Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Oi, fy fader! Har sett litt om dette mediamonkey på dinside og sånt, men har ikke tatt meg bryet med å installere det før du linket til det nå. Må være det beste musikkprogrammet jeg har brukt, før jeg fikk iPod brukte jeg noe som het MusicMatch. Men det ble kjøpt opp av Yahoo og ble et levende reklamehelvete...

Forresten, kan dettel programmet brukes til å overføre sanger til iPod? Itunes funker dårlig i Windows...

Btw: Elsker den sømløse avspillingen i MediaMonkey!

Jepp, MediaMonkey er fullt ut kompatibelt med iPod. Hvis du er godt fornøyd med MM ved å kun skrape litt i overflaten av programmet, kommer du til å elske det når du oppdager alt som ligger under panseret. Spesielt tagge-funksjonaliteten er uovertruffen. :)

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Nettopp kjøpt meg denne. Skal teste den når jeg kommer hjem fra jobb. Stod mellom denne og nokia 5310. Håper jeg ikke angrer. 5310 er jo mye billigere, men får mindre..

Lenke til kommentar
Vel, fikk oppdatert telefonen med product kode 0551515

Hva forskjellen er har jeg ingen anelse om.. men den var tydeligvis tilgjengelig for ett spesiellt antall telefoner ser det ut som.

Forandret du produktkoden på din tlf før du oppdaterte nå? Hvordan kan det gjøres det isåfall?

Produktkoden på min er: 0551515. Kan jeg forandre den for å oppdatere?

hva er dette med productkode? Har vi ikke alle samme productkode her i Skandinavia? Annet spørsmål: Må jeg til en verksted for å legge inn Spansk-Engelsk prodyctkode?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Utrolig mange valg på denne mobilen. Den er ikke vanskelig å bruke, men det tar TID for å sette seg inn i alt på den, virker det som. Har ikke brukt den mere enn 1 times tid. Mulig det tar litt tid fordi jeg har ikke brukt nokia siden nokia 3410! Altså, det er ikke vanskelig, men det er bare litt tidkrevende med en gang. Kort fortalt, man lærer fort og det er ikke vanskelig, men det er bare så utrolig mye mobilen har å by på så derfor så er man ikke "kjent" med mobilen etter ett par dager.

Virker som mobilen har ett enormt potensiale i programmer osv hvis den er så fleksibel som jeg tror. Håper og tror det finnes flere entuiaster der ute som vil utvikle programmer og diverse til mobilen.

Ett lite spm i den forbindelse, er det mulig å legge til flere visualiseringer på musikk avspilleren?

Det eneste jeg har å utsette på denne mobilen så langt er størrelsen og design. Til tross for hva man får er den ikke stor, men alikevel, den er ikke liten. Design er vel smakssak, det er greit nok, men ikke noe mere enn det. Ikke en mobil jeg tar opp fra lomma for å se på.

Jeg har aldri hatt en ipod, men jeg har hatt en iriver for 3 år siden (kostet vel rundt 1500), og en billig mp3 spiller som jeg kjøpte på domus, og jeg må si at nokia'en slår alle + den bærbare PC-en min! Må bare si at lyden er knall. Dette er med mitt eget hodesett såklart. Lyden med det som følger med sammen med høyttalerne er ikke noe å rope hurra for.

Meny-systemet er genialt i forhold til SE, og jeg har alltid vært kritisk til nokia menyene vs. SE. Jeg skjønne virkelig ikke hvorfor. Symbian 60 v3 er genialt! Bare gi den en sjangse.

Overføringer går treeeegt (sammenligner ikke med andre). Ca 2 min for 20 mb. Ingen lading ved usb.

Utstyrspakken som er med tlf er super. Er med datakabel og tv-kabel + lader og noen dårligere øreplugger.

Muligens jeg opdaterer posten etterhvert som jeg får nye erfaringer.

Lenke til kommentar
Overføringer går treeeegt (sammenligner ikke med andre). Ca 2 min for 20 mb. Ingen lading ved usb.

Husk å velge dataoverføring når du skal legge musikk eller slikt direkte til telefonen. Om du bruker f.eks pcsuite modus så går det en del tregere.

Selv bruker jeg uansett minnekortleser for å overføre filer til minnekortet.

Lenke til kommentar

Jeg bruker også minnekortleser når jeg skal overføre filer. Den minimale kortleseren som følger med 8GB microSDHC kortet fra sandisk er forøvrig veldig praktisk. Jeg har den på nøkkelknippet mitt, og i praksis har jeg alltid en 8GB minnepenn tilgjengelig hvor en jeg er. Bruker den faktisk veldig ofte da overføringshastigheten til kortet er meget god.

Lenke til kommentar

Bruker endel musikkavspilleren på N82, men ville gjerne fått sangene til å gå i tilfeldg rekkefølge når jeg hører på, istedenfor å rokkere om sangene selv...

Noen som veit hvordan det kan gjøres?

PS: Noen som veit om noen bra headphones som passer bra til N82?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Bruker endel musikkavspilleren på N82, men ville gjerne fått sangene til å gå i tilfeldg rekkefølge når jeg hører på, istedenfor å rokkere om sangene selv...

Noen som veit hvordan det kan gjøres?

PS: Noen som veit om noen bra headphones som passer bra til N82?

Skal være mulig med tilfeldig valg ett sted under samme sted hvor du hører på musikken. Eller en meny før. Jeg bruker Beyerdynamic DT231 og syns det virker veldig bra!

Lenke til kommentar
Bruker endel musikkavspilleren på N82, men ville gjerne fått sangene til å gå i tilfeldig rekkefølge når jeg hører på, istedenfor å rokkere om sangene selv... Noen som veit hvordan det kan gjøres?

Tilfeldig avspilling kan slås av og på. Dette gjør du etter at du har valgt hvilke sanger du skal spille (f. eks. en spilleliste), og gått inn på en av sangene. Under venstre valgtast kan du velge Tilfeldig avspilling - Av/På.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Har nettopp byttet fra k850 til n82 og lurer på om det finnes et program hvor jeg kan redigere adresseboken etter at jeg førte den over fra simkortet og inn i n82'en? Ser jo helt jævlig ut nå :no:

Hvilken mobil likte du best og hva er de sterkeste og svakeste sidene på begge mobilene?

Lenke til kommentar
Har nettopp byttet fra k850 til n82 og lurer på om det finnes et program hvor jeg kan redigere adresseboken etter at jeg førte den over fra simkortet og inn i n82'en? Ser jo helt jævlig ut nå :no:

Det kommer jo ann på hva du skal gjøre.

Du kan jo redigere kontaktene via pc suite om du ikke gidder å gjøre det på telefonen.

Men ha mener du med at det ser jævlig ut?

Lenke til kommentar

Ingen som har gått fra SE til Nokia før? :whistle:

F.eks:

k850i: Bowlinghallen

N82: Bowlinghalle/1

Bowlinghalle/2

Har 2 nr. til bowlinghallen og mange flere i adresseboka som har flere nummer. Sier seg jo selv at listen blir jævli lang av sånt :new_woot:

Btw, hvor i PC-Suite kan jeg endre adresseboken for så å synke den med mobilen?

Lenke til kommentar
Ehh.. står med store bokstaver nesten.. Kontakter, den blå boka om du har siste versjon av PCsuite hentet fra www.nokia.no

Men skjønner problemstillingen ja.. krever litt redigering da ja :)

Har nyeste versjon ja, men finner ikke en damn sjitt om kontakter :ph34r:

Lenke til kommentar
Åpne pcsuite og trykk på den blå "boka" i midten, opprett kontakter og lagre dem på telefonen.. osv osv..

PCsuite versjon 6.85.141.1

Sorry mack, finner det ikke :innocent:

[teskjemodus]

Sjekk at du har samme versjon av PCsuite som meg.

[/teskjemodus]

post-3342-1201207091_thumb.jpg

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...