Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lenge vært en som alltid måtte kjøpe en dyr og ny telefon helt siden 6210 kom...

Jeg tenkte det samme med N82 at dette kom til å være en bra telefon. Men for å være helt ærlig så synes jeg den bare var klønete og komplisert. Hva skal man med all muligheten til å kunne spille nes-spill eller installere nokmote? Hva er nytten her? Greit at det var bra video-oppløsning, men for min del filmer jeg bare "drit" som jeg kan være foruten.

Jeg gikk tilbake til min K800 og den var en drøm å bruke i forhold. Jeg gleder meg til W890 kommer. Og ja, jeg synes ikke det er noe galt når amobil skriver at S60 kan være komplisert, det var faktisk uhyre ulogisk mange steder!

Og kameraet er ikke særlig mye bedre enn K800 sitt, som kom for over 1 1/2 år siden!

Endret av moshpit
Lenke til kommentar

Noen som vet at et godt stereo handsfree som passer til N82? Det som følger med hadde fungert fint hadde det ikke vært for det plagsomme båndet du skal ha rundt halsen. Har sett litt, og ser ikke ut som om Nokia har noe, men kan dere kansje anbefale noen fra en annen levrandør?

Takk!

Lenke til kommentar
Finnes ikke Skype til Symbian 60?!

Googlet... http://www.amobil.no/artikler/skype_for_sy...r_paa_vei/32626

Deres, og andres artikler, sier Skype-klienten sannsynligvis kommer i slutten av året (og artiklene ble skrevet i begynnelsen av 2006)

Noen som vet hva som skjer?

Finner ingenting om Skype til symbian på Skype's nettsider heller...

www.fring.com

Den virket veldig fin! Tusen takk!

Siden de ber om tlf.nummer for å sende SMS med link og ting; koster dette noe?

Det står på fremsiden at opplegget er "FREE", men tapper de en for penger på denne "aktiviserings"-SMSen?

Spam? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Hva er fordelen med å bruke skype på mob? Er det tungvindt å bruke?

Ringe/tekste gratis via trådløst nettverk til andre mobiler, PC-er, div. enheter som har Skype installert.

Man kan også betale for å bruke Skype (via trådløst nettverk) til å ringe til telefoner som ikke har Skype (Altså, hustelefoner og andre telefoner).

Edit: Tungvindt? Nei, registrer en brukerkonto som du ville ha gjort på MSN Messenger, og du er ready to go.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Hva er fordelen med å bruke skype på mob? Er det tungvindt å bruke?

Ringe/tekste gratis via trådløst nettverk til andre mobiler, PC-er, div. enheter som har Skype installert.

Man kan også betale for å bruke Skype (via trådløst nettverk) til å ringe til telefoner som ikke har Skype (Altså, hustelefoner og andre telefoner).

Edit: Tungvindt? Nei, registrer en brukerkonto som du ville ha gjort på MSN Messenger, og du er ready to go.

Skal du ha god kvalitet, anbefaler jeg følgende: Truphone, Gizmo, Vyke Mobile og iSkoot.

Lenke til kommentar
Til dere som snakker om Skype. Det går an og ringe gratis til hustelefoner.

Jeg bruker IP telefoni, ringer gratis til hustelefoner.

Funker meget bra!

http://www.voipdiscount.com/en/index.html

Det et et alternativ til Skype og Fring

Men du må konfigurere telefonen manuelt, ser jeg. Enklere å installere et av Symbian programmene jeg nevnte over.

Jo det må man, men det ligger ute "bruksanvisning", og det tok meg ca 2 min og sette det opp. Så det er ikke noe problem.

Jeg prøve truphone, men syns ikke det funka bra. De andre der har jeg ikke testa.

Endret av Peavey
Lenke til kommentar
Jeg har lenge vært en som alltid måtte kjøpe en dyr og ny telefon helt siden 6210 kom...

Jeg tenkte det samme med N82 at dette kom til å være en bra telefon. Men for å være helt ærlig så synes jeg den bare var klønete og komplisert. Hva skal man med all muligheten til å kunne spille nes-spill eller installere nokmote? Hva er nytten her? Greit at det var bra video-oppløsning, men for min del filmer jeg bare "drit" som jeg kan være foruten.

Jeg gikk tilbake til min K800 og den var en drøm å bruke i forhold. Jeg gleder meg til W890 kommer. Og ja, jeg synes ikke det er noe galt når amobil skriver at S60 kan være komplisert, det var faktisk uhyre ulogisk mange steder!

Og kameraet er ikke særlig mye bedre enn K800 sitt, som kom for over 1 1/2 år siden!

Selv har jeg ikke valgt denne telefonen spesifikt pga muligheter som nesspilling osv. Jeg valgte den fordi jeg er poweruser av wlan på mobiltelefon, jeg trang en navigasjonsenhet i bilen og fordi den støtter microSDHC. Alt det andre er for meg en enorm bonus bare. :)

Synd å høre at du svei av så mye penger på en telefon du i utgangspunktet ikke hadde bruk for. Det er viktig å se an hva man trenger før man kjøper, så slipper man slike bomkjøp. Ingen vits i å kjøpe Ferrari om man bare har traktorlappen. :p

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke valgt denne telefonen spesifikt pga muligheter som nesspilling osv. Jeg valgte den fordi jeg er poweruser av wlan på mobiltelefon, jeg trang en navigasjonsenhet i bilen og fordi den støtter microSDHC. Alt det andre er for meg en enorm bonus bare. :)

Synd å høre at du svei av så mye penger på en telefon du i utgangspunktet ikke hadde bruk for. Det er viktig å se an hva man trenger før man kjøper, så slipper man slike bomkjøp. Ingen vits i å kjøpe Ferrari om man bare har traktorlappen. :p

For å si det sånn, så leverte jeg ikke telefonen på søppelmottaket for resirkulering. Jeg fikk solgt den så jeg svei ikke av "såå" mye penger.

Når det gjelder duppeditter, så har nok de fleste ikke bruk for 95% av de. Det er bare tidsfordriv og ingen nytteverdi. Og GPS`en på telefonen hadde jeg aldri stolt på for fem øre. Joda, du kommer deg frem til slutt, men hvor lang tid tar det? Den var helt ustabil når den skulle finne satelitter også. Kunne bruke 5sek-5min.

Har kjørt gjennom hele Europa og tilbake igjen med en TomTom dedikert GPS, og det kan ikke sammenlignes.

Konklusjon: 90% av de som kjøper telefonen, har ikke bruk for alle funksjonene.

Lenke til kommentar

Funker meget bra!

Men du må konfigurere telefonen manuelt, ser jeg. Enklere å installere et av Symbian programmene jeg nevnte over.

Jo det må man, men det ligger ute "bruksanvisning", og det tok meg ca 2 min og sette det opp. Så det er ikke noe problem.

Jeg prøve truphone, men syns ikke det funka bra. De andre der har jeg ikke testa.

Hei, ligger den bruksanvisningen der? Hva er galt med Truphone? Like gratis som den du fant, pluss Truphone kan sende gratis SMS til andre Truphone brukere.

Lenke til kommentar

Funker meget bra!

Hei, ligger den bruksanvisningen der? Hva er galt med Truphone? Like gratis som den du fant, pluss Truphone kan sende gratis SMS til andre Truphone brukere.

Hei

Den ligger her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=759110

I post #6

Jeg slet med selve programmet til Truphone. Var ikke stabilt. Hvis du ser i post # 1168 i N82 tråden ser man at flere har slitt med dette.

Gratis, ja. Men ikke så lenge:

FREE calls to landlines in 40 countries (and US cellphones) until Feb 29th 2008.

Har du testet de andre du nevnte? Hva funker best?

Lenke til kommentar

Funker meget bra!

Hei

Den ligger her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=759110

I post #6

Jeg slet med selve programmet til Truphone. Var ikke stabilt. Hvis du ser i post # 1168 i N82 tråden ser man at flere har slitt med dette.

Gratis, ja. Men ikke så lenge:

FREE calls to landlines in 40 countries (and US cellphones) until Feb 29th 2008.

Har du testet de andre du nevnte? Hva funker best?

Har i grunn testet Truphone mest. Det har fungert bra for meg. Jeg tror all IP-telefoni er litt mindre stabilt enn vanlig telefoni. Jeg har liten tro på at samtalekvaliteten er merkbart bedre med VOIPDiscount, men skal teste den ut. Skal teste Gizmo også etterhvert. Har kun testet Call In og det tror jeg fungerer. Det fungerte på jobben uten port forwarding, men hjemme har jeg ikke fått det til å fungere. Er derfor et nytt modem i posten til meg fra min ISP. På sikt vil nok alle disse koste penger. Vi får bare bruke de som er gratis nå og bruke den billigste når ingen er gratis. Har ikke testet Vyke ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...