Gå til innhold

Telenor/Djuice senker prisene på websurfing via mobil


Anbefalte innlegg

Fikk en sms fra Djuice idag, flott tenkte jeg da jeg leste den. Som aktiv bruker av mobil telefonen som internet modem så tenkte jeg at det er på tide dem reduserer prisene.

 

Jeg går inn å ser på vedlagt link

 

Der står det at dem har senket prisene pr megabyte fra kr.20 til kr.12.50 pr megabyte og fortsetter med å forklare hvor mange sider du kan laste ned og lese på telefonen nå kontra før.

 

Etter å ha lest gjennom dette så kommer det en "NB" der står det at dem som bruker mobil telefon sammen med pc for å surfe på internet nå betaler kr.75 kontra kr.50 som max pris i døgnet!

 

Så mao, vi som f.eks er sjåfører og trenger mob tlf for å komme på nett med laptop når vi er ute på veien må betale priskuttet for alle andre.

 

Jeg mener sånne tjenester burde bli billigere ikke bare dytt kostnadene over på en annen brukergruppe. Skjerp dere Telenor (ikke det at jeg tror noen av dem som kan forandre på det leser dette :p)

 

En annen ting er at det står i den linken som jeg fikk idag den 15.Nov 2007 at dette gjelder fra 01.Nov 2007, dem har med andre ord økt prisen på en tjeneste jeg er aktiv bruker av med 50% og ikke informert meg om dette overhodet!

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen ting er at det står i den linken som jeg fikk idag den 15.Nov 2007 at dette gjelder fra 01.Nov 2007, dem har med andre ord økt prisen på en tjeneste jeg er aktiv bruker av med 50% og ikke informert meg om dette overhodet!

Alle prisøkninger skal varsles med én måned, det vil si at du kan klage på dette helt fram til 15. desember. Telenor vet nok dette, men har vel tatt det med i beregningen om de tjener mest på å drite i det, eller å kreditere de som klager ;)

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke fått noen informasjon om dette, første gang jeg fikk vite om endringen var gjennom amobil.no. Kanskje dette hadde vært noe å skrive om for dem?

 

Som det står i artikkelen så blir jo minste faktureringa pr. mnd. øket kraftig for oss. Og det er ikke for alle som vil ha slike internett tilleggsabbonement fordi det rett og slett ikke lønner seg.

 

Hadde håpet Telenor ihvertfall hadde satt en makspris på 20- 30 kr. dagen som NetCom.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere griner over!

 

Telenor har satt ned prisen for surfing på mobilen fra 20 kroner til 12,50 per MB.

 

Det er jo supert!

 

De aller fleste av oss bruker så lite data at dette reduserer kostnadene totalt sett. Jeg er enig i at det må presiseres bedre i sms'ene at det gjelder de som leser mest wap- og ikke internettsider på sine mobiltelefoner.

Disse wap-sidene er svært små og med en ny MB-pris på 12,50 må jeg nlaste ned mer enn 30 wapsider på en dag for å komme opp i 1 MB/kr. 12,50. Hvis jeg surfer mye bestiller jeg fri bruk. 499 kr pr mnd å jeg kan surfe ubegrenset! Jeg er storfornøyd!

 

Slutt å sutre!

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva dere griner over!

 

Telenor har satt ned prisen for surfing på mobilen fra 20 kroner til 12,50 per MB.

 

Det er jo supert!

 

De aller fleste av oss bruker så lite data at dette reduserer kostnadene totalt sett. Jeg er enig i at det må presiseres bedre i sms'ene at det gjelder de som leser mest wap- og ikke internettsider på sine mobiltelefoner.

Disse wap-sidene er svært små og med en ny MB-pris på 12,50 må jeg nlaste ned mer enn 30 wapsider på en dag for å komme opp i 1 MB/kr. 12,50. Hvis jeg surfer mye bestiller jeg fri bruk. 499 kr pr mnd å jeg kan surfe ubegrenset! Jeg er storfornøyd!

 

Slutt å sutre!

 

Slutt å sutre?

 

Fint og greit at du har fått det billigere, alt som blir billigere er positivt spør du meg. Men her har det bare blitt billigere for en del av brukerene mens for en annen del har det blitt 50% dyrere. Ja det finnes andre løsninger men jeg har vert fornøyd intill nå. Skal over på netcom for dette her blir rett å slett idiotisk. Som nevnt så skal prisendringer varsles en mnd i forveien, her fikk jeg det 15 dager på etterskudd, jeg er som sagt lastebil sjåfør og bruker nettet via mobil en gang i blant når jeg er på veien. Da et abbn for meg bare blir dyrt siden jeg har adsl abbn hjemme som tar seg av tung trafikk osv så synes jeg det å betale litt mer for å surfe i bilen er greit siden jeg ikke får brukt det hver dag, men nå koster det altså 75kr for meg å prate med dama mi i polen via msn/skype kontra 50kr før. Netcom har samme tjenesten for 20kr døgnet noe jeg fant ut den dagen jeg fikk nevnte sms fra Telenor, så nå mister dem en naiv kunde.

 

Jeg sutrer overhodet ikke, bare nevner at det er dårlig kundebehandling og dårlig etikk det telenor driver med her. Faktisk første gang jeg klager over Telenor på noen måte.

Lenke til kommentar

Vg.no har også fått med seg denne saken. Synes VG kunne vært litt mer aggresive, men Telenor gjorde ikke noe spesielt bra jobb for å rette opp "tabben" heller.

 

VG.no

 

for å sitere litt svar fra Telenor osv

 

"Men samtidig er maksprisen per døgn økt til 75 kroner. Det står det ikke noe om i tekstmeldingen."

 

VG: - Det er vel ikke akkurat en prisreduksjon?

 

Telenor: - Det kan være det hvis du velger en av de tre tilleggspakkene vi samtidig lanserer, svarer informasjonssjef Anders Krokan i Telenor.

 

Meg: Hvor finner vi disse pakkene? Har leita men ikke funnet.

 

Telenor: - Vi har for eksempel en pakke som koster 2 kroner dagen, og som gjør at megabyte-prisen blir 5 kroner i stedet, forteller Krokan.

 

Meg: Igjen, hvor finner man disse pakkene? 2kroner dagen for å få redusert fra 12.50kr pr mb til 5kr mb addresserer ikke overskriften på artikkelen og hovedspørsmålet som går på maksprisen pr dag i det hele tatt.

 

 

 

enda en

 

Telenor :- Det er et godt innspill. Men kundesenteret vårt er veldig behjelpelige med å finne riktig abonnement på forhånd, sier Krokan.

 

Så kunden som ikke vet om forandringene rett å slett fordi han ikke har fått beskjed om disse eller har fått vite det over 15 dager etter at dem har trådd i kraft må altså på egen hånd oppsøke en kundeservice som koster penger for å få informasjon om noe han i utgangspunktet ikke vet om? Nei, Telenor dere har dritt på draget!

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...