Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

 

 

 

Med mindre dere fysisk skiller mellom sort og svart på en eller annen finurlig måte så er dette common knowledge alt ;)

 

Jeg er faktisk litt splittet jeg altså. Veit ikke om jeg foretrekker den i svart. Det lukter jo sånn glossy svart plastikk av det front dekselet, og det er jo et helvete for riper. Syns jo så veldig godt. N95 8GB blir sånn, svart DS Lite blir sånn, broderns gamle Macbook var helt jævlig sånn osv. Riper og sånt syns faktisk til mye mindre grad på den originale N82, men for de som ikke får fnatt av sånt så ser jo den svarte kanskje stiligere ut? Skulle ønske ALLE knappene var svarte bare. Ikke de grå detaljene på d-paden og multimediatasten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Uff, så kjipt! Ikke at den kommer i svart, men at jeg nettopp har kjøpt meg en som er grå. Skulle gjerne tenkt meg en i sort i stedet :( Er det forresten mulig å bytte inn en mobil som jeg har hatt i 15 dager til en mod. som er i sort?

 

Skuffet! :cry:

 

Fikk min N82 fra Komplett i dag og hadde selvsagt gledet meg som en unge.

 

Dessverre viste det seg at min N82 hadde samme byggkvalitet som en billig kinesisk plastleke. Selv om jeg storkoste meg stort med funksjonene og ikke hadde noe annet å utsette på den: Denne havner på demosalg hos Komplett innen kort tid!

 

Jeg har lyst å beholde den, men jeg betaler pokker ikke 4200 kr for noe som rett og slett er så kjipt i utførelsen. Da hjelper det lite med strekkodeleser og gudene vet hva. Sorry Nokia, skuffet denne gang.

 

(Har hatt Nokia N93 tidligere og det var jo rene Mercen i forhold til byggkvalitet. Og skulle jeg dra den enda lengre - min SE W880i er rene tanksen)

Jeg kan ikke si meg enig. Byggekvaliteten virker å være god. Det jeg tror du mener, og som jeg mener er at materialvalget derimot er dårlig. Plast får meg ikke til å få den kvalitetsfølelsen jeg ønsker. Ingen mobil er dessverre perfekt. Hadde denne mobilen vært litt mindre, bedre design og annet materiale så hadde den fått 6+ for min del! Bedre mobil skal man lete lenge etter :)

Selv om designet ikke er kjempebra liker jeg det likevel bedre enn de nye mod. til se, til tross for at jeg har vært se-"fan" i 4 år nå og nektet å anbefale nokia siden jeg hadde min 3410!

 

Jeg ble faktisk skuffet over plastikken. Men mitt største ankepunkt er imidlertid at det er gliper i flere skjøter rundt om på telefonen. (Dette må da gjøre den ekstremt sårbar for fukt?) I tillegg synes eg navigasjonsknappen var veldig flimsete. Så skuff BÅDE for materialvalg OG byggkvalitet. (I alle fall på mitt eksemplar)

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Må si det at når det kommer til byggekvalitet har jeg fremdeles ikke hatt en N-serie telefon som imponerer. N95, N93/N93i, N70, N73ME, N90, N80 (UFF!!), N82 ... Det er jo plastmonstre ut av en annen verden. Men i forhold til N95, N90, og N80 er denne mye bedre. Den virker også kraftigere og mindre knirkete enn N73ME og N70, og jeg setter den i omtrent samme klasse som N93-telefonene.

 

Derimot har jeg også hatt E60, E61, E61i og E51 og har ikke vært så mye som et knirk noen gang. Aldri. Så denne gangen sto valget mellom knirkefri og solid telefon med middels specs (E-serie), eller en plastikktelefon med toppspecs (N-serie). Jeg visste hva jeg gikk til og er bra fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Må si det at når det kommer til byggekvalitet har jeg fremdeles ikke hatt en N-serie telefon som imponerer. N95, N93/N93i, N70, N73ME, N90, N80 (UFF!!), N82 ... Det er jo plastmonstre ut av en annen verden. Men i forhold til N95, N90, og N80 er denne mye bedre. Den virker også kraftigere og mindre knirkete enn N73ME og N70, og jeg setter den i omtrent samme klasse som N93-telefonene.

 

Derimot har jeg også hatt E60, E61, E61i og E51 og har ikke vært så mye som et knirk noen gang. Aldri. Så denne gangen sto valget mellom knirkefri og solid telefon med middels specs (E-serie), eller en plastikktelefon med toppspecs (N-serie). Jeg visste hva jeg gikk til og er bra fornøyd. :)

 

Jeg prøver alltid etter div uker/måneder å finne noe ved telefonen som gjør at jeg bare "må" bytte. Med N82 finner jeg (dessverre) ikke noe. Ikke sammenlignet med hva annet som finnes på markedet i alle fall. Klart man kan ønske seg ting, men så utrolig kjedelig det hadde vært om det ble laget en perfekt mobil, som alle kjøpte og som ingen byttet ut...

Endret av martyman1
Lenke til kommentar

Man kan ikke bruke radioen uten å ha plugget i et headset?

Dette er fordi headsetledning brukes som en slags antenne, ja?

Hvis så; Hadde ikke radioen funket i det hele tatt uten denne antennen?

 

Praktisk å kunne slå på radio og bruke høytalere uten å måtte finne headset...

Lenke til kommentar
jeg har klart å få litt fuktighet under glasset. Er det noen måte å få det bort på? Irriterende fordi jeg bruker taske 99% av tiden. En sjelden gang tar jeg den ut i f.eks duskregn. Så pass på, det kan skje dere andre også.

 

Der har du problemet... Det at den ligger i en taske er nok årsaken til at du får fuktighet.

Lenke til kommentar

Nei, du kan ikke bruke høyttalerene uten at headsettet (antennen) er plugget inn. Hvis du drar ut headsettet forsvinner valget som heter "Aktiver høyttaler". Du kan imidlertid ta ut og inn headsettet uten at radioen slår seg av. Du kan også slå på radioen (uten lyd) før du plugger inn headsettet.

Lenke til kommentar
jeg har klart å få litt fuktighet under glasset. Er det noen måte å få det bort på? Irriterende fordi jeg bruker taske 99% av tiden. En sjelden gang tar jeg den ut i f.eks duskregn. Så pass på, det kan skje dere andre også.

 

Der har du problemet... Det at den ligger i en taske er nok årsaken til at du får fuktighet.

 

Så det er et valg mellom 2 onder da. Riper eller fukt? KAnskje en skjerm-protector er løsningen og bruke taske litt mindre.

Lenke til kommentar
jeg har klart å få litt fuktighet under glasset. Er det noen måte å få det bort på? Irriterende fordi jeg bruker taske 99% av tiden. En sjelden gang tar jeg den ut i f.eks duskregn. Så pass på, det kan skje dere andre også.

 

Der har du problemet... Det at den ligger i en taske er nok årsaken til at du får fuktighet.

 

Så det er et valg mellom 2 onder da. Riper eller fukt? KAnskje en skjerm-protector er løsningen og bruke taske litt mindre.

 

Det kan du si..

 

Bruker skjermbeskyttelse på min..:)

Lenke til kommentar
Lurer på en ting, meldinger man mottar, er det mulig å se dato og tid på disse på en enklere måte enn å måtte gå inn på meldingsdetaljer hver gang?

 

Noen som kan svare på dette?

 

Prøver igjen. Noen?

 

Du har kanskje ikke sett svaret martyman1 skrev på forrige side i denne tråden:

Nei. Ikke mulig. Man må inn på meldingsdetaljer hver gang. Dessverre.
Lenke til kommentar
Jeg har akuratt pakket opp n82en min, men jeg får ikke lys i skjermen eller tastene. Er det noen triks her? Eller er telefonen min defekt?

 

Dumt spørsmål, men har du ladet telefon? Er det i hele tatt noe som fungerer...livstegn altså?

 

Muligens også litt dumt spørsmål, men: Er tastelåsen på? Hvis den er det kan tlf virke helt svart (mener å huske at tastelås var default).

Lenke til kommentar
Jeg har akuratt pakket opp n82en min, men jeg får ikke lys i skjermen eller tastene. Er det noen triks her? Eller er telefonen min defekt?

 

Dumt spørsmål, men har du ladet telefon? Er det i hele tatt noe som fungerer...livstegn altså?

 

Den er full-ladet, og alt fungerer utenom belysningen.

Eneste jeg får lys i, er tastene på siden.

Lenke til kommentar
Den er full-ladet, og alt fungerer utenom belysningen.

Eneste jeg får lys i, er tastene på siden.

Skjer det noe om du trykker på den på/av-knappen? Da kommer jo lyset vanligvis på hvis den står i standby med tastlås på.

 

Mangler bare lys, eller aktivitet i det hele tatt? Det høres ikke videre bra ut, jeg ville nok kontakte stedet jeg kjøpte den og forhøre meg der.

Lenke til kommentar
Jeg har akuratt pakket opp n82en min, men jeg får ikke lys i skjermen eller tastene. Er det noen triks her? Eller er telefonen min defekt?

 

Dumt spørsmål, men har du ladet telefon? Er det i hele tatt noe som fungerer...livstegn altså?

 

Den er full-ladet, og alt fungerer utenom belysningen.

Eneste jeg får lys i, er tastene på siden.

 

Veldig underlig. Lys i tastene på siden pleier jo å indikere at kameraet er startet. Pussig. Har du prøvd å skru av og på mobilen?

Lenke til kommentar
Jeg har akuratt pakket opp n82en min, men jeg får ikke lys i skjermen eller tastene. Er det noen triks her? Eller er telefonen min defekt?

 

Dumt spørsmål, men har du ladet telefon? Er det i hele tatt noe som fungerer...livstegn altså?

 

Den er full-ladet, og alt fungerer utenom belysningen.

Eneste jeg får lys i, er tastene på siden.

 

Veldig underlig. Lys i tastene på siden pleier jo å indikere at kameraet er startet. Pussig. Har du prøvd å skru av og på mobilen?

 

Jeg får lys i tastene på siden når jeg bruker kamera.

Har skrudd av og på, latt den ligge uten batteri, prøvd uten simkort etc. Det hjelper ikke.

Det kommer heller ikke lys når man trykker på av/på knappen.

 

Ixpfah: Det er bare lys som mangler. Jeg kan bla i menyer, ta bilder (blits og søkerlys funker forresten. :p), navigere etc. Problemet er bare det at jeg må ha lommelykt for å se hva som skjer på telefonen.

Jeg har kontaktet komplett for å returnere den nå.

Som Nokiahater i en årrekke, er dette min aller første Nokia. Dette gav ikke et godt førsteinntrykk.

Dagens store skuffelse. :(

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
  • Som nevnt tidligere av andre i tråden savner jeg fra min Nokia 6680 (eller noe) at man ved å trykke på legg på-knappen IKKE avsluttet programmet man holdt på med.

Men hvis man avsluttet programmet ved å trykke på Legg på-knappen så ville jo ikke mobilen fungere i det hele tatt. Hele poenget med multitasking er jo at man IKKE avslutter programmene, men kan starte flere samtidig som man gjør andre ting.

For å klargjøre: Jeg mente ikke at det var dumt at du kunne multitaske, for all det, det er blitt uunnværlig! Men på min tidligere mobil ble programmet "minimert" når jeg trykket på legg på-knappen. Her blir de fleste avsluttet. Man kan liksom ikke trykke én gang på én knapp for å komme direkte til standby-skjermen, så vidt jeg vet om.

 

Uff, så kjipt! Ikke at den kommer i svart, men at jeg nettopp har kjøpt meg en som er grå. Skulle gjerne tenkt meg en i sort i stedet :( Er det forresten mulig å bytte inn en mobil som jeg har hatt i 15 dager til en mod. som er i sort?

Tror ikke du kan bytte den på det grunnlaget, i alle fall. Hvis du har kjøpt den på nett e.l., kan du returnere den ubegrunnet i henhold til angrerettsloven, men dette må da skje innen 14 dager, så du er nok for sent ute der, dessverre. Forhør deg gjerne likevel med selger, kanskje vedkommende er gem nok til å la deg bytte. Lov å håpe, i alle fall. ;)

 

Edit: En annen pussig ting jeg har oppdaget på mobilen er at den har en mystisk evne til å oversette navn på mapper! Jeg lastet ned ScummVM og tenkte jeg skulle sjekke om spill fungerte på mobilen. Så jeg opprettet en mappe på minnekortet som het "Spill" for å lagre dem et sted. Men når jeg skal finne mappen i ScummVM, heter den plutselig "Games"! Ingen aning hvorfor, eller hvor oversettelsen blir gjort - Nokia eller Scumm.

 

Uansett, Scumm funker, for den som måtte lure på det. :)

Endret av ixpfah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...