jonas_blomster Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Får opp meldingen: NTLDR mangler, når jeg starter opp maskinen min. Ingen ting er innstalert på den siden den er ny. hardware står i signaturen. Noen som vet hva som er feil da? mvh Jonas Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 1 av 3: 1.: Sata/IDE kontakt er løsnet litt, åpne opp og koble til kabelen, sjekk Boot sequense i BIOS og start PC. 2.: BIOS har skiftet boot sequensen. 3.: defekte boot sektor, finnes ingen sikker fiks for dette, men du kan prøve "Chkdsk /r" fra Windows platen i Repair console. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Alle ledningene ser ut til å sitte i som de skal. Boot rekkefølgen burde vel ikke ha noe å si når begge har blitt formatert. Jeg formaterte diskene på en annen maskin (XP), og skal innstalere Vista på dem nå, kan det ha noe med saken å gjøre? Når jeg søkte på google, fant jeg noe, men alle hadde det problemet plutselig, og hadde da OS ferdig innstalert på PC-en. Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Alle ledningene ser ut til å sitte i som de skal. Boot rekkefølgen burde vel ikke ha noe å si når begge har blitt formatert. Jeg formaterte diskene på en annen maskin (XP), og skal innstalere Vista på dem nå, kan det ha noe med saken å gjøre? Når jeg søkte på google, fant jeg noe, men alle hadde det problemet plutselig, og hadde da OS ferdig innstalert på PC-en. Du kan jo prøve å google litt...tror du finner svar der....eller jeg VET at du finner svar der...hehe Endret 15. november 2007 av sjarken Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Fikk det til Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Fikk det til Ikke så morro å lese en tråd som ender med "fikk det til"............ Hadde jo vært greit å få vite hva som var feil og hvordan du rettet feilen da. /HH Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 sorry, problemet var at jeg bootet fra feil DVD stasjon så det ut som. Endrett på dette så fikk jeg til å boote fra DVD-en. Men nå er noe annet galt. se denne posten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå