abjork Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg leter litt rundt fra tid til annen på demovarer for å finne gode tilbud og synes ikke at Netshop har spesielt gode tilbud. De har hatt demovaresalg i noen dager, men i dag har prisene gått opp igjen. Ikke det at tilbudene var bra på før, men det har blitt verre. La meg dra frem noen eksempel: Netshop kampanje PC Mai 06 Testvinner!! Demo Angrefrist Uten os 1 9 000,- Pris 13.11.2007 8 575 Netshop Dinside.no Februar 07 - Demo E6300, 1GB Minne, 320GB, Vista, Radeon X1600 1 7 995,- Pris 13.11.2007 7.875 LaCie 16x DVD ± RW d2 Drive Demo USB2.0&Firewire kr 995 Kan få en ny Plextor til samme prisen. Når man selger varer som er tilbakelevert på angrefrist eller har blitt brukt som demo, må man passe på å justere ned prisene og ikke prøve å "ta igjen det tapte" ved å lure kunder til å kjøpe overpriset brukt utstyr. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) helt enig, komplett er like gale, og resten av webshoppene Endret 15. november 2007 av skromt Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Tipper greiener at de setter en pris når de får varen tilbake, og "glemmer" og sette disse ned ettersom prisen på de nye produktet blir lavere. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Er det ikke bare å sende email å gi et bud? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Enig..rart.. Lenke til kommentar
TooBorg Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Er det ikke bare å sende email å gi et bud? Jeg ringte komplett og sa at prisene var spinnville på noen demoharddisker en gang. Fikk handla dem til ekstremt god pris av han jeg prata med Lenke til kommentar
xelA Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Nå er det vel sånn at Netshop hadde tilbud på alle varer den 13.11, og derfor ble mye solgt med marginal fortjeneste, og mye med tap.. Jeg fant mange "ubrukte" varer som var mye billigere enn demovarene den 13.11. Det er mulig at demovarene ikke ble berørt av tilbudet. Men generelt sett burde de jo prise demovarer veldig lavt i forhold til nye varer, men det kommer litt an på hva som fører til at varen er en demovare. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hvordan vet du at de solgte med tap? Ser heller for meg at det var tidenes genistrek de begikk på tirsdag. De får tømt lagrene sine og kan bestille nye varer fra leverandør, noe som viser leverandøren at de har kapasitet til å pushe ut varene deres og kan derfor få bedre leverandøravtaler som gir de større fortjeneste i fremtiden. I tillegg så solgte de nok så godt som ingenting uten fortjeneste, marginene var sikkert små, men i forhold til den reklamen de fikk så har de kun tjent penger på denne tirsdagen! Lenke til kommentar
Nator Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 De solgte med en bestemt fortjenesemargin på alt, så de har ikke solgt med tap. Men de har sikkert ikke solgt med voldsomt overskudd heller. De får nok lønna si uansett =) Lenke til kommentar
radivx Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Demovarene endrer seg ikke i pris, fordi det ikke kommer inn nye forsendelser med ny pris på. Om prisene blir lavere enn det der er taper butikken penger på å selge den varen. Det vil de helst unngå i det lengste (men er selvsagt for sent når varen selges billigere ny). Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Mye merkelige priser på demovarer ja, kan dog anbefale psdata som faktisk har noen gode tilbud av og til. Fant et msi p965 platinum til 150kr der;) Ikke så vert da beste pris på prisguide.no var rett under 1000 lappen Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Problemet med demovarer er at det krever en del resurser å følge dem opp. Når det hos mange forhandlere allerede er ganske travelt så er det typisk at oppgaver som å følge opp demovarer blir mindre prioritert. Har selv det samme problemet der jeg jobber. Det blir lett til at det går i skippertak, og når man da endelig skal sette ned prisene så taper man veldig mye penger ettersom de nye tilsvarende varene som har kommet inn gjerne har blit kjøpt inn til en lavere pris. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Nesten meningsløst å kjøpe demovarer disse dager. Har faktisk opplevd at demovarer er dyrere enn nye Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Har selv opplevet å ha kjøpt demovarer som har vist seg å være defekte. Dette har nok vært fordi butikken ikke har tatt seg brydderiet å teste produktet før det ble lagt ut til salg. Spesielt har jeg en vegring mot å kjøpe komponenter som hovedkort brukt. Det er jo nesten umulig å teste disse skikkelig før de legges ut for salg. Det skal sies at det var et defekt hovedkort jeg fikk en gang. Nå gikk det også så lang tid fra jeg mottok det til jeg fikk montert det at jeg droppet å reklamere. Endret 16. november 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Var i kontakt med netshop ang. dette i sommer. La frem "fordelen" ved å bli kvitt demovarer til en redusert pris fremfor å bli sittende inne med varene. Fikk et heller negativt svar hvor det sto noe sånt som at de satte ned det de mente varen var verdt brukt i forhold til nytt. Thats it. At de ikke heller dumper prisene på demovarer og blir kvitt driten skjønner ikke jeg Lenke til kommentar
xelA Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hvordan vet du at de solgte med tap? Ser heller for meg at det var tidenes genistrek de begikk på tirsdag. De får tømt lagrene sine og kan bestille nye varer fra leverandør, noe som viser leverandøren at de har kapasitet til å pushe ut varene deres og kan derfor få bedre leverandøravtaler som gir de større fortjeneste i fremtiden. I tillegg så solgte de nok så godt som ingenting uten fortjeneste, marginene var sikkert små, men i forhold til den reklamen de fikk så har de kun tjent penger på denne tirsdagen! Jeg kjenner en av de som stod for denne "tilbudsdagen", og ble fortalt at mye ble solgt med tap. Men jeg har selvfølgelig ikke noen tall på dette selv. Det er veldig vanlig praksis å selge varer med tap for å trekke kunder, det skjer hele tiden i de store kjedene som Expert og Elkjøp, så jeg tviler ikke på at mye ble solgt med tap. Du har rett i at dette var en genistrek, og hvis man ser på det i det lange løp, har de tjent penger. Lenke til kommentar
voffen Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Er også litt overrasket over prisen de har på x1950Pro AGP. De har et Club3d 256mb kort som de skal ha 1795,- for... De andre butikkene har lignende kort for rundt 1200,- Netshop hadde det på tilbud på supertirsdagen forrige gang til 1200,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå