Isbilen Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Ja. Jeg har Sandisk sdhc 8gb, funker helt knirkefritt. Men Nokias USB-kontroller er ikke akkurat lynkjapp, så hvis du skal synce hele kapasiteten med musikk på en gang bør du bruke kortleser. Anbefaler derfor å kjøpe den Sandisk-pakka hvor det føler med en liten USB-kortleser. Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Har kjøpt meg en N82 og er sånn passelig fornøyd. Har skummet gjennom tråden her, men lurer på om noen kan gi meg tilbakemelding på følgende: 1. Syns batterikapasiteten er fryktelig dårlig. Varer ca 1-2 dager, og da ringer jeg ikke noe særlig (maks 3 min pr dag) og sender kanskje 6-10 sms. Ellers ikke noe surfing eller noe annet på telefonen. Har andre tilsvarende erfaringer, eller er det noe jeg gjør galt, eller kan det tenkes at batteriet som ble levert med er dårlig? 2. Når man overfører musikk, hvordan får man laget mapper ut fra album og ikke i et sant kaos slik det nå er - alle låtene har lagt seg inn alfabetisk...og ikke med noe info om hvilket album m.m. 3. I displayet - hvordan får man bort meny-listen (de med tekst) og kun beholde snarveis-ikonene? Går det? Eller er det mulig å fjerne noen av disse. Står hele tiden: Søk: internett og mitt innhold Ingen kal.oppf. for i dag WLAN-skanning av Internett-deling Håper på svar. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Ikke bruk Nokias medfølgende drittprogram til å overføre musikk. Du kan like gjerne bruke Explorer, og da kan du lage den mappestrukturen du vil. Uansett er det vel best å ha styr på ID3-tags sånn at det sorterer seg selv i spilleren etterpå. Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg brukte ikke Nokia program - brukte windows media player. Skjønte ikke hva jeg skulle gjøre heller - og heller ikke hva dette ID3-tags er for noe... Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Du kan nok ikke fjerne de tekst linjene desverre. Men alternativt kan du slå av aktiv ventemodus, og få syv hurtigvalg på tastene i stedet. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Har kjøpt meg en N82 og er sånn passelig fornøyd. Har skummet gjennom tråden her, men lurer på om noen kan gi meg tilbakemelding på følgende: 1. Syns batterikapasiteten er fryktelig dårlig. Varer ca 1-2 dager, og da ringer jeg ikke noe særlig (maks 3 min pr dag) og sender kanskje 6-10 sms. Ellers ikke noe surfing eller noe annet på telefonen. Har andre tilsvarende erfaringer, eller er det noe jeg gjør galt, eller kan det tenkes at batteriet som ble levert med er dårlig? Skru av 3G antenna. Det forlenger virkelig levetiden! 2. Når man overfører musikk, hvordan får man laget mapper ut fra album og ikke i et sant kaos slik det nå er - alle låtene har lagt seg inn alfabetisk...og ikke med noe info om hvilket album m.m. Jeg bruker winamp til overføring av musikk. Kobler til mobilen i mediaavspilling modus, får den opp i winamp og drar sangene over. 3. I displayet - hvordan får man bort meny-listen (de med tekst) og kun beholde snarveis-ikonene? Går det? Eller er det mulig å fjerne noen av disse. Står hele tiden: Søk: internett og mitt innhold Ingen kal.oppf. for i dag WLAN-skanning av Internett-deling Nei, enten er teksten der. Eller alt borte. Dette gjør du i Ventemodus under tilplassning i verktøy mappa. Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg har skrudd av 3G funksjonen tidligere, og den er dårlig tross det. Winamp - hvilket program er det? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Det høres ut som om du bør lese deg litt opp på teknologifronten for å få noe særlig utbytte og glede av N82. Winamp er den kanskje vanligste musikkavspilleren til Windows etter Media Player, og kan brukes til å overføre musikk. ID3-tags er informasjon om musikken, innebygd i musikkfilene, og hvis du bruker et medieprogram til å overføre, vil programmet ofte opprette nye mapper etter modell av denne informasjonen. Men som jeg sa kan du også bruke Windows Explorer, og da kan du legge opp mappestruktur etter eget ønske uten at noe program blander seg inn. Overfør til minnekort\music. Endret 6. april 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Det spørs vel hva du kaller dårlig. Min mobil holder vel i 3-4 dager ved noramalt bruk, men blir veldig fort korta ned hvis jeg hører på musikk elns.. =) Nokia er vel ikke akkuratt kjent for god batteritid.. Lenke til kommentar
Jonwm Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Er det mulig å endre slik at når man mottar en video via bluetooth så blir den lagret direkte på minnekortet? Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Er det mulig å endre slik at når man mottar en video via bluetooth så blir den lagret direkte på minnekortet? Meldinger> Valg> Innstillinger> Annet> Minne i bruk> Minnekort Lenke til kommentar
Requi Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Hvordan kan man få lagret meldingene fra telefonen på PC'n? (som tekst-filer eller hva det enn nå blir). Jeg har noe oppimot 800 meldinger på telefonen nå. Og hvordan skrur man av 3G? Forresten, hva brukes 3G'en til? Nødvendig/unødvendig? .. Endret 14. april 2009 av Requi Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hvordan kan man få lagret meldingene fra telefonen på PC'n? (som tekst-filer eller hva det enn nå blir). Jeg har noe oppimot 800 meldinger på telefonen nå. Og hvordan skrur man av 3G? Forresten, hva brukes 3G'en til? Nødvendig/unødvendig? .. Legg inn PC suit, så får du overført meldinger via dette programmet. 3G brukers til nettsurfing, gir det rimelig god hastighet, men langt i fra nødvendig til vanlig ringing og SMS'ing. Lenke til kommentar
friheim Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 I dag fikk jeg trådløs bredbåndsruter fra NextGenTel og får nå ikke til og koble opp min N82 mot denne ruteren. Denne nye ruteren har WPA sikkerhet. Forstår ikke så veldig mye av det som sto på 'websiden til ruteren', men fant ut at det står Encryption strength; 64-bitog WPA encryption; TKIP+AES. Uansett om jeg skriver de to bokstavene i tilgangskoden store XX eller små xx (er ikke de aktuelle bokstavene) så vil ikke mobilen koble seg opp til ruteren. Er det noen som har et godt tips og komme med til hva jeg kan gjøre for og få bruke Wlan via den nye ruteren? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Du må rett og slett vite krypteringsnøkkelen. Gå inn på routeren's IP (trolig 10.0.0.1 hvis det er thomson) så burde det være relativt enkelt å iallefall endre den der... Lenke til kommentar
friheim Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Du må rett og slett vite krypteringsnøkkelen. Gå inn på routeren's IP (trolig 10.0.0.1 hvis det er thomson) så burde det være relativt enkelt å iallefall endre den der... Nei jeg har Inteno X5668 Trådløs. WPA nøkkelen min består av 8 tall og to store bokstaver, men WPA encryption; TKIP+AES finnes ikke i mobil min og det er vel der problemet ligger eller hva... Endret 17. april 2009 av friheim Lenke til kommentar
ouCHastilaer Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har en god del musikk på PCen, kan jeg streame denne fra PCen til min Nokia N82? PCen er koplet til det samme nettverket, lokalt, hjemme. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har en god del musikk på PCen, kan jeg streame denne fra PCen til min Nokia N82? PCen er koplet til det samme nettverket, lokalt, hjemme. Meny-verktøy-tilkoblinger-hj.media-kjør veiviser deretter Meny-verktøy-tilkoblinger-Bla gj.hj.nettv og valg-spill av-på enhet Det er helt sikkert mulig å spille av musikk fra mobilen på pc'en også, med litt knoting. Lenke til kommentar
Requi Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) . Endret 7. mai 2009 av Requi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå