Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Har nå bestillt meg en sort n82.

Er det noen forskjell bortsett fra fargen og sånn tale greier på denne og den tidligere utgaven som kom ut?

Og hva er den lille tasten oppe på høyre siden, den ved siden av den rød, avbryt knappen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei ;)

Men orker ikke bla gjennom alle sidene her, men hvor finnes det et sted hvor man kan finne mange programmer og "stæsh" til mobilen?

Er det mulig med sånn Near Field Communication (NFC) på denne telefonen, som det kommer til å bli på Nokia 6212, eller har dette noe med hardware å gjøre?

Endret av Fabris
Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned HELE Norge gjennom WLAN-nettet mitt hjemme (60 Mb). Det tar litt plass men jeg var i utlandet i vinter og da klarte jeg ikke å oppdatere kartene, så jeg er litt usikker på om dette fungerer når man faktisk trenger det. Jeg skal ut og reise igjen i sommer, og tenkte da å laste ned landene jeg skal til på forhånd.

Lenke til kommentar

Til dere to over. Dere må inn på Verktøy>Innstillinger>Tilkobling>Tilgangspunkter> så oppretter dere enten ett nytt, eller velger en dere har lagd allerede, og redigerer. Når dere er der inne trykker dere "valg" og "Avanserte inst." innpå den menyen der skal dere kunne fikle med proxy og ip innstillinger. Når dette er gjort skal dere kunne koble til via hvilken som helst browser dere har lyst til å bruke.

Lenke til kommentar

Jeg har vudert å kjøpe med en ny mobil nå, og tenker selvfølgelig på N82. På www.prisguide.no ser jeg at Amentio selger denne nå for 3299(Sølv), eller 3430(Sort). Er det noe forskjell bortsett fra fagre og "1 års nordisk navigasjons lisens"???

Noen som har erfaring ved å kjøpe mobil fra Amentio???? Personelig ville jeg helst brukt Komplett, men de skal ha 800kr mer for den...

Takker for svar

Lenke til kommentar

Nitrius, takk for hjelpen :)

Har i det siste opplevd at jeg mister dekningen på min N82 hele tiden, selv om jeg er midt i byen. Dette kombinert med elending batterilevetid gjør at jeg er fristet til å få den byttet på garantien. Er dette gyldig grunn tror dere?

Lenke til kommentar
Har nå bestillt meg en sort n82.

Er det noen forskjell bortsett fra fargen og sånn tale greier på denne og den tidligere utgaven som kom ut?

Og hva er den lille tasten oppe på høyre siden, den ved siden av den rød, avbryt knappen?

N82 Titanium og N82 Black er helt identiske. Er noen forskjeller i innstallerte programmer men ellers helt like specs.

Den lille knappen er en snarvei til enkelte menyer. Siste bilder, siste anrop, kontakter osv.

Lenke til kommentar
Jeg har vudert å kjøpe med en ny mobil nå, og tenker selvfølgelig på N82. På www.prisguide.no ser jeg at Amentio selger denne nå for 3299(Sølv), eller 3430(Sort). Er det noe forskjell bortsett fra fagre og "1 års nordisk navigasjons lisens"???

Noen som har erfaring ved å kjøpe mobil fra Amentio???? Personelig ville jeg helst brukt Komplett, men de skal ha 800kr mer for den...

Takker for svar

Har kjøpt forholdsvis dyre greier hos Amtentio tidligere uten problemer. Det er ganske mye penger spart..!

Lenke til kommentar

Har ikke lest bakover i tråden, men er det noen som har fått garantien til å fungere på knirkingen? Min knirker ganske mye, la papir under batteridekslet, og det ble noe bedre da. Men hvis jeg klager på dette, må jeg sende den inn på reperasjon da osv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+723465

Takker for svar

Jeg kjøpte min TyTN II hos Amentio. Gikk kvikt og smertefritt, og prisene er gunstige. God nettbutikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Har blitt skuffet over denne mobilen etterhvert. Det er veldig synd da den er godt utstyrt med både tv-kabel, usb-kabel etc, men også pga. mobilens styrker som godt kamera, meget god på film, wlan osv. Det er en mobil som jeg kunne blitt meget godt fornøyd med hvis den hadde en noe bedre menysystem som se har. Merk: ikke enklere, men bedre altså. Dette kan dog være en tilvenningssak. Ble alikevel vandt til nokia's menyer, syns at sony ericsson likevel har mer logiske menyer og bedre i tillegg + penere layout.

N82 er også billig. Man finner ikke en SE mobil med samme spesifikasjoner til samme pris. Jeg ser alikevel hvordan nokia klarte å bygge denne mobilen med disse spesifikasjonene. Det går utover kvaliteten.

Men en ting mangler den, bygge-kvalitet, kvalitet og atter kvalitet. Den knirker fra dag en, noe jeg ikke forventer av en mobil til 4500. Nevnte amobil noe om dette i anmeldelsen? :hmm:

Den har vært på reperasjon 2 ganger nå. Fikk den igjen og virker fortsatt ikke. I mellomtiden har verdien på mobilen synket med 1500k. Veldig surt og irriterende da jeg ikke har fått nytte av mobilen. Heller frustrasjoner da bilder og filmer har gått tapt pga. laber kvalitet.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Nei, amobil nevnte ikke knirkingen i testen, rett og slett for at telefonen ikke knirket.

Det som er fint med menyene til S60 er at du kan gjøre omentrent alt med de, flytte, lage mapper, sortere så mye du vill, til å endre layout på hele greia..

For meg idag å skulle bruke en SE telefon er håpløst, da jeg er for godt vendt med menyene til S60

Lenke til kommentar
Nei, amobil nevnte ikke knirkingen i testen, rett og slett for at telefonen ikke knirket.

Det som er fint med menyene til S60 er at du kan gjøre omentrent alt med de, flytte, lage mapper, sortere så mye du vill, til å endre layout på hele greia..

For meg idag å skulle bruke en SE telefon er håpløst, da jeg er for godt vendt med menyene til S60

Det kan jeg skjønne at amobil ikke gjorde fordi min mobil var knirkefri i 2 måneder og så begynte dekselet å bli litt løst, og nå er knirkehelvete i gang :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...