tors81 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hei har akkurat kjøpt ny psu av typen corsair 450W og oppgraderingspakken til komplett som inneholder Amd 64 6000+, 2 GB ram og et MSI K9AGM2 hovedkort. Da jeg hadde innstallert alt, hørtes det ut som alt startet greit opp, men ingen reaksjon på skjermen. Ser ut som om det er innebygget skjermkort, men ingen bilde selv om jeg prøvde det gamle jeg hadde. Koplet så sammen det gamle igjen sammen med den nye PSU og det startet greit opp. Hva kan være galt her, er det hovedkortet som er gåent? Takker for svar:) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Det er muligheter for deffekt hovedkort. Men sjekk følgende: Prøv å starte opp med kun en minnebrikke (bytt på om den første ikke virka). Evntuelt sett i andre minnebrikker. Prøv å reset CMOS. Se manual om du lurer på hvordan. Sjekk også at du har satt i strømkontakten til CPU (4 pins). Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hadde samme feil på serveren min etter jeg oppgraderte CPU og hovedkort. Viste seg å være at det nye hovedkortet ikke støttet RAM hastigheten min (DDR2 PC4200) måtte ha DDR2 PC5300 minimum. Prøv med andre RAM brikker om du har mulighet til det. Lenke til kommentar
tors81 Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Hei lurer på om det kan ha vært noe med minnet. Jeg gikk igjennom alle de tre punktene, og maskinen startet da jeg brukte 1 minnebrikke, vet ikke om jeg kan ha satt den i feil, men alt i orden nå. Vil tro det skal noe til at ram ikke passet med hovedkortet da dette var en oppgraderingspakke. Litt kjipt om det ikke passer sammen da;) Takker så mye for hjelpen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå