Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!

Anbefalte innlegg

skal ikke ha det for norsk, skal hjelpe noen som er engelsktalende og vil ha spansk. Telefonen ble kjøpt i USA. Så hvi jeg får byttet produktkoden er det bare å oppdatere med spansk firmware oppdatering?

I følge det jeg har lest på nettet skal dette fungere automatisk ved oppdatering etter at du endrer produktkoden.

Endret av thrill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal ikke ha det for norsk, skal hjelpe noen som er engelsktalende og vil ha spansk. Telefonen ble kjøpt i USA. Så hvi jeg får byttet produktkoden er det bare å oppdatere med spansk firmware oppdatering?

I følge det jeg har lest på nettet skal dette fungere automatisk ved oppdatering etter at du endrer produktkoden.

OK, fint om noen sier i fra om de finner en link til å gjøre det. Har sett det for N95. Det er mulig det programmet fungerer for N82 også.

Lenke til kommentar

OK, fint om noen sier i fra om de finner en link til å gjøre det. Har sett det for N95. Det er mulig det programmet fungerer for N82 også.

Fant det selv:

Oppskrift:

http://www.seventy4.co.uk/weblog/2006/11/0...e-updater-tool/

http://www.my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=35664

Product codes:

http://forums.mobileburn.com/showthread.php?t=24523

Lenke til kommentar

Jeg vet dette har vært nevnt før. Tenker da på dette med #-tasten som har fått dobbel funksjon ved skriving av meldinger/epost.

Hvordan kommer jeg ut av tekstmerking-modusen etter å ha skiftet mellom stor/liten bokstav f.eks?

Sitter og river meg i håret hver gang jeg skriver meldinger pga. dette. ;)

Lenke til kommentar
Etter jeg oppdaterte til v 11.0.117 ble problemet med skurring under musikkavspilling verre. Jeg som hadde håpet en firmware-oppdatering skulle ta knekken på problemet. :hrm:

Dere andre som bruker mobilen aktivt som mp3-spiller, er det noen av dere som har samme problem?

Er det ingen andre som har samme problem som jeg nevner over? Isåfall ser det ut til at telefonen må inn på service. :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Etter jeg oppdaterte til v 11.0.117 ble problemet med skurring under musikkavspilling verre. Jeg som hadde håpet en firmware-oppdatering skulle ta knekken på problemet. :hrm:

Dere andre som bruker mobilen aktivt som mp3-spiller, er det noen av dere som har samme problem?

Er det ingen andre som har samme problem som jeg nevner over? Isåfall ser det ut til at telefonen må inn på service. :hrm:

Jeg bruker mp3 spilleren en del, men har bare hatt mobilen i 1 dag. Merket at den hakket av og til mens jeg holdt på med ebuddy over wlan.

Må legge til at den ikke hakker når jeg bruker den uten multitasking.

Hva mener du med at den skurring? Er det dårlig lyd eller hakker lyden? Er det på all slags musikk du har dette problemet eller er det spes for en type sjanger?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Det hakker i lyden ja. Kan sammenligne det med å høre på et krystallklart radiosignal som faller ut ved jevne mellomrom. Det skjer med alle type musikksjangre.

Samme problemet som jeg har når jeg hører på musikk mens jeg driver med andre ting (multitasking).

Lenke til kommentar

Hadde problemet kun oppstått når jeg drev med multitasking hadde det for min del ikke vært et problem. Det som er vanskelig er å stadfeste om det er en hardware feil som kan fikses ved å sende den inn på service, eller om problemet er en bug i softwaren. Man skulle jo anta det var sistnevnte, men da burde jo alle N82 eiere ha dette problemet, noe de åpenbart ikke har med tanke på hvor mye skryt telefonen har fått får sin lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Ja, fikk til å slette den nå:) Men til senere så hadde det vært mye lettere å kunne legge inn alle temaene direkte på en mappe på mobilen og deretter på selve mobilen installere de når det måtte passe meg uten datatilkobling. Hvilken mappe skal jeg legge dem i? Forige gang jeg la inn ett tema fikk jeg pc suite til å legge den inn, deretter fikk jeg beskjed om jeg ønsket å innstalere teamet ved ja/nei.

Når du kobler til telefonen, velg modus for "Dataoverføring". Minnekortet i N82 kommer da opp som en ekstern disk (USB-minnepinne). Da kan du bare opprette en mappe for temaer og andre ting du ønsker å kunne installere, og kopiere filene hit.

Prøvde å legge ett tema og en opera mini fil i hovedmappen til n82. Fant ikke filen igjen i hverken "filbehandling" eller i "programmer" i selve mobil menyene.. :hmm:

Lenke til kommentar
Ja, fikk til å slette den nå:) Men til senere så hadde det vært mye lettere å kunne legge inn alle temaene direkte på en mappe på mobilen og deretter på selve mobilen installere de når det måtte passe meg uten datatilkobling. Hvilken mappe skal jeg legge dem i? Forige gang jeg la inn ett tema fikk jeg pc suite til å legge den inn, deretter fikk jeg beskjed om jeg ønsket å innstalere teamet ved ja/nei.

Når du kobler til telefonen, velg modus for "Dataoverføring". Minnekortet i N82 kommer da opp som en ekstern disk (USB-minnepinne). Da kan du bare opprette en mappe for temaer og andre ting du ønsker å kunne installere, og kopiere filene hit.

Prøvde å legge ett tema og en opera mini fil i hovedmappen til n82. Fant ikke filen igjen i hverken "filbehandling" eller i "programmer" i selve mobil menyene.. :hmm:

Hvis du har lagt en fil på roten av minnekortet går du på Verktøy -> Filbehandling

Deretter går du "til høyre" for å se data lagret på minnekortet.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Hvorfor får jeg frem denne mld hver gang etter at jeg har tatt ut usb kabelen fra PC-en:

"Data kan ha gått tapt.

Dataoverføring bør stoppes før du fjerner kabelen"

Jeg pleier alltid å trykke på knappen i vista som forteller meg at det nå er trygt å fjerne enheten (F:) fra usb porten. Det gjør jeg, men får likevel denne feil mld. I pc-suite modus på mobilen får jeg aldri samme feil mld.

Hvordan ungår jeg den?

Hvis du har lagt en fil på roten av minnekortet går du på Verktøy -> Filbehandling

Var ikke værre nei. Takk :)

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Hvorfor får jeg frem denne mld hver gang etter at jeg har tatt ut usb kabelen fra PC-en:

"Data kan ha gått tapt.

Dataoverføring bør stoppes før du fjerner kabelen"

Jeg pleier alltid å trykke på knappen i vista som forteller meg at det nå er trygt å fjerne enheten (F:) fra usb porten. Det gjør jeg, men får likevel denne feil mld. I pc-suite modus på mobilen får jeg aldri samme feil mld.

Hvordan ungår jeg den?

Får også denne meldingen hele tiden, men bare på mobilen, selv om jeg bruker Vista's trygge fjerning før jeg drar ut USB-kabel. Jeg bruker ikke PC suite, men bare vanlig dataoverføring. Har fortsatt til gode å ha tapt noe data til tross for advarslene. Har heller ikke funnet noen måte å unngå denne på, selv om all frakobling foregår på foreskriftsmessige måter.

Var ikke værre nei. Takk :)

Bare hyggelig! Du er den tredje (inkl. megselv), som jeg vet om, som har hatt problemer med å finne frem til denne :)

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Hei

Har nå nettopp fått min nokia n82, noe jeg lurer på er hvorfor det viser bare tlf nr når jeg får sms og ikke navn på lista? Alle de som jeg har fått sms ifra ligger i kontakter med for og etternavn.

Frode

Du har dobble oppføringer av de nummerene du ikke får navn på. Sjekk kontaklista at det ikke er duplikater..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...