Lien- Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Var akkurat nede på posten for å hente hovedkortet (ABIT IP35) til den nye PC-en min, men i pakken lå det et annet hovedkort enn det jeg har bestilt (ABIT IP35-e). Er litt forbanna nå, for jeg har ventet lenge på å få alle delene mine, og nå når den siste delen endelig kommer så er det feil type.. Er fristet til å bare beholde det kortet jeg fikk og kreve å få igjen pengene som det andre dyrere kortet koster - det jeg fikk. Prisforskjellen er omkring 300 kroner. Problemet er at jeg ikke vet om det er nevneverdig forskjell på de to? Skal brukes sammen med q6600, 8800 gtx, 4gb ddr2 ram og en Corsair 620W. PC-en skal kun brukes til spilling og film og den skal overklokkes. Har meget bra luftgjennomstrømning i kabinettet, så vil ikke tro at kjøle-egenskapene til kortene vil utgjøre noen særlig stor forskjell (har dessuten en god chipsetkjøler liggende som kan bruke). Bryr meg heller ikke at IP35-e ikke har firewire støtte. Noen som har en kommentar? Håper på kjappe svar siden jeg gjerne vil få satt sammen utstyret snart! Kortet var forresten kjøpt fra Multicom.no som ikke ser ut til å ta i mot telefoner klokken 5 på hverdager. Endret 15. november 2007 av Lien- Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Av det jeg ser i spesifikasjonene mangler IP35-E IEEE1394/FireWire og har ICH9 i stedet for ICH9-R southbridge (ICH9 har bare 4x SATA mot 6x for ICH9-R og mangler muligheter for RAID). Ser også ut som IP35-H har aluminium-ribber i stedet for kobber og mangler heatpipe fra chipsett-kjølinga til kjølinga på PWM. Endret 15. november 2007 av Kamerat Lenke til kommentar
Lien- Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Trenger ikke RAID og 6x S-ATA, så tror nok bare jeg beholder kortet hvis jeg og webshopen blir enige. Lenke til kommentar
Lien- Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Saken er nå løst. Fikk en mail i fra Multicom i dag tidlig hvor de beklaget seg, og sa seg villige til å gi meg penger tilbake + en grei rabatt på det kortet jeg mottok. IP35-e kortet fungerer forøvrig utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå