Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Mail for Exchange (push-mail) sluppet! Ser nå at Nokia har kommet med en MfE-versjon for N82. (http://www.businesssoftware.nokia.com/mail_for_exchange_downloads.php) Skal testes ASAP.

 

*EDIT*

 

Og nå er det testet, fungerte (så vidt jeg kan se) smertefritt. Men jeg kommer til å irritere meg grønn over meldingslistene (kun 4 meldinger pr skjerm som vises med en helt unyttig preview-linje, ingen info om når det er sendt). Dette må være gjort kun for å differensiere mellom E- og N-series...

Endret av lowjab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan får man til å skru av/endre automatisk tastelås?

 

 

Hvordan fikser man dette :p ?

 

Å finne hvordan man endrer tastelåsen tok meg 5 sekunder å finne.. Verktøy, innstillinger, generell, sikkerhet, telefon og sim-kort og automatisk systemlås. Burde hete tastelås da...

 

 

Og nei, det koster ikke penger å bruke GPS`en. Det som koster er å bruke navigeringen. Dette har ihvertfall jeg fått 3 måneder gratis prøve på i tillegg til at kartene er lagt inn på minnekortet. I tilleggm når man starter Kart vil man få spørsmål om hva man vil bruke som tilkobling. Da kan man bare trykke avbryt så vil den ikke bruke noe datatrafikk.

 

Kjeft på meg hvis jeg tar feil, men det er slik jeg har fortsått det når jeg har brukt det.

 

GPS`en tar en på ville veier, men det er bedre å komme for sent en aldri vel?

 

En ting til: Er ikke TOS i norge? altså Trykk og Snakk?

Lenke til kommentar
Hvordan får man til å skru av/endre automatisk tastelås?

 

 

Hvordan fikser man dette :p ?

 

Å finne hvordan man endrer tastelåsen tok meg 5 sekunder å finne.. Verktøy, innstillinger, generell, sikkerhet, telefon og sim-kort og automatisk systemlås. Burde hete tastelås da...

 

 

Og nei, det koster ikke penger å bruke GPS`en. Det som koster er å bruke navigeringen. Dette har ihvertfall jeg fått 3 måneder gratis prøve på i tillegg til at kartene er lagt inn på minnekortet. I tilleggm når man starter Kart vil man få spørsmål om hva man vil bruke som tilkobling. Da kan man bare trykke avbryt så vil den ikke bruke noe datatrafikk.

 

Kjeft på meg hvis jeg tar feil, men det er slik jeg har fortsått det når jeg har brukt det.

 

GPS`en tar en på ville veier, men det er bedre å komme for sent en aldri vel?

 

En ting til: Er ikke TOS i norge? altså Trykk og Snakk?

 

Det er ikke TOS i Norge.

 

Det koster penger å bruke GPS-en ja. I tillegg til det du nevner med kostander til navigering, bruker den litt her og der når jeg blar på kartet (også der jeg har forhåndsinstallert kart). Man blir opplyst om nedlastet datamengde på displayet, samt et blinkende symbol når nedlasting foregår. Men det går an å velge bort oppkobling. Da bruker den kun kartene som er på minnekortet, og symbolet for nedlasting er vekk.

 

Har prøvd Route 66 på Nokia 6110, Wayfinder og Nokia Maps for mobil-navigering, og synes Nokia Maps er meget bra. Den viser til og med kommune og gatenavn selv om man ikke er spesielt mye innzoomet. Dermed blir det adskillig enklere å se omtrent hvor man befinner seg, før man zoomer inn for alvor.

 

Så selv om Noka Maps er gratis, tar de selvsagt noe inn igjen for å kunne bruke kartene til navigering. Fordelene med Nokia Maps er at man får oppdaterte kart så snart disse foreligger, uten å måtte kjøpe nye.

 

Det er stadig flere trafikkuhell grunnet folk som har stolt blindt på GPS. Man må kombinere GPS-bruken med å bruke hodet. Dessuten tar nok GPS'en for mye oppmerksomhet fra veien, dersom man bruker den som en "tv-skjerm". Ideelt sett bør man sondere terrenget litt på forhånd for å finne ut noenlunde hvor veiene går. Tenker for eks. på en liten reportasje jeg så her på Amobil, om to som skulle til Sverige og handle, mens de samtidig laget en GPS-test. De havnet plutselig inn på en sidevei, og reagerte allerede på dette idet de plutselig fikk beskjed om å ta inn på en liten fillevei, mens all fornuft fortalte dem at de bare skulle følge hovedveien. Men siden dette var en GPS-testi, valgte de å følge GPS-anvisningen.

 

Innebygget GPS er i alle fall veldig greit. Man har den alltid med seg. Fordelen med separat GPS-modul er at man kan bytte den over til en annen mobil som støtter GPS-programvare.

 

 

EDIT:

 

Reportasjen det vises til over var ikke på Amobil, men på dingz.no

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Edit: Og en ting til. Når jeg ble oppringt av en jeg kjenner, så kom ringetonen min på (som det skal). Også plutselig kom det en datastemme som sa navnet til han som ringte meg. *pling pling* (ringetone) .. «David».. *pling pling* (ringetone) .. «David».

 

Hvordan fikser man dette :p ?

 

Verktøy -> Innst. -> Generell -> Tilpassing -> Toner -> Si hvem som ringer -> Av

 

:)

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
Min n80 slutta og virke på fredag og jeg får n82 igjen av forsikringa..Ikke dårlig bytte det?Jeg gleder meg til den kommer engang ut på nyåret.

 

Du kan bare glede deg :)

 

N82 er allerede å få kjøpt. Allerede onsdag denne uka var den inne hos mobilpusherne mine i Telebutikken. Kjøpte den to dager etter, i sterk konkurranse med den mye dyrere N95 8GB

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

:!:

Siden jeg tidligere i uke fikk tilbake pengene for min E51, dro jeg tilbake til mobilpusher'n og anskaffet en N82.

 

Var litt i tvil, grunnet enkelte ting som har kommet frem her i forumet, samt at batteritiden ikke er all verden. Men den innholder såpass mye, at den har vært fristende. Kameraet er dessuten i særklasse, og den har innebygget GPS-modul og Wi-fi.

 

Jeg har prøvd den noen timer nå, og den har virket helt flott. Kameraet er konge, og jeg har ennå bare testet telefonen innendørs. Tastene var ikke så ille som jeg hadde trodd. Men selve utførelsen er ikke mer enn det må være. Er ikke spesielt begristret for utseendet og materialvalget, man bare telefonen virker bra, får jeg bære over med det.

 

Så også på en N95 8GB, men den ble for dyr. Men den var meget fristende, og både utseende og materialvalg er i en annen klasse enn N82.

 

N82 ligner jo av utseende og form på min gamle N73. Men den har heldigvis ikke joystick.

 

Dårlig batteritid??!? Hva mener du med det? Holder jo i flere dager mann.

 

Den holder mye lenger enn N95 som jeg tømte på en arbeidsdag og da brukte jeg ikke gps og wifi heller. N82 er slettes ikke dårlig på batteritiden. Skjønner ikke hva folk som sier tenker på men hvis du sitter og trykker og trykker og trykker og surfer og gps'er og laner og filmer og knipser og knipser litt til...ok da....så holder den vel kanskje 1 da, men hvem er det som gjør det?

 

Er folk alergiske for og plugge inn ladern på nattbordet eller noe? Kontakta står jo der og ladern ligger jo sannerlig der og....bare og putte den inn i kontakten sin og du har full strøm til en dag til med masse morro, trykking mer trykking, gps'ing, knipsing, laning, filming og babling.

 

Enkelt ikke sant??!? :!:

Lenke til kommentar

[

 

 

 

Det koster penger å bruke GPS-en ja. I tillegg til det du nevner med kostander til navigering, bruker den litt her og der når jeg blar på kartet (også der jeg har forhåndsinstallert kart). Man blir opplyst om nedlastet datamengde på displayet, samt et blinkende symbol når nedlasting foregår. Men det går an å velge bort oppkobling. Da bruker den kun kartene som er på minnekortet, og symbolet for nedlasting er vekk.

 

 

 

Hmmm, jeg prøvde litt nå. Får å få stemmestyrt navigasjon må jeg ut med ca. 300 kr for et år eller 600 kr for 2 år. Dette synes jeg er litt dårlig. Greit nok at vi må betale for å få oppdaterte kart, men stemmestyringen burde være gratis.

 

en annen ting: For å laste inn kart å jeg gå via PC eller kan jeg gjøre det ved å laste ned fa en WLAN tilkobling?

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale noen gode øreplugger med 3,5 mm plugg? Altså ikke hodetelefoner (jeg har allerede Koss Porta Pro).

 

Ørepluggene bør jo gi generelt god lyd, og kraftig bass. Ikke noe minus om de er lettdrevne.

Anbefaler deg sony ex71sl, jeg og 3 venner av meg kjøpte dem og er godt fornøyde! KRaftig bass, god diskant og svært lettdrevne! Nesten for mye bass når jeg bruker dem med N82 ;)

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale noen gode øreplugger med 3,5 mm plugg? Altså ikke hodetelefoner (jeg har allerede Koss Porta Pro).

 

Ørepluggene bør jo gi generelt god lyd, og kraftig bass. Ikke noe minus om de er lettdrevne.

Anbefaler deg sony ex71sl, jeg og 3 venner av meg kjøpte dem og er godt fornøyde! KRaftig bass, god diskant og svært lettdrevne! Nesten for mye bass når jeg bruker dem med N82 ;)

 

Så skrur du bare ned bassen :)

 

Takk for tipset, forresten.

Lenke til kommentar
kan anbefale de du får på apple.no... De sennheiser pluggene... De er fine

 

Fant dem :) . CX300 heter de, og er samme opplegg som SE har på sine Walkmanmobiler. Skal sjekke om de har dem i by'n, ellers kan jeg jo bestille. Sennheiser er et godt og kjent merke.

 

Da har jeg vært og anskaffet Sennheiser CX 300 på Elkjøp. Kosta over 500 kr, men lyden var kjempegod. Og bass er ikke noe problem. Her må jeg til en forandring slå ned bassen :)

 

Sony-ørepluggene Delavar foreslo, hadde de ikke, så da var valget greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...