Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første du bør gjøre er å sørge for å kopiere samtligee sim kontakter over til telefonen.

Så kan du enten ved hjelp av telefonen eller koble telefonen til pc`en å bruke pcsuite til å ordne opp i duplikatene, har en person flere nummer må du legge de numrene under samme kontakt

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har editert kontakt lista på PC-en og skal overføre den igjen for å se om det hjelper, men en annen ting, jeg ladet batteriet til det var fullt, men etter ca 5 timer igår, så i dag er allerede batteriet gått ned to streker, uten noe spesiellt hardt bruk. Har ikke ringt kun noen meldinger.

Er dette vanlig på nytt batteri? Har ikke brukt wlan eller gps. Dette var første gangs lading.

Frode

Lenke til kommentar
Ingen forskjell nei.. Byttet til 1515 fra 8321 jeg for å få oppdatert programvaren.

Dersom man bytter fra en productcode til en annen for å få oppdatert N82 til siste versjon av programvare,så må det være en forskjell. Min tlf er uten abo.,men har 8321.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har prøvd å ta ut minne kortet, men jeg får det ikke ut?? Altså jeg klarer å trykke på det slik att det "popper" ut litt, men derifra og ut av tlf får jeg ikke til, er det andre triks man må bruke?

Tenkte å fylle på kortet med diverse sanger og filer

Frode

Lenke til kommentar
Er det kommet firmwareoppdateringer til N82 og hvordan installerer jeg dem?

PC-Suite sier at telefonen ikke støttes :ermm:

Jeg pleier å kikke innom her http://europe.nokia.com/EUROPE_NOKIA_COM_3...SS/nsu_news.xml ved jevne mellomrom.

Det er oppdatering til denne ute og går, men slik jeg har lest på forumet, må man først endre produktkoden. Gjorde det i sin tid med en N73, for å få oppgradert den, og så i neste omgang få endret programvaren til N73 Music Edition. Det gikk veldig greit, men etter sigende ligger garantien tynt an da.

Har ingen planer om å oppgradere N82 på samme måte. Den har fungert fint for mitt vedkommende. Tastaturet er jeg lite fornøyd med. Ikke at det er noen feil med det; jeg bare liker det ikke. Og taster man ikke liker er det ikke noe en firmwareoppdatering kan fikse :) Heller ikke plastkrom-fronten...

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt telefonen i litt over et døgn ca.. Litt blanda erfaringer. Batteriet varte ganske nøyaktig et døgn. Da syns ikke jeg at jeg brukte den så veldig mye. Skrev ca 50 sms. Tok 7 bilder. Var såvidt innom GPS, nettet noen få minutter, og litt generell trykking rundt i menyene for å bli kjent med telefonen. Lurer litt på hva som skjer med batteriet når jeg skal begynne å høre på musikk eller se litt video på telefonen..

Det står 3G opp i venstre hjørnet under dekninga. Men det er ikke der hele tiden. Skulle prøve videosamtale for litt siden. Da gikk det ikke. Sto heller ikke 3G oppe i hjørnet der. Jeg bare la fra meg telefonen. Sjekket den etter noen minutter, å da var det plutslig 3G dekning. ( bor ganske sentralt i Oslo og jeg var på samme plassen hele den tiden)

Telefonen har hengt seg opp et par ganger når jeg prøvde å gå inn på galleriet med den hurtigtasten på høyreside av telefonen.

Når jeg skal på nettet, så kommer det opp automatisk at den kobler seg til med Netcom, mens når jeg går inn på kart, får jeg mulighet til å velge wlan nettverk. Skulle ikke det være mulig når jeg kobler meg på nettet ?

Hurtigtaster, muligheter for å endre det noen plass ? :p

Men har trua på dette bli en bra telefon så fort jeg har funnet ut av diverse ting.. :D

Lenke til kommentar
Nå har jeg hatt telefonen i litt over et døgn ca.. Litt blanda erfaringer. Batteriet varte ganske nøyaktig et døgn. Da syns ikke jeg at jeg brukte den så veldig mye. Skrev ca 50 sms. Tok 7 bilder. Var såvidt innom GPS, nettet noen få minutter, og litt generell trykking rundt i menyene for å bli kjent med telefonen. Lurer litt på hva som skjer med batteriet når jeg skal begynne å høre på musikk eller se litt video på telefonen..

Det står 3G opp i venstre hjørnet under dekninga. Men det er ikke der hele tiden. Skulle prøve videosamtale for litt siden. Da gikk det ikke. Sto heller ikke 3G oppe i hjørnet der. Jeg bare la fra meg telefonen. Sjekket den etter noen minutter, å da var det plutslig 3G dekning. ( bor ganske sentralt i Oslo og jeg var på samme plassen hele den tiden)

Telefonen har hengt seg opp et par ganger når jeg prøvde å gå inn på galleriet med den hurtigtasten på høyreside av telefonen.

Når jeg skal på nettet, så kommer det opp automatisk at den kobler seg til med Netcom, mens når jeg går inn på kart, får jeg mulighet til å velge wlan nettverk. Skulle ikke det være mulig når jeg kobler meg på nettet ?

Hurtigtaster, muligheter for å endre det noen plass ? :p

Men har trua på dette bli en bra telefon så fort jeg har funnet ut av diverse ting.. :D

Batteri:

Etter 4-5 ladinger blir kapasiteten bedre. Skru av 3G når du ikke trenger det. Da trekker telefonen mindre strøm. Det gjøres i telefoninnstillingene. Jeg bruker aldri 3G. Til samtaler er det greit nok med GSM, ikke minst på jobb, der det er rævva dekning okke som. Ellers bruker jeg wlan, fordi det koster å bruke annen nettbasert dataoverføring. Det er flott at man kan laste ned ditt og datt, og at man kan kjøre nettradio og -TV og jeg vet ikke hva. Men det koster jo! Ok, noen har fri nedlasting, men det koster jo 500 spenn i måneden hos Telenor og NetCom for å ha det.

Wlan:

Søk etter trådløst nettverk. Velg aktuelt nettverk (F.eks MittWlan), og lagre det. Du må taste inn passordet for det. Passordet huskes til neste gang. Så vil MittWlan være et alternativ når du skal velge forbindelse. Når du bruker GPS er det i innstillingene mulighet for å velge hvilken forbindelse du vil bruke. Hjemme bruker jeg wlanforbindelsen, men når du skal ut, må du velge GPRS-data fra din operatør, f.eks NetCom. Du kan også velge at GPSen ikke skal bruke noen forbindelse.

Hurtigtast:

Du kan velge snarveier for høyre og venstre soft-tast i telefonoppsettet. På den venstre vil det alltid være en liten tidsforsinkelse, siden denne også brukes til å aktivere/deaktivere tastelåsen.

Håper du blir fornøyd med N82. Makan til velutstyrt telefon, til den prisen! For meg sto det mellom N95 8GB og N82, men selv om N95 'åttegig' var stiligere og mer "seriøs" i materialvalget, ble den mye dyrere. Og så hadde den nada kameralinsebeskyttelse.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Tror det er stilt før, men kan ikek huske å ha sett ett svar: Hva er forskjellen mellom vanlig PCSuite og N-series PCSuite? Jeg trodde bare N-series PCSuite skal brukes?

Hva er enkleste måten å overføre bilder/filmer til en PC? Må jeg kopiere manuelt fra minnekortet? I N-series PCSuite kan jeg ikke se noen annen mulighet.

JEg vil endre produktkode og legge inn en annen firmware. Vil en backup kunne legge inn original firmware?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

1. Er det mulig å få bort kameralyden?

2. Er det mulig å fjerne det røde lyset som kommer når man filmer/før man tar bildet?

Lenke til kommentar
1. Sett telefonen på lydløs

2. Hvorfor ialledager skal du det? Lyset er jo for å hjelpe autofokusen..

1. Er vel like greit å bare skru av varseltoner?

2. Er ikke alltid det er så kult å la hele verden vite at du tar bilder da. Skulle gjerne hatt muligheten til å skru av det lyset selv, men så vidt jeg har skjønt er ikke det mulig ved hjelp av software. :hmm: Ikke helt stødig på akkurat dette feltet, så mulig jeg tar feil, men er ganske sikker på at jeg har lest det.

Lenke til kommentar
Hei

Er det noen som har fått installert largetime screensaver på denne?

Japp har den. Mye bedre enn den dritten som er på telefonen fra før, ser jo knapt nok klokka med den.

Ha du gidda og signere den med mitt IMEI?

Jeg har konto på symbian men for ikke loget meg på. Har laga .cert fila men får ikke lasta dn opp... Gidder du ha det vært kjempeflott. Savner den noe j"#¤¤lig fra N95...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...