Atomic Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Har sendt min dyrebare Polaris Outlaw 500 på garanti reparasjon. Den har kun gått 18 timer, og har vært på 1.gangs service etter 10 timer. Nå nylig begynte motoren og lage masse rare lyder og vibrasjoner. Jeg fikk beskjed av en kompis som driver med reparasjon av ATV om at det var noe seriøst galt med den. Jeg leverte den der jeg kjøpte den, men de finner ikke feilen. Nå har de hatt den i over 3 uker(den stod der i 2 uker før de i det hele tatt kikket på den). Og idag fikk jeg vite at de må sende motoren til reparasjon hos Polaris. Så jeg kunne belage meg på enda lengre tid for reparasjon. Hva er mine rettigheter her? Kan de bruke så lang tid de vil på reparasjon? Det blir jo litt annerledes med et kjøretøy til over 60'000 kontra en mobil til 3000, derfor jeg er usikker. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Du har samme rettighetene etter forbrukerkjøpsloven som på en mobiltelefon. Om du ikke selv er skyld i skaden (feks ved feil bruk o.l.) så skal du ikke betale noe som helst for reparasjon og fiks. Det gjelder både 1. gangs og 2. gangs service osv..så lenge det er en feil som blir rettet du ikke er skyld i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå