Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som veit om en skjermsparer med litt større klokke enn den som er?

Lurer fortsatt på dette, også lurer jeg på om noen har en god musikkplayer å anbefale? Liker ikke helt den originale på telefonen..

Har kjøpt 8GB minnekort nå, funker fjell det virker det som. Skal fylle det med musikk etterhvert.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Ja, har nå endelig fått telefonen!!

Prøvde å oppgradere med Nokia Software Updater, men da sto det at telefonen ikke støttet denne el... Fikk også denne som demo-modell, men den var jo god som ny allikevel med plast og hele pakka utapå. Det eneste som mangla var headsett.

Så har noen av dere anbefaling til headset? (helst ikke altfor strort siden jeg må ha et sted å legge det når jeg sykler til skola osv.)

Kan jeg isåfal bruke sony øreplugger til jeg kjøper meg et bedre headsett?

Skulle også gjerne sett skiskytinga i morra, men da skulle jeg gjerne fått gjort det på mobilen. Noen som veit hvordan man kan få direktesendingene på nrk.no til å fungere på mobil?

Har også konto på Euchannels.net, men her fikk jeg ikke engang sett vinduet der videoen vises...

EDIT:

Fant nå en ganske seriøs side med GBA emulator for Symbian 60. Var litt innvikla forklart, så jeg har ikke turt å prøve enda, men legger ut en link:

http://fms.komkon.org/EmuSymbian/

Endret av vestlia
Lenke til kommentar

Har ikke tatt meg bryet å lese igjennom alt her, så jeg beklager om dette har blitt tatt opp før:

Hvordan er kvalitetsfølelsen på denne? Er vel plast, så man kan vel ikke forvente all verden..

Hvis noen av dere har vært borti en k810, så vil jeg være evig takknemlig for en sammenligning mellom disse to. Synes kvalitetsfølelsen på k810i er litt så-som-så, og den kunne veid litt mer(noe som N82 gjør, selv om det bare er snakk om 10gram :p ).

Vurderer denne telefonen sterkt, med tanke på linsedeksel samt wi-fi. Stemmer det at den er kjappere enn N95 ved åpning av sms og menyer? Fikk testa en N95 tidligere i dag, og jeg ble ikke særlig imponert over hastigheten (kan vel ha noe med FW å gjøre?). Anyways, virker som en knall mobil, og det eneste som holder meg igjen er tanken på at det kanskje kommer noe råere om 2-4 uker (svart versjon kanskje?.

Lenke til kommentar
Hm, okei. Takk.

Linken i førsteposten funker ikke for meg. Heller ikke denne som er linket fra N82 i prisguiden.

Kan trøste deg med at den heller ikke funket til meg.

Men en ting jeg plages littegranne med. Når jeg har på stereo på musikkspilleren har den en tendens til å skurre litt. Hva kan være årsaken til det?

Lenke til kommentar

Hei

Skaffet meg nylig en n82. Har et problem med PC suite som jeg håpet noen kunne hjelpe meg med. Har installert den på laptopen, og det gikk smertefritt. Problemet er at når jeg kobler opp via usb, så blir ikke telefonen tilkoblet PC suite. Har prøvd å re-installere et par ganger både fra CD-en og lastet ned fra nett, men får samme resultat hver gang.

Når jeg går inn på connection manager får jeg denne feilmeldingen : Kan ikke koble til Nokia NSeries PC Suite. Installer Nokia NSeries PC Suite på nytt. (Code: Init ImediaControl2)

Jeg bruker vista 64 bit. Har det noe å si?

Er mitt første forsøk med en symbian telefon, så håper noen kan hjelp meg.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg min N82 i går, og jeg må innrømme at jeg er skuffet, men av uflaks.

Var en fabrikk feil på navigasjonsknappen (venstre og høyre fungerte dårlig, og det var betydelig med rar knirking da jeg trykka på knappen). Telefonen kom ca 50% ladet, og i natt stod den i laderen. Leste en artikkel på amobil som knuste myten om at man må tømme/fylle batteriet for og ikke tape kapasistet. Etter ca 1 time på jobb, slo den seg HELT av, og måtte lades på nytt.

Skal selvsagt bytte min inn, men ville dele min erfaring.

Har noen andre opplevd dette, eller har noen kommentarer?

Lenke til kommentar

To kommentarer. For det første ser det ut til at batteri-indikatoren på mobilen gjør to store hopp; fra syv strek til tre strek, og fra tre strek til utladet. Typisk for veldig mange mobiler er at de står som fulladet altfor lenge, for så å rase nedover på slutten.

For det andre er varslingen for lavt batterinivå enten totalt fraværende eller i beste fall et par pip før mobilen blir svart. Jeg syns det virker som softwaren som skal følge med batteritiden er litt på bærtur. Alle mobiler jeg har hatt hittil har pepet i timesvis før batteriet takket for seg.

Lenke til kommentar
To kommentarer. For det første ser det ut til at batteri-indikatoren på mobilen gjør to store hopp; fra syv strek til tre strek, og fra tre strek til utladet. Typisk for veldig mange mobiler er at de står som fulladet altfor lenge, for så å rase nedover på slutten.

For det andre er varslingen for lavt batterinivå enten totalt fraværende eller i beste fall et par pip før mobilen blir svart. Jeg syns det virker som softwaren som skal følge med batteritiden er litt på bærtur. Alle mobiler jeg har hatt hittil har pepet i timesvis før batteriet takket for seg.

Takk for informasjonen, det oppklarte noe, men jeg lurer fremdeles på hvorfor den slo seg av etter en natt med lading. :hmm:

Endret av Imbakekeke
Lenke til kommentar

Kan de som opplever så store problemer med batteritiden installerer Energy Profiler og legge ut litt data om telefonens strømforbruk? Er det telefonen som sluker strøm, eller er det batteriet som er elendig? Har ikke merket noe slikt selv, og telefonen min begynner å si ifra et par-tre timer før batteriet takker for seg.

Lenke til kommentar
Når jeg skal sjekke meldingsstatusen på en SMS jeg har mottatt, står det at meldingen er sendt 1 time tidligere enn jeg har mottatt den. Klokka går 1 time saktere enn den som står på displayet mitt og den default klokka jeg har valgt.

Ja det er det. Du må stille inn så du får riktig tidssone :)

Jeg har samme problemet, og tidssonen er helt riktig ("GMT+1 Oslo"). Så det er jo mulig man kan endre til _feil_ tidssone og få det korrekt på sms-meldingene... Men det du sier er altså at du har satt riktig tidssone og får korrekt klokkeslett i smsene? I så fall rart at det ikke funker hos mmeg. Eller bare slenger du ut et svar uten å vite hva du snakker om? :cool: Noen som vet løsningen på dette problemet? Kan evnt prøve å endre til feil tidssone etter jobb i dag og teste litt. Men da er det jo en bug et sted om det funker.

Lenke til kommentar

Jeg har min innstilt på GMT+1 Oslo, og får riktig tidspunkt. Så slengte ikke en kommentar ut i løse luften :)

Har hatt problemet før også, da har jeg bare skiftet tidssone til "feil sone". Men nå er det rett her hvert fall. Er mulig du kan prøve med "Nettverksoperatørtid" for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at nå sitter jeg med en følelse av skuffelse over min N82.

Samme dagen som jeg kjøpte den, fant jeg ut av navigasjonstasten min var lite responsiv, og lagde små knirkelyder da jeg beveget den sidelengs. Fikk bekreftet av en mobilguru på jobben at det var en fabrikasjonsfeil. Gikk da rett ned i butikken etter jobben for å bytte den. Takket være god service fikk jeg prøve to andre N82 modeller, og selv om knirkelyden var borte, så var den fremdeles noe uresponsiv på begge telefonene. Man kjenner ett lite klikk når man trykker på opp eller ned, men sidelengs så er det en svært, svært svak følelse av at man faktisk har trykket ned knappen. Det var forskjell på alle mobilene om man trykket opp/ned eller venstre/høyre. Dette var også noe mannen i butikken var enig i.

Noen liknene opplevelser?

Lenke til kommentar
Hm, okei. Takk.

Linken i førsteposten funker ikke for meg. Heller ikke denne som er linket fra N82 i prisguiden.

Kan trøste deg med at den heller ikke funket til meg.

Men en ting jeg plages littegranne med. Når jeg har på stereo på musikkspilleren har den en tendens til å skurre litt. Hva kan være årsaken til det?

Jeg har samme problem. For min del var skurringen mye verre før, men etter jeg byttet til et 8GB microSDHC kort fra sandisk bedret det seg betraktlig. Skurringen er imidlertid fortsatt tilstede. Jeg satser på at det vil bli fikset i første firmware-oppgradering, hvis ikke sender jeg den inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...