Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
N82, hvordan er forresten telefonen å skrive meldinger med ? Sitter ikke de nederste knappene * , # og mellomromstast veldig langt nede slik at tyngdepunktet kan bli feil ? Jeg bare spør.

Generellt liker jeg ikke slike knapper så jeg er litt skeptisk til å prøve N82 pga dette, alternativ er SE k850i, men der er også knappestellet litt på tur.

Comments ??

Jeg er selv en smule skeptisk til tastene på denne telefonen, jeg prøvde, dog en dummy modell og blei veldig skuffet over telefonen, jeg venter enda på å få prøve ekte vare, håper ikke telefonen er så plastikk som den versjonen som lå fremme der.

Noen som kan komme med en mini test av telefonens taster og hvordan den føles/ligger i hånden, etc.

Telefonen ligger utrolig bra i hånden, vektfordelingen er helt strålende og den føles bånnsolid. Tastene er forbausende bra, de er faktisk helt nydelige å bruke. Fikk min i går og er storfornøyd. SE telefonen er mye, mye verre på dette. Dummyene kan ikke sammenliknes.

Forøvrig, GPS er meget bra og meget raskt. Sto i stua på St. Hanshaugen og fyrte den opp for første gang og fikk lock på under 10 sek, innendørs. Det er bra.

Nei, dette er en optimal pakke. Ville kanskje heller hatt N95 8Gb, men det blir for dyrt for en slik bruksgjenstand uten at du egentlig får noe som helst for pengene.

Lenke til kommentar
--

Okei, det høres jo bra. Jeg venter på testen fra Amobil.. den er ute i natt eller i morgentidlig i gang etter hva jeg fikk høre mine kilder internt. Det blir spennende lesestoff og jeg tror det blir en 5+ på den. Det eneste minuset med telefonene er jo tastene, men jeg kan ikke uttale meg så mye uten å ha prøvd den selv.

Lenke til kommentar
--

Okei, det høres jo bra. Jeg venter på testen fra Amobil.. den er ute i natt eller i morgentidlig i gang etter hva jeg fikk høre mine kilder internt. Det blir spennende lesestoff og jeg tror det blir en 5+ på den. Det eneste minuset med telefonene er jo tastene, men jeg kan ikke uttale meg så mye uten å ha prøvd den selv.

Nei, hvis amobil.no har tenkt til å gi denne telefonen et minus for tastene, da har de for lite å klage over. Da føler de bare at de MÅ legge fingeren på ett eller annet. Vektfordelingen er ideel og telefonen ligger i hånden uten krangling når jeg skriver på den. Jeg sitter nå å holder i telefonen som om jeg skriver meldinger, og om jeg da fjerner alle fingre bortsett fra langfingeren som ligger i helt naturlig høyde under telefonen så balanserer telefonen bare på den fingeren. Jeg kunne ikke bedt om bedre vektfordeling.

Hva tastene angår er de i solid hardplast og de sitter så hardt at de ikke kan "rikkes" fram og tilbake. Dermed føles de helt på plass uten noen form for gynging eller annet utyske som man kanskje kunne fryktet av smale og høye taster. Dessuten er de veldig responsive og gir svært god tilbakemelding. Ikke noe surr ala E61 som jeg personlig var litt skuffet over pga de harde og uresponsive tastene. Her er man aldri i tvil om man har trykket på en knapp.

Jeg har også kjent på en dummy forresten. Don't botter. Den er ikke i nærheten av N82 som ferdig produkt.

Nei, tastene ved siden av GPS antennen er det jeg er blitt mest fornøyd med til nå gitt! Så liten flate på en mobiltelefon trenger man altså å dedikere til taster. Skal jeg peke på noe jeg er misfornøyd med så er det at man ikke kan konfigurere hvilke elemter som ligger under snarveisikonene i aktiv standby (kalender, WLAN osv) som på E-serie telefonene. Skulle gjerne hatt mailboksen min der. Ellers er det lite til nå. Og jeg har knapt klart å legge den fra meg siden jeg fikk den på tirsdag.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Tastene er ikke dårlig, uansett hva du sier, det er bare tøv. Ja de er små, men det er såpass god mellomrom mellom tastene at det er enkelt å treffe de, du trenger ikke å bruke neglene får å trykke, du kan fint trykke med underflaten av fingrene dine. Kan være litt uvant i starten kanskje, men det går fint an å vende seg til de så om det blir noe minus nei da vet ikke jeg.

Edit:@..Bjørnar..: Angående snarveiene, tenker du på de ikonene på "skrivebordet i ventemodus" eller hva det kalles? de som er over "Søk: Internett og mitt innhold"? isåfall, disse kan endres på.

For å endre går du: Verktøy>Innstillinger>Generelt>Tilpasning>Ventemodus>Progr. i ventemodus

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Tastene er ikke dårlig, uansett hva du sier, det er bare tøv. Ja de er små, men det er såpass god mellomrom mellom tastene at det er enkelt å treffe de, du trenger ikke å bruke neglene får å trykke, du kan fint trykke med underflaten av fingrene dine.

Edit:@..Bjørnar..: Angående snarveiene, tenker du på de ikonene på "skrivebordet i ventemodus" eller hva det kalles? de som er over "Søk: Internett og mitt innhold"? isåfall, disse kan endres på.

For å endre går du: Verktøy>Innstillinger>Generelt>Tilpasning>Ventemodus>Progr. i ventemodus

Hehe, nei. Skal forklare meg bedre. Det er akkurat "Søk: Internett og mitt innhold", "kalender" og "WLAN-skanning" jeg vil endre på. På nyere E-serie telefoner kan man f.eks. fjerne kalenderoppføringer herfra, legge til innboksen eller innboksen til mailen slik at de 2 siste meldingene vises i standby osv. Da kan man også gjøre sånn at varsel om ubesvart anrop, ny melding osv ikke dukker opp som sånne store bokser på skjermen, men heller som en slik linje i aktiv ventemodus (er det det heter ja.. "Aktiv standby".. :p). Middels-til-stort savn.

EDIT:

Pokker kalinho, nesten så jeg vurderer å låne deg penger nå så du kan få hentet den! hehe! :!:

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Jeg er utrolig imponert over samtalelyden på denne telefonen. På den forrige telefonen (n73) måtte jeg ha høytalerlyden på fullt for å føre en god samtale, mens jeg her har den under halvveis og lyden er mye bedre enn på n73.

Lenke til kommentar

@MacBain, Nitrius et al.:

Nokre fleire tankar om det mellomrommet mellom "ramma" og "karroseriet"?

Fekk min frå komplett idag, mellomromm langs øvre kanten av venstre sida (der med usb porten), på toppen over displayet, og nedover langs høgre sida (når kameraet står på lysar det ut gjennom glippen også..)

post-4071-1196964708_thumb.jpg

I tillegg føles navigasjonstasten litt "rar", litt "bouncy" på ein måte (feks i fifa07), samt at den knirkar litt :p, men mulig det berre er eg som ikkje er vant til slike tastar. Det eg i alle fall mislikar med navigasjonstasten er at dersom eg held nede høgre side av den ser det slik ut på venstre sida:

post-4071-1196964741_thumb.jpg

Har Nokia glemt å lime saman telefonen min skikkeleg, eller er det berre eg som er for nøyen på det?

Bortsett frå det må eg sei meg positivt overraska over tastane, når eg pakka opp tlf. blei eg overraska over kor små tastane faktisk var, men dei var føles betre å tasta på enn dei ser ut som.. Telefonen ser også finare ut i verkelegheita enn på bilder, heldigvis :)

Lenke til kommentar

@Clupus: Er akkurat slik her også, dog navigasjons tasten min knirker ikke. Jeg tenker ikke stort over det, sitter liksom ikke å ser på kantene rundt osv... Fokuserer som regel på skjermen, men ja er litt merkelig. Enn så lenge mobilen min ikke dauer, så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
@Clupus: Er akkurat slik her også, dog navigasjons tasten min knirker ikke. Jeg tenker ikke stort over det, sitter liksom ikke å ser på kantene rundt osv... Fokuserer som regel på skjermen, men ja er litt merkelig. Enn så lenge mobilen min ikke dauer, så er jeg fornøyd.

Nei, eg sitter ikkje og ser på kantene rundt eg heller..

(eller jo, nå gjere eg det på grunn av at eg veit om "glippene" :p)

Greitt nok at det ikkje gjer så mykje funksjonsmessig, men det er jo ikkje så kult å få mobilen full av lommerusk heller,

i alle fall ikkje når min gamle samsung til 299,- var heilt tett..

Lenke til kommentar

Joda, glipper er det på min telefon også, men de er helt jevn rundt hele telefonen. Er nok en del av dens design. Og navigasjonstasten er veldig bra synes jeg, den bikker opp ganske mye på den ene siden når jeg trykker på den, men ser ingen problemer med det. Ikke tenker jeg på det heller..

Lenke til kommentar
Greitt nok at det ikkje gjer så mykje funksjonsmessig, men det er jo ikkje så kult å få mobilen full av lommerusk heller,

i alle fall ikkje når min gamle samsung til 299,- var heilt tett..

Sant, om det skjer så blir det nok andre boller. Kan værtfall ikke se at det har samlet seg så mye lommerusk rundt mobilen enda, vi får se.

Lenke til kommentar
----

Jeg vil bare få nevne at Amobil.no ikke har bekreftet at det er et minus med tastene, men slik jeg oppfattet så var telefonene egentlig så bra at det eneste de kunne klare å trekke den for var tastene, jeg er sikker på at det slår ut i mindre god retning, men jeg er også sikker på at det ikke er tellende på noen måte. Telefonen ga meg et første inntrykk av plastikk, men jeg har tidligere sagt at det var en dummy og siden disse ikke er like det opprinnelige produktet er det jo ikke annet enn å prøve det originale produktet for å kjenne om den er noe.. :)

Lenke til kommentar

Fikk endelig N82 i dag!! Foreløpig må jeg si meg meget fornøyd. Til dere som bekymrer dere for at tastene er dårlige, slapp av, de er overraskende bra, skriver sms kjapt som bare det.

På utsiden av boksen som tlf lå i står det at det er 3mnd gratis talenavigasjon og forhåndslastede kart over skandinavia bla. Står at alt dette er lagret på minnekortet som sitter i tlf. Hva skjer hvis jeg bytter minnekort da? Vil den gratis prøvetiden på feks talegps forsvinne? Eller er det mulig å kopiere over fra det gamle til det nye kortet? Noen som vet?

Lenke til kommentar
----

Jeg kan bare anbefale deg å prøve. Jeg risikerer jo å høres ut som en superfanboy her, men kom med en telefon som virker bedre, så bytter jeg på dagen. Ingen utpreget plastikkfølelse på the real deal. Dummymodellen jeg kjente på var håpløs, ingenting som den jeg har her nå.

Til dere som bekymrer dere for støv; jeg tar livet helt med ro. De som har sett meg skrive forbannede innlegg tidligere har sett meg plukke på små feil og gjøre forholdsvis store skandaler ut av det, men sitter her med 3 telefoner nå i tillegg til min egen N82, og E60 er det slike glipper på rundt joysticken, der sitter den bare bygd lavere ned i telefonen, så det er ikke så synlig. D-paden på E61i gir også rom for støv på lik størrelse, det sitter bare ikke ei lampe bak som uthever gapet. SE k750i lar jeg tale for seg selv. Joysticken suger til seg støv. Det fine med Nokia er at glippen er så liten at den ikke er til skjensel, samtidig som den er stor nok til at drit som kommer inn også kan komme ut. Hadde en thight Samsung for to år siden hvor driten som kom inn gjorde sånn utslag på taster osv at tastene ikke lot seg trykke på lenger. Ingen telefoner av denne typen er støvsikre, så støv komme det inn. Da kan støvet like gjerne få den plassen det "trenger" så det ikke blir et problem. Det er min erfaring.

EDIT:

Er jo lyset som er problemet her. Det syns så godt når lyset er på. Ellers er det jo ikke merkbart.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...