Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Hvis telefonen støtter SDHC, skal den egentlig også støtte minnekort opptil 32 GB som er limiten på SDHC.

Når det gjelder ringetoner anbefaler jeg at du heller finner filen i mp3-spilleren og velger 'angi som ringetone'.

Det tar jo evigheter å scrolle i ringetonemenyen for å finne sangen!

Så det burde ikke være et problem.

 

Men det funker ikke om man vil bruke noen av de innebyggede lydene/ringetonene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis telefonen støtter SDHC, skal den egentlig også støtte minnekort opptil 32 GB som er limiten på SDHC.

Når det gjelder ringetoner anbefaler jeg at du heller finner filen i mp3-spilleren og velger 'angi som ringetone'.

Det tar jo evigheter å scrolle i ringetonemenyen for å finne sangen!

Så det burde ikke være et problem.

 

Men det funker ikke om man vil bruke noen av de innebyggede lydene/ringetonene.

 

Dra ut minnekortet før du velger ringetone da..

Lenke til kommentar

Å angi ringetone fra minnekortet er ikke noe problem, det er verre med meldingstone. Jeg endte opp med å bruke Y-Browser til å legge meldingslyden inn på C:\DATA\Sounds\Digital (eller noe sånt) på mobilen, og da kom den opp når jeg tok ut minnekortet. Men det burde ikke være så tungvindt.

Lenke til kommentar

Problemene jeg har hørt om har vært ved oppdatering når man har Vista. Jeg gjorde de første par oppdateringene på XP, og var skeptisk da jeg gjorde den siste, fordi jeg hadde byttet til Vista i mellomtiden. Men jeg har ikke merket noen problemer i det hele tatt. Og med den nyeste oppdateringen er GPSen fantastisk rask i forhold til hvordan den var tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned "Nokia PC Suite" og trykket på kart-bildet, noe som gjorde at det kom opp en ny nettside (Nokia Europe), også trykket jeg på Downloads. Så lastet jeg først ned Nokia Maps 2.0 (GPS-saken), så lastet jeg ned kart programmet og installerte noen kart til den oppgraderte GPS'en. Da jeg skulle starte opp GPS'en på telefonen, så kom det helt opp til 90 % på starten, og stoppet i noen sec. , og forsvant fra skjermen. Det samme skjedde da jeg skulle prøve å starte den en gang til. Prøvde å laste inn GPS'en på nytt, men det samme skjedde. Prøvde å skru av/på telefonen, men det fikset ikke problemet.

 

Hva har skjedd? Hvordan kan jeg få fikset dette?

 

Edit2: Hvordan får man oppdatert GPS'en egentlig? Prøvde på den andre telefonen, men det stod at den er buildt in, så det funker ikke eller noe da jeg prøvde det samme som overfor her.

 

Og en ting til; når jeg skulle starte opp maps-applicationen via Nokia PC Suite, stod det at den loaded, også plutselig forsvant den bare. Samme skjedde andre gangen jeg prøvde. Blir irritert når slike ting skjer :realmad: Noen som kan hjelpe meg med disse tingene?

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Jeg lastet ned "Nokia PC Suite" og trykket på kart-bildet, noe som gjorde at det kom opp en ny nettside (Nokia Europe), også trykket jeg på Downloads. Så lastet jeg først ned Nokia Maps 2.0 (GPS-saken), så lastet jeg ned kart programmet og installerte noen kart til den oppgraderte GPS'en. Da jeg skulle starte opp GPS'en på telefonen, så kom det helt opp til 90 % på starten, og stoppet i noen sec. , og forsvant fra skjermen. Det samme skjedde da jeg skulle prøve å starte den en gang til. Prøvde å laste inn GPS'en på nytt, men det samme skjedde. Prøvde å skru av/på telefonen, men det fikset ikke problemet.

 

Hva har skjedd? Hvordan kan jeg få fikset dette?

 

Edit2: Hvordan får man oppdatert GPS'en egentlig? Prøvde på den andre telefonen, men det stod at den er buildt in, så det funker ikke eller noe da jeg prøvde det samme som overfor her.

 

Og en ting til; når jeg skulle starte opp maps-applicationen via Nokia PC Suite, stod det at den loaded, også plutselig forsvant den bare. Samme skjedde andre gangen jeg prøvde. Blir irritert når slike ting skjer :realmad: Noen som kan hjelpe meg med disse tingene?

Det funket å oppdatere firmwaren dog etter en del knoting.

 

Men, help anyone?

Lenke til kommentar
Jeg lastet ned "Nokia PC Suite" og trykket på kart-bildet, noe som gjorde at det kom opp en ny nettside (Nokia Europe), også trykket jeg på Downloads. Så lastet jeg først ned Nokia Maps 2.0 (GPS-saken), så lastet jeg ned kart programmet og installerte noen kart til den oppgraderte GPS'en. Da jeg skulle starte opp GPS'en på telefonen, så kom det helt opp til 90 % på starten, og stoppet i noen sec. , og forsvant fra skjermen. Det samme skjedde da jeg skulle prøve å starte den en gang til. Prøvde å laste inn GPS'en på nytt, men det samme skjedde. Prøvde å skru av/på telefonen, men det fikset ikke problemet.

 

Hva har skjedd? Hvordan kan jeg få fikset dette?

 

Edit2: Hvordan får man oppdatert GPS'en egentlig? Prøvde på den andre telefonen, men det stod at den er buildt in, så det funker ikke eller noe da jeg prøvde det samme som overfor her.

 

Og en ting til; når jeg skulle starte opp maps-applicationen via Nokia PC Suite, stod det at den loaded, også plutselig forsvant den bare. Samme skjedde andre gangen jeg prøvde. Blir irritert når slike ting skjer :realmad: Noen som kan hjelpe meg med disse tingene?

Lenke til kommentar

Er det noen som kan gi en rask forklaring på hvordan tv-utgangen virker? Vurderer n82 mot 78, og synes tv-utg virka litt artig hvis det foregår som i huet mitt.

Kan man se divx filmer f.eks hvis avspilleren støtter det på TV? Og bruker man da enkelt å greit 3,5" utgangen for lyd?

 

Takk for svar, står sannsynligvis i en av de 131 foregående sidene, men det er 131 sider jeg ikke klarer å tråle.

Lenke til kommentar
Jeg lastet ned "Nokia PC Suite" og trykket på kart-bildet, noe som gjorde at det kom opp en ny nettside (Nokia Europe), også trykket jeg på Downloads. Så lastet jeg først ned Nokia Maps 2.0 (GPS-saken), så lastet jeg ned kart programmet og installerte noen kart til den oppgraderte GPS'en. Da jeg skulle starte opp GPS'en på telefonen, så kom det helt opp til 90 % på starten, og stoppet i noen sec. , og forsvant fra skjermen. Det samme skjedde da jeg skulle prøve å starte den en gang til. Prøvde å laste inn GPS'en på nytt, men det samme skjedde. Prøvde å skru av/på telefonen, men det fikset ikke problemet.

 

Hva har skjedd? Hvordan kan jeg få fikset dette?

 

Edit2: Hvordan får man oppdatert GPS'en egentlig? Prøvde på den andre telefonen, men det stod at den er buildt in, så det funker ikke eller noe da jeg prøvde det samme som overfor her.

 

Og en ting til; når jeg skulle starte opp maps-applicationen via Nokia PC Suite, stod det at den loaded, også plutselig forsvant den bare. Samme skjedde andre gangen jeg prøvde. Blir irritert når slike ting skjer :realmad: Noen som kan hjelpe meg med disse tingene?

 

Det du bør gjøre er å formatere telefonen med *#7370# å se om dettet hjelper på GPS problemet

GPS enheten i telefonen styres med FW som du oppgraderer.. er ikke noen annen mulighet å oppgradere selve brikken. Men den kan være gåen, men da må du sende inn telefonen å få den reparert.

Lenke til kommentar

ok nå er jeg sur.....

andre laderen som er ødelagt nå, de blir ødelagt med en gang, trenger bare og miste den i bakken en gang mens den har laderen i så er den knekt/bøyd.

 

er nokia helt grøt i hue eller, dette er en alvorlig design feil, dessuten er den i veien hvis du skal bruke den.

 

regner med at dere har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
ok nå er jeg sur.....

andre laderen som er ødelagt nå, de blir ødelagt med en gang, trenger bare og miste den i bakken en gang mens den har laderen i så er den knekt/bøyd.

 

er nokia helt grøt i hue eller, dette er en alvorlig design feil, dessuten er den i veien hvis du skal bruke den.

 

regner med at dere har opplevd det samme?

 

aldri opplevd. Virker solid nok den pluggen.. skal jo ikke dra telefonen etter den heller liksom.

Lenke til kommentar

Jeg presterte å sette meg på laderen min mens den lå på "ryggen" så pluggene penetrerte dongeribuksa med et smell. Heldigvis traff den sånn noenlunde midt på ræva så skinkene slapp med skrekken, men uansett, den overlevde fint. Pluggen i den andre enden har jeg ikke prøvd å sette meg på enda.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Nå har jeg endelig fått den svarte.

Hadde den lyse i én måned i fjor og den svarte er bare 20 ganger lekrere.

 

Men jeg kjøpte med Tele2 og jeg får ikke wap til å fungere etter jeg oppdaterte FW. Når jeg laster ned innstillinger fra Tele2.no så får jeg tre forskjellige wap-innstillinger. Ingen av de virker. Noen ganger får jeg "pakkedatatilkobling ikke tilgjengelig".

 

Søkte litt rundt og skjønner at dette kan være et spesifikt Tele2 problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...