Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Altern 1: Tast *#7370# etterfulgt av sikkerhetskode og OK

 

Altern 2: Denne tar visstnok en enda bedre reset av telefonen, uten at jeg helt forstår hvorfor. Skru av telefonen, hold inne *, 3 og den grønne telefontasten mens du skrur den på igjen. Hold de inne til Nokia-logoen kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan jeg få Maps applicationen til å fungere igjen? Den loader seg helt opp til 90%, så freezer den seg, så går alt tilbake til start-desktopen igjen. Må da være noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette? Utrolig teit å ikke klare å bruke GPS'en på denne fantastiske telefonen pga dette :(

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg få Maps applicationen til å fungere igjen? Den loader seg helt opp til 90%, så freezer den seg, så går alt tilbake til start-desktopen igjen. :(

Fikk du fikset dette? Det enkleste er vel å installere på nytt. Jeg bruker vanligvis Nokia PC Suite når jeg installerer software. Hadde masse trøbbel med Suite i starten (for et år siden), men nå er den stabil og fin.

 

UllForEver

fremdeles sjokkert over hvor usynlig denne mobilen er i reklamen som kommer i posten

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

post-135592-1234616642_thumb.jpg

 

Hvordan oppdaterer man GPS'en?

Jeg kan huske å ha fått til å ha den nyeste GPS-versjonen en gang, og nå merket jeg plutselig at jeg hadde den gamle (?) igjen (se bildet øverst i dette inlegget).

 

Kan noen gi meg en walk-through step-by-step guide til hvordan jeg kan få den nyeste?

(prøvde på Nokia sine sider tror jeg, men da kom det opp at denne applicationen er built in, og en error-message kom opp.)

 

Jeg har den nyeste firmwaren (jeg sjekket om jeg hadde, og jeg hadde det, men jeg installerte den på nytt bare for å være helt sikker).

 

Trenger litt hjelp med dette. Jeg blir litt irritert da jeg ikke får til dette. :realmad:

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Nokia Maps 2.0 er inkludert i siste firmware ja, og det er den siste. Er det v3 du prøver å installere? Det er i siste stable, det er kun en betaversjon nå.

Jeg vet ikke.

Dette er den Maps greia fra den andre telefonen (bilde tatt nettopp med min telefon).

(NOTE: De svarte firkantene med gule ytterlinjer er bare litt sensur, hehe).

 

post-135592-1234643823_thumb.jpg

 

Jeg mener å ha hatt denne i sommer da jeg oppdaterte/koblet inn telefonen min i NSeries PC-Suite i sommer i USA fra akkurat denne samme PC'n jeg bruker nå.

 

Forresten, kan jeg finne ut av hvilken modell Maps' applicationen er om jeg går inn i telefonen(e) og ser? Det hadde vært kjempe- om noen vet/kan hjelpe meg :)

 

Edit: Jeg gikk inn på «About» inne i GPS'en på begge telefonene, og på min står det øverst på skjermen "v1.2 wk48 b01". Og den nye(re) map'applicationen på den andre står det "v2.0 wk32 b04".

(bilde av min først, så den andre).

 

1).post-135592-1234654611_thumb.jpg 2). post-135592-1234654650_thumb.jpg

 

Dødsrå/bra telefon, jeg skjønner ikke at den har vært så lite i media (?).

 

Hvilken av disse GPS versjonene har dere andre med N82 forresten? :hmm:

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Trykk *#0000#. Den siste firmware-oppdateringen er V 31.0.016, har du den? Det er den Nokia Maps 2.0 er inkludert i, og den skal alle kunne oppdatere til nå så vidt jeg vet.

Etter jeg trykket det kom det opp dette:

 

V30.0.019

23-07-08

...

...

 

Hm...

 

Trykket inn *#0000" på den andre N82'en også, og den har det samme.

Hvor/hvordan kan jeg oppdatere? ...

 

Jeg bruker "Nokia PC Suite" om det har noe å si?? ...

_____________________________________________________________________

 

En annen ting og.

På bærbaren (den jeg skriver fra nå) har jeg problemer med å få opp kartene fra Nokia PC Suite. På stasjonæren går dette som en lek, men ikke på laptopen.

 

Film som viser problemet (skru på annotations om du har de av).

 

Det som blinker på skjermen før den forsvinner er dette:

 

 

post-135592-1234717920_thumb.jpg

 

 

 

Se fra 3:34 på denne YouTube videoen.

Han har den nye GPS'en (?). Hvilken er det?... Og han har V30.0.019 :S

Se filmen hos Youtube

Endret av Requi
Lenke til kommentar

Det skal fungere å oppdatere med Nokia PC Suite. Men uansett, så mener jeg at v2.0 også var inkludert fra V30.0.019 (den nest siste), slik at du allerede burde få den med. Har dessverre ikke flere forslag hvis det verken fungerer å laste ned Maps på nytt for seg selv og reinstallere, og heller ikke å installere ny firmware. Firmware-oppdateringen burde løse eventuelle problemer...

 

Det eneste du kan forsøke er å resette telefonen. Husk at alt blir slettet da. http://n82blog.wordpress.com/2008/02/25/hard-reset-your-n82/ (det er to metoder, den som står i selve blogginnlegget, og den som står i kommentar #2)

 

(Når det gjelder problemene med laptopen, så kan det være en feil med installasjonen av Map Loader - forsøk å reinstallere.)

Lenke til kommentar

Se nederst på dette bildet. Skjønner ingen ting jeg nå. Du sier at det er en nyere versjon av denne firmwaren? Jeg prøvde på Nokia sine sider, og se hva de sier. Jeg prøvde å oppdatere med Nokia PC Suite, men den sier også at V30.0.019 er den nyeste.

 

Hvordan fikk du tak i V31.0.016? (om det finnes noe slikt ennå) :hmm:

 

post-135592-1234745925_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er vanlig at de gradvis ruller ut oppdateringer, slik at noen telefoner får tilgang til oppdateringene før andre (etter hvilken produktkode telefonen har). Trodde de var ferdig med dette for V31, men tydeligvis ikke. Da kommer den nok snart, men uansett burde Maps 2.0 fungere med v3-firmwaren.

Lenke til kommentar

Min N82 har blitt litt rar etter siste oppdatering. Den skifter klokkeslett og særlig dato automatisk, og jeg har alt mistet en avtale på grunn av at den hadde blitt flyttet en time frem i kalenderen. Senest i dag tidlig hadde den bestemt seg for at nå var det fredag den tyvende. Noen som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Hei folkens!

 

Jeg har gått tilbake igjen til N82 etter å ha hatt en før for en tid tilbake, men bytter til sort N82 nå...

 

Men, er det noen oppdateringer etc jeg burde gjøre med denne for å denne optimal? oppgradere firmwaren osv?

 

Siste FW-versjon til N82 er 31.0.019 og kan lastes ned via NSU (Nokia Software updater). For å sjekke hvilke versjon du har kan du taste inn *#0000# på telefonen din.

Endret av GTB
Lenke til kommentar
Hei folkens!

 

Jeg har gått tilbake igjen til N82 etter å ha hatt en før for en tid tilbake, men bytter til sort N82 nå...

 

Men, er det noen oppdateringer etc jeg burde gjøre med denne for å denne optimal? oppgradere firmwaren osv?

 

Siste FW-versjon til N82 er 31.0.019 og kan lastes ned via NSU (Nokia Software updater). For å sjekke hvilke versjon du har kan du taste inn *#0000# på telefonen din.

 

 

Takk for det GTB, hva nøyaktig er forbedringen på den siste firmware'n? Var det så at bla GPS ble mye raskere? Men noen andre spesifikke endringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...