Eller så anbefaler jeg deg å bare lete litt rundt i menyene og gjøre deg kjent med de istedet for å skulle ta letteste vei her på forumet:)

For best batteritid så bør du gjøre følgende:

3G avslådd

Blåtann avslådd

lysstyrke skrudd til ett minimum

Wifi avslådd

Passe på at ikke noen programmer blir liggende å kjøre i bakgrunenn unødig.

tanks.

prøvde letteste vei ja(du traff spikrn godt..) bruks anvisninga ligger faktisk å venter på nattbordet må vell titte litt i den, som æ måtte sist æ sku skru sammen en ikea skrivepult(har jobba som snekker,hehe)

alle: har aldri hadd så god lyd av en telefon før når man spiller musikk med tlf høyttaler(ene)...eni noen?

Lenke til kommentar
Skjønner at jeg kan ha vært litt vanskelig å forstå, skrev dette i veldig trøtt tilstand.

Det jeg mener er at under artister i musikkspilleren så står alle artistene du har sanger av. Men hvis man sletter alle sangene under en artist, så går ikke artisten automatisk bort fra "artister"-menyen. Det hadde for så vidt ikke vært noe problem hvis jeg kunne ha slettet artistene manuelt fra menyen ved å trykke "slett" eller "C", men når jeg gjør det, kommer det opp en melding der det står: "Generell: Funksjon støttes ikke !"

Noen tenker kanskje at det ikke er noe stort problem at det er noen artister uten sanger i menyen, men jeg synes at det er temmelig irriterende

Da lurer jeg på om noen andre får til å slette artister fra menyen "artister" på sin telefon.

Beklager hvis jeg nok en gang er uklar ?

Jeg har samme problem på min. En artist jeg hadde ført over var bare kalt "Ukjent", så jeg byttet navn på katalogen, og da ble "Ukjent"-katalogen igjen, og selv om den er tom, får jeg ikke slettet den. Får samme feilmelding som deg.

I et forsøk på å rette opp feilen, tittet jeg litt rundt i filutforskeren, men fant ikke noe sted hvor disse liksommappene er listet opp. Forøvrig syns jeg ikke organiseringen av filer virker særlig bra. Nå har jeg installert en liten håndfull programmer referert til i denne tråden, og de finner jeg igjen både her og der, alt fra direkte på minnekortet til i diverse undermapper.

En annen bug jeg har kommet over, og som gjorde at jeg sporenstrekt skrudde av den gyroskop-saken, er følgende: Når man skriver melding, og tilter mobilen slik at skjermen bli liggende, hender det at hele eller deler av teksten du har skrevet forsvinner. Temmelig irriterende når du har skrevet en del, og vipper telefonen rundt mens du prøver å komme på en passende avslutning på meldingen. :p Noen andre som har opplevd dette?

Og appropos bugs: Har Nokia noen egen bug report-avdeling? Jeg har ikke funnet det noe sted... Skal man bare sende dem en mail, eller vil de helst ikke vite om feilene de skaper i det hele tatt?

Åh, en annen ting: Mange tredjepartsprogrammer er (etter min mening) bedre enn skrapet som følger med mobilen. La oss si at jeg ikke vil at Nokias nettleser (som jeg forøvrig har merket meg ikke støtter WAP - hva?!) skal starte opp når filer skal lastes ned o.l., men heller Opera. Er det mulig å bytte ut hovedprogramvaren med tredjepartsprogramvare? (Jada, jeg forstår at dette neppe er å anbefale, jeg spør i grunn mest av nysgjerrighet.)

Forøvrig må jeg si jeg er veldig fornøyd med telefonen. Spesielt liker jeg hvor kjapt den finner frem til WLAN. :)

Takker for eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Sletter meldinger i utboksen seg av seg selv eller? =/

Edit: Ikke utboksen, men "sendt" mappa..

hei. det spør hvor mange du har satt til at den skal lagre i sendte mappen. meldinger - instillinger - annet tror jeg det var. der kan du spesifisere hvor mange som skal lagres. standard innsitllinger er lagre 20 stk. så den lagrer bare de 20 nyeste som er sendt

Lenke til kommentar

hei. det spør hvor mange du har satt til at den skal lagre i sendte mappen. meldinger - instillinger - annet tror jeg det var. der kan du spesifisere hvor mange som skal lagres. standard innsitllinger er lagre 20 stk. så den lagrer bare de 20 nyeste som er sendt

Ahh, det forklarer det. Ikke lagt merke til det før nå. :p Men finner ikke noe meldingsinnstillinger jeg. :hmm:

Edit: Jo der fant jeg det..

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Ahh, det forklarer det. Ikke lagt merke til det før nå. :p Men finner ikke noe meldingsinnstillinger jeg. :hmm:

Edit: Jo der fant jeg det..

Meny -> Meldinger -> Valg -> Innstillinger -> Annet.

Lagre sendte meldinger = Ja

Antall lagrede meld. = XXX

Lenke til kommentar
Fikk idag opdattert min N82 til V 11.0.117

Hva er fikset der fra V 10? Hvor finnes slik info?

Gjorde du også en slik "hack" ved skifting av IMEI-nummeret, eller er den offentlig lagt ut? Jeg prøvde senest i dag tidlig, men da var det ingenting...

Lenke til kommentar

jeg tipper han skiftet product code først, så kjørte han en vanlig Nokia Software Update. Det gjorde jeg på kjæresten sin mobil og da ble versjon 11 et eller annet lagt inn. Min norske N82 får jeg fortsatt ikke lagt inn nyeste firmware. Merkelig at de ikke oppdaterer dette for alle land. Er det noen som er late hos Nokia, mon tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...