Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Hallo!!!!!

Noen spørsmål. Ny jobb og ny mobil. Har jo alltid hatt ericsson; så eg slit litt.

 

 

Viktigst av alt:

Hvordan forhindrer man at alt av bilder og video havner i "bilder&video". Det hjelper jo ikke å ha de i egne mapper og/eller gallerer engang. Telefonen leter de opp uansett.

Lite gøy å vise bilder til mor fra morsdag vel vitende om at verdens lengste nachspiel også er dokumentert.

Mindre gøy er det å vise bilder på jobb med både bilder av mor og nachspiel.

 

Og ja, eg vet at dersom man lager gallerier kan man vise de uten at alt anna kommer med. Men alle som skal titte på bilder på telefonen gjøre det via "bilder&video".

 

Dersom det ikke lar seg gjøre slik telefonen kommer fra butikken, er det da noen tilleggsprogrammer som vil klare dette?

 

Dersom det må tilleggsprogram til er det en fordel at det er slik at man kan ha passord på mappene også.

Det må eg kjøpe uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan forandrer man på ventemodusmenyen?

Hvordan forandrer man slik at kontaktene vises med fornavn først.

 

 

Hvordan kobler man den opp til nettet via wlan? Telefonen blokkeres hele tiden i offentlige nett. F.eks universitetet i Tromsø.

 

Og e-post. Hvorfor fungerer ikke min private gmail? E-post til jobben funker litt for bra i forhold.

 

I testen til Amobil skrives det at man kan skifte sanger med hodesettet. Er det feil eller er det mitt som ikke fungerer. Jeg kan bare skru volum opp og ned, samt si stemmekommandoer. Det er også da to knapper på hodesettet som jeg ikke aner hva er til. Den nederste flate gråe og den midterste svarte. Det skjer ingenting når jeg trykker på disse.

Lenke til kommentar
Hvordan forandrer man på ventemodusmenyen?

Meny -> Verktøy -> Innstillinger -> Generelt -> Tilpassing -> Ventemodus

 

Der kan du gjøre diverse endringer. Det finner du ut selv :)

 

Hvordan forandrer man slik at kontaktene vises med fornavn først?

Kontakter -> Valg -> Innstillinger -> Navnevisning

 

Hvordan kobler man den opp til nettet via wlan?

I ventemodus ligger det noe som heter "WLAN-skanning", den kan du hjelpe deg med å koble til et wlan med.

Lenke til kommentar

Klådde litt på en N82 hos mobilpusheren min i dag. Er ganske fristet...

 

Men tilbakemeldingene på forumet viser at byggekvaliteten er opp og ned. Selv la jeg merke til at navigasjonstasten virket løs i fisken. det kjentes ikke noe særlig ut.

 

Dessuten er batteritiden ikke så veldig.

 

Likevel, N82 er en telefon som har det meste!

 

Edit:

 

Glemte tastene: Noen små "fliser", som ikke var særlig behagelige. Kunne ikke Nokia spandert litt mer areal og høyde på dem?

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

I dag fikk jeg endelig 8GB kortet mitt i posten og kan meddele at det fungerer problemfritt. Jeg har riktignok ikke fylt det til randen enda, så jeg vet ikke om telefonen blir tregere av det. Foreløpig er den i alle fall like kjapp som den alltid har vært. Det beste med det hele var at kortet ser ut til å ha kurert den irriterende sprakingen jeg opplevde når jeg spilte musikk! Merkelig at et minnekort kan kurere et slikt problem, men så lenge det fungerer er jeg fornøyd. :)

Lenke til kommentar
I dag fikk jeg endelig 8GB kortet mitt i posten og kan meddele at det fungerer problemfritt. Jeg har riktignok ikke fylt det til randen enda, så jeg vet ikke om telefonen blir tregere av det. Foreløpig er den i alle fall like kjapp som den alltid har vært. Det beste med det hele var at kortet ser ut til å ha kurert den irriterende sprakingen jeg opplevde når jeg spilte musikk! Merkelig at et minnekort kan kurere et slikt problem, men så lenge det fungerer er jeg fornøyd. :)

 

 

 

 

Kan ha vært noe galt med ditt gamle minnekort da siden den ble fin med ett nytt ett

Lenke til kommentar
I testen til Amobil skrives det at man kan skifte sanger med hodesettet. Er det feil eller er det mitt som ikke fungerer. Jeg kan bare skru volum opp og ned, samt si stemmekommandoer. Det er også da to knapper på hodesettet som jeg ikke aner hva er til. Den nederste flate gråe og den midterste svarte. Det skjer ingenting når jeg trykker på disse.

 

Jeg har samme problemet. Kun to knapper som funker, og disse er til volum opp og ned. Andre som kjenner til dette?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Med fare for å stille spm som har vært stilt før... (Hoppet akkurat over til N82 fra WinMobile, og er foreløpig godt fornøyd.)

 

1) Noen som vet når Mail for Exchange slippes for N82? Har spurt på Nokia-sidene uten å få svar, og følger jevnlig med på http://www.businesssoftware.nokia.com/mail...e_downloads.php

 

2) Er det mulig å endre SMS-listen til å vise tidspunkt? Nå må jeg åpne meldingen og se på "detaljer", irriterende. Kompisens E65 viser sms-listen som en sms pr linje, inkl tidspunkt, tror dette var default.

 

3) Er det mulig å sende tale og kun det over BT? (Bruker Plantronics 655.) Ved bruk av GPS i bil må jeg nå velge mellom å slå av BT-headsettet eller få damens veibeskrivelser der i stedet for på mobilens høyttaler. Ønsker også å kunne motta samtaler med BT selv om jeg har musikkheadsett koblet direkte i 3,5-pluggen på telefonen (det medfølgende headsettet er ikke mye å skryte av...)

 

På forhånd takk :)

 

PS! Er ikke fryktelig imponert over kvaliteten på GPS-veibeskrivelsene, men går ut fra at dette kan forbedres ved oppdateringer eller skifte av GPS-program. Savner også muligheten til å gjøre en oppringning uten å måtte stoppe GPS-programmet og senere starte navigasjonen helt på nytt.

Lenke til kommentar

Tror det egentlig bare er å drite i å bruke GPSen til navigering. Du kan fint bruke den til å se på kartet hvor adresser er, men selve veien burde man stå for selv. Var det samme med N95, den sendte meg på ville veier hele tiden. Nå som jeg har en bil med gps, så er det helt latterlig hvor stor forskjell det er i kvaliteten på veibeskrivelsene.

Lenke til kommentar
Tror det egentlig bare er å drite i å bruke GPSen til navigering. Du kan fint bruke den til å se på kartet hvor adresser er, men selve veien burde man stå for selv. Var det samme med N95, den sendte meg på ville veier hele tiden. Nå som jeg har en bil med gps, så er det helt latterlig hvor stor forskjell det er i kvaliteten på veibeskrivelsene.

Jeg har brukt Wayfinder på min N80 og har vært veldig fornøyd.

Brukte den i danmark i sommer og en kompis som kjørte forran meg brukte Tomtom, han tok ikke av da wayfinder ba meg gjøre det. Jeg tok av og kom flere minutter før han, han fulgte hva tomtom'en sa. Vi sjekket instillingen og begge var satt til <raskeste vei> uten noen prioriteringer.

Håper jeg kan bruke den på N82.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...