Gå til innhold

Canon G9 ankommet

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Påsken er kommet og da har jeg fått fiklet litt på pappas G9.

Fantastisk artig kamera!

Dette er den aller, aller beste måten å lære seg digitalt speilrefleks på. Du har akkurat de samme innstillingene som på dSLR, men den store fordelen er at du med én gang ser konsekvensene av endringene du gjør på skjermen... Live!

Helt topp! Elsker M-modusen på dette kameraet. Blir kreativ av mindre.

Lenke til kommentar
Påsken er kommet og da har jeg fått fiklet litt på pappas G9.

Fantastisk artig kamera!

Dette er den aller, aller beste måten å lære seg digitalt speilrefleks på. Du har akkurat de samme innstillingene som på dSLR, men den store fordelen er at du med én gang ser konsekvensene av endringene du gjør på skjermen... Live!

Helt topp! Elsker M-modusen på dette kameraet. Blir kreativ av mindre.

hva er M modusen? hva gjør M modusen?
Lenke til kommentar

Jepp, M står for manuell. Her kan man stille blender, lukker, iso ogtvungen blits uavhengig av hverandre og har full kontroll på resultatet.

Da man på kompaktkameraer ser umiddelbart resultatene av de innstillingene man gjør og i tillegg har en fin eksponeringsveileder, så er det lett å bli en flink speilrefleksbehandler (unngår å si at du blir en bedre fotograf av å kunne behandle kameraet godt).

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Fikk Lensmateadapteret mitt idag sammen med nytt grep til G9'en. Forandret kameraet drastisk. Veldig greit å få skikkelig godt tak i det og kunne sette på filtere. Anbefales! Billig var det også nå når kursen på dollar er så lav.

OBS! Kan jo nevne ulempen, søkeren blir omtrent ubrukelig. Adapteret kommer i veien.

Endret av Hans-Hugo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...